V1 pisze:Nie wiem czym są ciemnoszare wstawki na końcach dachu.
Są bezstudowym uzupełnieniem dachu - po 5 kropek z każdej strony. Niestety te elementy nie występują w LG/LBG :(
V1 pisze:Podwozia nie widać, wstawiłeś tam wózek trzyosiowy pośrodku?
Pisałem w wątku, że wózek Jacobsa jest dwuosiowy - 3jka była by nieco zbyt długa i na zakrętach ociera się o schodki.
V1 pisze:Bardzo sprytny przebug! Ale odłamywanie kawałków wagonów mi się nie podoba. Nie wystarczyłoby samego przegubu zamocować na zawiasach? I gdyby tak jeszcze obniżyć go o płytkę poniżej poziomu dachu.
Więc tak - zabieg celowy. Żeby żaden zawias nie otwierał się zbyt mocno i była zachowana względna symetria przy zakrętach lewo-prawo, potrzeba ich w sumie cztery. Oczywiście da się to zrobić mając przegub na 4 kropki ale... on w rzeczywistości jest bardzo wąski. Zrobiłem więc po 1 studzie przegubu w old dark gray, żeby tak nie drażnił przy jeździe na wprost.
Obniżenie da się zrobić, rzeczywiście może fajnie wyglądać.
V1 pisze:Na dachu zamiast kratek chyba lepiej by pasowały jasnoszare 'sztabki złota'. Kąpiel w wodzie kolońskiej zmywa 'metallic silver' i zostaje lbg.
O widzisz. Przy okazji zanabędę i podmienię :) Dziękuję :)
V1 pisze:Ta lokomotywa uciągnęłaby dwa takie wagony?
Po prostej bez problemu. Na zakręcie 180st "normalnym LEGO" tarcie jest spore, lokomotywa ciągnie, ale magnesiki słabo trzymają i przy większej mocy/prędkości na zakręcie wagony się odczepiają. To nie jest problem, bo nie planuję tak ciasnych zakrętów na swojej makiecie a nawet gdyby, to wystarczy zmienić sprzęg i gotowe.
Dwa silniki 9V na mniej więcej połowie mocy z zasilacza spokojnie dają radę. W sumie 3 takie 2-wagonowe zestawy też by pewnie pociągnęło po prostym i równym, ale na zakrętach by padło. No i przegrzały by się po godzinie czy dwóch ciągłej jazdy jak znam życie. Nie ważyłem ich, ale wagoniki mają pewnie 1,5-2kg wagi, fafka też lekka nie jest.