[MOC] Trialówka

Technic, Scale Modeling, Great Ball Contraption

Moderatorzy: Mod Team, Mod Team

Autor
Wiadomość
Awatar użytkownika
piotrek839
Posty: 459
Rejestracja: 2011-10-05, 18:37
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój
brickshelf: piotrek839

 

#16 Post autor: piotrek839 »

Chrupek pisze:piotrek839 napisał/a: Tak duża moc niestety nigdy nie jest w pełni wykorzystana.



To zalezy. Sa tacy co budowali trialowke 4x4, ze skrzynia biegow, zawieszeniem, dwoma XLamie i przede wszystkim wysoka estetyka, wjezdzajaca wszedzie z predkoscia 10 razy wieksza niz twoje jezdzidlo. Sa tez tacy co to budowali na jednym XLu i dalej bylo skuteczne.
Swoją opinię oparłem o różne filmy z przejazdów trialówek. Nie znalazłem żadnego na którym trialówka pokonywałaby coś więcej niż małe nierówności terenu i drobne kamienie sięgające do połowy koła. Z tego co napisałem chyba nie wszystko przeczytałeś, albo tylko to co chciałeś. Mój pojazd powstał do pokonywania naprawdę trudnych przeszkód a nie szybkiego pokonywania terenu. Dlatego nie ma w nim elementów spotykanych w trialówkach i jest powolny. To po prostu pojazd trochę innego rodzaju, innego przeznaczenia.
Chrupek pisze:Jezeli mowimy o skutecznosci w trialu, to z lekkim niesmakiem ogladam przejazdy po koldrze na wyrku. No litosci. "W domu" to testujemy sobie trialowki dla zartu, wjezdzajac czesto pod takie potworne schodki
Co to są "potworne schodki"?
legosamigos pisze:Piotrze, wiem, że lubisz technicowe wyzwania z Lego, ale wybacz, jakoś tym razem w ogóle nie przypadła mi do gustu Twoja konstrukcja.
Czasami nie wszystko widać na pierwszy rzut oka. Ten MOC jest pierwszym który zbudowałem co do którego nie mam żadnych zastrzeżeń. To zależy czego się szuka w Technicu.

Awatar użytkownika
Chrupek
Posty: 834
Rejestracja: 2010-04-13, 09:57
Lokalizacja: Wawa

#17 Post autor: Chrupek »

To co piszesz swiadczy o malym zorientowaniu w temacie. Posilkujesz sie filmami z przejazdow trialowek - to dobrze, to krok w dobra strone. Ale to troche za malo.

Te twoje przeszkody nie sa naprawde trudne. To 'poligon' o doskonalej przyczepnosci.
W prawdziwym terenie co i rusz bys sie uslizgiwal, a przy takiej trakcji (a wlasciwie jej braku z uwagi na brak zawieszenia) po prostu bys sie staczal ze zbocza.

Piszesz jakie to twoje auto wydajne i dobre, ale rzeczywistosc by to brutalnie zweryfikowala.

Probowales testu sciany? Wjedz w sciane i trzymaj 'cala naprzod'. Jesli to katowe polaczenie z12<>z36 nie postrzela jak popcorn to caly trialowy swiat legnie w gruzach:] Chociaz jest na to szansa, auto masz tak lekkie, ze kola moga sie krecic w miejscu... ale to by byl lekki wstyd bo wtedy by sie okazalo, ze jednak grawitacja nie wystarczy jako zawieszenie.

Podsumowujac, bo meczy mnie to punktowanie, bo ja ciebie nie przekonam, a zorientowani i tak wiedza co i jak: nawet w kategorii 'innego przeznaczenia' twoje auto nie jest specjalnie dobrze zbudowane. Powiem nawet, ze jest zbudowane raczej slabo. Wybacz, w zyciu bym tego nie napisal, gdyby nie bunczuczny ton opisu MOCa, ale sam sie prosiles.
piotrek839 pisze:Ten MOC jest pierwszym który zbudowałem co do którego nie mam żadnych zastrzeżeń.
Spokojnie, kazdy tak ma. Zbudujesz wersje v2, v3, v4 (albo chociaz przyjdziesz ze swoim MOCem na zawody trialowe) a kiedys bedziesz sie wstydzil tego co napisales w pierwszym poscie.
Sezon w pełni!

