Forum LUGPOL Strona Główna Forum LUGPOL
www.lugpol.pl

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
[MOC] Trialówka
Autor Wiadomość
BJ 
VIP

Wiek: 24
Dołączył: 16 Sty 2012
Wpisy: 955
Skąd: Majdan/Warszawa
Wysłany: 2014-08-13, 15:08   

[quote="Chrupek"]
piotrek839 napisał/a:
niekoszernych gumeczek silikonowych (nie wiem do czego są oryginalnie takie gumeczki używane, ale kupić można w każdej galerii)


Jeśli chodzi o te gumeczki, to pewnie chodzi o te których ja używałem.
A dokładniej, są to gumki do warkoczyków, o to trzeba się pytać w razie czego.

Dziwne jest to, że kardany nie dają rady. Za nimi masz 5x redukcje a napęd idzie tylko z dwóch eLek. U mnie w trialówce pojedynczy kardan przenosi moc 2 XLi na tylny tandem w którym też jest 5x redukcja.
_________________
(19:28:58) Toltomeja: teraz powiem absolutnie serio, nawet jeśli zaraz będę żałował: trialowki wygrywają ten pojedynek
 
 
 
 
piotrek839 


Wiek: 45
Dołączył: 05 Paź 2011
Wpisy: 458
Skąd: Jastrzębie-Zdrój
Wysłany: 2014-08-13, 19:31   

Chrupek napisał/a:
Jeśli pęka część bushowa, to można założyć na nią silikonową gumkę LEGO, owiniętą kilka razy.
Chrupek napisał/a:
Jeśli kardan się rozpina w części przegubu, to można na niego nałożyć małą oponkę city (chyba patent MańkaManiaka). Ogranicza to zakres ruchu dość znacznie, więc nie zawsze się nada. Ale jeśli się nada to trzyma kardana bardzo mocno i nie pozwala mu się rozlecieć.



Można też zamiennie zamiast kardana użyć megakardana , lub kiełbasy.

Kardany rozpadały się i na bushach i przegubie. Raz rozleciał się od razu na 3 części. To przekonało mnie że wzmacnianie bushy nie ma sensu. Oś skrętu ma 4 punkty podparcia i zajmuje wysokość aż 6 liftarmów. Dużo tego ale za to jest to bardzo mocne we współpracy z siłownikami. W środku tego jest kardan który dość znacznie się wygina. "Megakardan" jest po prostu za duży. Oponka niestety zsuwa się ze środka kardana po jego zgięciu. W mojej opinii pozostaje jedynie balansować nad tym jaką moc może przenieść z jednej strony na drugą.

BJ napisał/a:
Dziwne jest to, że kardany nie dają rady. Za nimi masz 5x redukcje a napęd idzie tylko z dwóch eLek.

Nawet osie nie dają rady bo skręcone są wszystkie na 8 kołach. Są uszkodzone ale moc nadal przenoszą. Niektórzy zwrócili uwagę na płaskie zębatki z12 które powinny pękać jak zapałki a tymczasem żadna nawet się nie uszczerbiła. Za tym wszystkim stoją tylko 2 silniki L. Jak już wcześniej pisałem, nie wszystko widać na pierwszy rzut oka. Myślę że ktoś kogo temat interesuje sam powinien przeanalizować poszczególne elementy i wyciągnąć z nich wnioski dla siebie.
 
 
 
Chrupek 


Wiek: 33
Dołączył: 13 Kwi 2010
Wpisy: 834
Skąd: Wawa
Wysłany: 2014-08-13, 19:55   

piotrek839 napisał/a:
Oponka niestety zsuwa się ze środka kardana po jego zgięciu.


Poszukaj w galeriach trialowców odpowiednich zdjęć. Oponka nie może się zsunąć z kardana, bo jest owinięta gumeczką LEGO 'na krzyż'.
_________________
Sezon w pełni!
 
 
 
 
Wyświetl wpisy z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich wpisów
Nie możesz usuwać swoich wpisów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,029 sekundy. Zapytań do SQL: 9