Awatar użytkownika
piotrek839
Posty: 459
Rejestracja: 2011-10-05, 18:37
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój
brickshelf: piotrek839

 

#18 Post autor: piotrek839 »

Chrupek pisze:Probowales testu sciany?
Próbowałem. Bez problemu wjeżdża, nic nie strzela, tylne koła na moment kręcą się w miejscu, staje do pionu i przewraca się do tyłu.
Chrupek pisze:Podsumowujac, bo meczy mnie to punktowanie, bo ja ciebie nie przekonam, a zorientowani i tak wiedza co i jak: nawet w kategorii 'innego przeznaczenia' twoje auto nie jest specjalnie dobrze zbudowane. Powiem nawet, ze jest zbudowane raczej slabo.
Masz rację, nie przekonałeś mnie.

Awatar użytkownika
3dom
Adminus Emeritus
Posty: 5639
Rejestracja: 2011-04-18, 20:43
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: 3dom

 

#19 Post autor: 3dom »

piotrek839 pisze:
Chrupek pisze:Probowales testu sciany?
Próbowałem. Bez problemu wjeżdża, nic nie strzela, tylne koła na moment kręcą się w miejscu, staje do pionu i przewraca się do tyłu.
To przez koła wystające przed obrys kabiny, w rzeczywistych autach to praktycznie nie występuje. Przedłuż kabinę i wtedy zrób test ściany.

Nie rozumiem skąd u Ciebie taka awersja do trtr. Jakbyś nie nazwał auta trialówką i na każdym kroku opisu nie podkreślał jakie to nasze auta są złe całej tej dyskusji by nie było.
...na mieście już ćwierkają wróble... &#128038;&#128038;&#128038;
nisiia pisze:SMAŻ SIĘ W PIEKLE ZA TE POSPINANE PLEJTY!!!!!!!!

makar
Posty: 37
Rejestracja: 2011-10-17, 20:36
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

#20 Post autor: makar »

Ja bym tego nie nazywał trialówką, bo to określenie ma już swoje ytrwalone w środowisku znaczenie.
Co byś powiedział na "wszędołaz"?
"Na początek jedna uniwersalna rada - zrzynaj. Podpatruj. Kopiuj."

RobertSz
Posty: 39
Rejestracja: 2014-05-14, 20:19
Lokalizacja: Wrocław
brickshelf: Proszę uzupełnić

 

#21 Post autor: RobertSz »

Zdziwił mnie poziom negatywnych komentarzy i podejścia do tematu, a bardziej braku uszanowania czyjejś pracy. Myślałem, że poziom wzięty prosto z polityki nie zawita na tym forum. Oczywiście każdy ma prawo do opinii, komentarza, pytanie tylko czy w ten sposób. I nie sądzę aby zamiarem autora MOC było jakiekolwiek lekceważenie czy dyskredytacja uczestników trtr. Myślę, że każdemu "budowniczemu" należy się szacunek i poszanowanie jego konstrukcji a zarazem wkładu pracy.
Ostatnio zmieniony 2014-07-15, 21:37 przez RobertSz, łącznie zmieniany 1 raz.

Cieślu
VIP
Posty: 1262
Rejestracja: 2009-04-13, 22:21
Lokalizacja: Karczew/Warszawa
brickshelf: cieslu12

 

#22 Post autor: Cieślu »

RobertSz pisze:Zdziwił mnie poziom negatywnych komentarzy i podejscia do tematu, a bardziej braku uszanowania czyjejś pracy. Myślałem, że poziom wzięty prosto z polityki nie zawita na tym forum. Oczywiście każdy ma prawo do opinii, komentaża, pytanie tylko czy w ten sposób. I nie sądze aby zamiarem autora MOC było jakiekolwiek lekceważenie czy dyskredytacja uczestników trtr. Myślę, że każdemu "budowniczemu" należy się szacunek i poszanowanie jego konstrukcji a zarazem wkładu pracy.
Moim zdaniem trochę przeinaczasz. Nikt tu tej pracy nie dyskredytuje, ani nie próbuje obrazić Kolegi. Po prostu zwrócono uwagę na pewne fakty i wywiązała się dyskusja co trialówką jest a co nie. Przedmówcy wskazali także pewne potencjalne mankamenty konstrukcji, które mogłyby zostać poprawione. Czy konstruktywna krytyka świadczy o braku szacunku? Gdyby tak było to wszystkie komentarze na forum wyglądałyby tak: "Fajnie że zbudowałeś, fajnie że jeździ" A to do żadnego postępu nie prowadzi :)
Jeden rabin powie tak, drugi rabin powie nie.
WIP:
Oshkosh MMRS
MAN F2000
Iveco Powerstar

RobertSz
Posty: 39
Rejestracja: 2014-05-14, 20:19
Lokalizacja: Wrocław
brickshelf: Proszę uzupełnić

 

#23 Post autor: RobertSz »

A kto określił co jest "trialówką", a co nie jest? Jest to ujęte przynajmniej w prawie polskim? Kto jest kompetentny do tego aby używać takiego nazewnictwa, a kto nie jest? Przepraszam bardzo ale jeśli już mówimy o wolności między innymi w budowie itp. to również każdy ma prawo nazwać coś w dowolny sposób, tym bardziej jeśli się z czymś utożsamia albo widzi w danej budowli /maszynie analogie do np. zawodów trialowych. W tym przypadku ewidentnie pojazd pokonuje przeszkody. I nie chodzi o wzajemne poklepywanie się och, ach, ale jeśli się coś nie podoba to też trzeba umieć w odpowiedni sposób ująć to w słowa z poszanowaniem czyjejś pracy. Tego moim zdaniem zabrakło. Bardzo cenie wiele osób na forum, doceniam ich wiedzę, którą przekazują innym, pokazują swoje fantastyczne prace, które również wpłwają na rozwój pozostałych członków forum. Wiele uwag na forum jest bardzo trafnych w mojej opinii i co więcej autorzy prac wielokrotnie przyznają rację osobom komentującym. Życzyłbym sobie i pozostałym członkom forum aby uwagi były cenne, na odpowiednim poziomie, jak również pomagały w ulepszaniu MOC-y.

Awatar użytkownika
Innos
Posty: 1026
Rejestracja: 2011-01-10, 22:01
Lokalizacja: Krakówarszawa
brickshelf: Innos

 

#24 Post autor: Innos »

RobertSz, to, co jest trialówką, a co nie jest, to raczej wiadomo. TrTr jako zawody sportowe jest dość jasno określone co do zasad, na szybkości znalazłem taki opis w Wikipedii (w języku naszych zachodnich sąsiadów, ale jak nie znasz, to Ci na pewno Google translate pomoże), a legowe TrTr to przełożenie tychże zawodów na warunki modeli z klocków w odpowiedniej skali i jest to wiedza raczej powszechna, więc Twój bulwers niekoniecznie ma uzasadnienie.
A skoro powołujesz się na wolność, to uważaj, bo to jest broń obosieczna. Każdy może sobie budować co chce i nazywać nazywać to jak chce, a inni mają prawo to skrytykować i wytknąć, że daną nazwę zwykło się stosować do nieco innych konstrukcji. Mogę zbudować średniowieczny zamek i nazywać go koparką przedsiębierną, bo jest żółty i mi się skojarzył. I ani moja wolność nazywania ani brak definicji koparki przedsiębiernej w konstytucji nie zmieni faktu, że to jednak jest zamek;) Zatem jak wolność, to dla wszystkich po równo. ;)
We wcześniejszym poście wspomniałeś coś o polityce. Przyniosło mi to na myśl pewien cytat "nikt nas nie przekona, że białe jest białe...". Pasuje jak ulał.:P

A tak w temacie - ot łazik, crawler, a tyle emocji wzbudza. ;) Jak Maciek Drwięga słusznie zauważył, opis brzmi trochę jak protest song przeciwko legendarnym krwiożerczym regulaminom TrTr, ale jeśli to pominąć, to mamy po prostu sympatyczny model, który spełnia założenia autora. Mimo wszystko szkoda, że to nie trialówka, którą byłoby można wystawić do zawodów - takie bezpośrednie porównanie umiejętności konstruktorów w starciu umożliwiłoby dużo bardziej wymierną ocenę pojazdu.
Ostatnio zmieniony 2014-07-16, 00:02 przez Innos, łącznie zmieniany 1 raz.
-He's much too bright for that.
-Bright? He's a common ignorant slob. He don't even speak good English.
-He doesn't speak good English.

Awatar użytkownika
OmenGda
Posty: 873
Rejestracja: 2007-02-05, 21:58
Lokalizacja: Gdańsk
brickshelf: OmenGda

 

#25 Post autor: OmenGda »

To i ja dodam coś od siebie :-)
Nazywasz to trialówką - "nieregulaminową". Czyli sam się zgadzasz z tym, że trialówka to raczej nazwa dla Twojego pojazdu kompletnie z trtr nie mająca nic wspólnego :-)
Ale przecież nic w tym złego. Będziesz bardzo chciał ruszyć w zawodach, zbudujesz pojazd zgodny z regulaminem powszechnym i tyle :-)
Co do samego auta hmm brzydkie to strasznie, konstrukcja niespotykana - ale dla mnie to akurat nieistotne detale - a wręcz ta brzydota ma jakiś urok :-) Ważne, że całkiem fajnie jeździ - wręcz najważniejsze :-)
Sam bym chciał, aby mój pojazd tak dobrze jeździł :-/
Moje gratulacje pierwszego pojazdu terenowego.
Weź do siebie tylko konstruktywną krytykę a kolejne Twoje moce będą jeszcze fajniejsze.

Pozdrawiam
Omen
Nie jest sztuką trafić w muchę przednią szybą...
Sztuką jest, zrobić to boczną!

RobertSz
Posty: 39
Rejestracja: 2014-05-14, 20:19
Lokalizacja: Wrocław
brickshelf: Proszę uzupełnić

 

#26 Post autor: RobertSz »

Drogi użytkowniku "Innos". Komentarz, a komentarz może brzmieć bardzo różnie i przykro, że wiele komentarzy nie brzmi tak jak np. powyższy:
"To i ja dodam coś od siebie :-)
Nazywasz to trialówką - "nieregulaminową". Czyli sam się zgadzasz z tym, że trialówka to raczej nazwa dla Twojego pojazdu kompletnie z trtr nie mająca nic wspólnego :-)
Ale przecież nic w tym złego. Będziesz bardzo chciał ruszyć w zawodach, zbudujesz pojazd zgodny z regulaminem powszechnym i tyle :-)
Co do samego auta hmm brzydkie to strasznie, konstrukcja niespotykana - ale dla mnie to akurat nieistotne detale - a wręcz ta brzydota ma jakiś urok :-) Ważne, że całkiem fajnie jeździ - wręcz najważniejsze :-)
Sam bym chciał, aby mój pojazd tak dobrze jeździł :-/
Moje gratulacje pierwszego pojazdu terenowego.
Weź do siebie tylko konstruktywną krytykę a kolejne Twoje moce będą jeszcze fajniejsze.

Pozdrawiam
Omen"

Nie mam zamiaru nikogo do niczego przekonywać. Nie znam ani piotrek839 (choć bardzo podziwiam go za dorobek pracy) ani osoby osoby komentujące będące zwolennikami trtr (gdzię Wasze pojazdy również pięknie prezentują się nie tylko w terenie), tak więc obiektywnie mówiąc nie jestem stronniczy. Powtórzę ponownie, że jako czytelnik forum życzyłbym sobie aby "forma" komentarzy miała inny wydźwięk - nie ironiczny, wyśmiewczy, może być komentarz o pozytywnym wydźwięku jak i negatywnym, może się coś komuś zupełnie nie podobać ale też trzeba umieć ująć to w słowa w sposób zapewniający poszanowanie czyjejś pracy. Więcej nie poruszam tej tematyki. Sztuką też jest się przyznać do błędu. Dziękuje z góry za poszanowanie również mojej wypowiedzi.
Ostatnio zmieniony 2014-07-16, 06:51 przez RobertSz, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
OmenGda
Posty: 873
Rejestracja: 2007-02-05, 21:58
Lokalizacja: Gdańsk
brickshelf: OmenGda

 

#27 Post autor: OmenGda »

RobertSz pisze:Drogi użytkowniku "Innos". Komentarz, a komentarz może brzmieć bardzo różnie i przykro, że wiele komentarzy nie brzmi tak jak np. powyższy:
"To i ja dodam coś od siebie :-)
Nazywasz to trialówką - "nieregulaminową". Czyli sam się zgadzasz z tym, że trialówka to raczej nazwa dla Twojego pojazdu kompletnie z trtr nie mająca nic wspólnego :-)
Ale przecież nic w tym złego. Będziesz bardzo chciał ruszyć w zawodach, zbudujesz pojazd zgodny z regulaminem powszechnym i tyle :-)
Co do samego auta hmm brzydkie to strasznie, konstrukcja niespotykana - ale dla mnie to akurat nieistotne detale - a wręcz ta brzydota ma jakiś urok :-) Ważne, że całkiem fajnie jeździ - wręcz najważniejsze :-)
Sam bym chciał, aby mój pojazd tak dobrze jeździł :-/
Moje gratulacje pierwszego pojazdu terenowego.
Weź do siebie tylko konstruktywną krytykę a kolejne Twoje moce będą jeszcze fajniejsze.

Pozdrawiam
Omen"

Nie mam zamiaru nikogo do niczego przekonywać. Nie znam ani piotrek839 (choć bardzo podziwiam go za dorobek pracy) ani osoby osoby komentujące będące zwolennikami trtr (gdzię Wasze pojazdy również pięknie prezentują sięnie tylko w terenie), tak więc obiektywnie mówiąc nie jestem stronniczy. Powtórzę ponownię, że jako czytelnik forum życzyłbym sobie aby "forma" komentarzy miała inny wydźwięk - nie ironiczny,wyśmiewczy, może być komentarz o pozytywnym wyźwięku jak i negatywnym, może się coś komuś zupełnie niepodobać ale też trzeba umieć ująć to w słowa w sposób zapewniający poszanowanie czyjejś pracy. Więcej nie poruszam tej tematyki. Sztuką też jest się przyznać do błędu. Dziękuje z góry za poszanowanie również mojej wypowiedzi.
Ale czemu mnie cytujesz - niepoprawnie formatując treść na dodatek - skoro ja pisałem do autora? Zresztą nie napisałem nic złego więc nie rozumiem w ogóle o co chodzi?
Ostatnio zmieniony 2014-07-16, 06:55 przez OmenGda, łącznie zmieniany 2 razy.
Nie jest sztuką trafić w muchę przednią szybą...
Sztuką jest, zrobić to boczną!

RobertSz
Posty: 39
Rejestracja: 2014-05-14, 20:19
Lokalizacja: Wrocław
brickshelf: Proszę uzupełnić

 

#28 Post autor: RobertSz »

Własnie Twoj komentarz dałem jako przykład jak można w odpowiedni sposób skomentować MOC. I nie pisze tego z ironia;)

Awatar użytkownika
SERVATOR
VIP
Posty: 3607
Rejestracja: 2013-11-08, 11:51
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

#29 Post autor: SERVATOR »

Niestety ostatnio dość często używam w komentarzu słowa "CZEPIALSTWO".
Kilka dni temu wywołałem "skandal" nazywając ładowarkę Volvo koparką (choć pokazałem, że ludzie wykorzystują ładowarki również do kopania). O dyskusjach z dźwigami czy śmigłowcami nie wspomnę.

Wpiszcie w Google "Trial car" i obejrzyjcie zdjęcia :)

Piotrek napisał, że pojazd stworzył na potrzeby swojego domowego rajdu. Do tego trialu zrobił taką maszynę, która mu się podobała a co najważniejsze wykonała stojące przed nią zadanie.
Jest więc trialówką pierwszej klasy :)

A swoją drogą, to niedawno UJa przedstawił fajny pomysł na wspólne spotkanie [URL=http://www.00453005_0000002.pl/forum/viewtopic.php?t=22849]>KLIK!<[/URL].
Skoro ma to być przełamywanie stereotypów i robione "just fo fun", to może i takie pojazdy mogłyby się z innymi "spróbować".

I na koniec stwierdzenie, które zabrzmi jak herezja. To forum o klockach :)

Awatar użytkownika
Uncle Jaca
Posty: 1122
Rejestracja: 2012-04-21, 14:00
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
brickshelf: jacaelnegro

 

#30 Post autor: Uncle Jaca »

Hehe, spoko.

Jedyne co uczciwie napisze to to, że pojazd jest ciekawy i interesujący, z tego co pisze autor udało mu się zbudować coś do konkretnych celów i te cele osiągnął. Gratuluje zatem wykonania planu.

Niepotrzebnie jednak w prezentacji użyłeś kilka nienajszczęśliwszych stwierdzeń i wcale nie dziwie się chłopakom, że reakcja była jaka była bo mają sporo racji. Proponuję pokusić się o budowę trialówki takiej z krwi i kości, wpaść na zawody i przekonać się osobiście jak jest.

Nie ma się co zrażać, buduj trialówky!
Pies utonął, łańcuch pływa

ODPOWIEDZ