[MOC] PKP Bhp / Bipa - wagon piętrowy
: 2014-07-09, 17:34
Wagon Bhp / Bipa. Budowany w zakładach VEB Waggonbau Görlitz w latach 1959-1977. Konstrukcja ciekawa i kto chce, może sobie to i owo o niej przeczytać, np tu: http://pl.wikipedia.org/wiki/Bhp
Dla tych, co nie teges z pociągami - wakacyjne wyjazdy, smród sadzy parowozu na górnym pokładzie, gigantyczny tłok w pociągu na Hel albo wagony zwalone plecakami wleczące się z Jasła do Zagórza albo Komańczy. Dla mnie to masa wspomnień.
Obecnie chyba nie ma już czynnego składu z tymi wagonami, mało który zakład naprawy taboru chciał je już remontować. Swoje odsłużyły. Sam kilka razy widziałem całe zestawy cięte na kawałki na nieczynnych bocznicach.
MOCyk. Oj długa to historia tego MOCyka.
Daawno temu, bo w lutym 2008 roku pojawił mi się w głowie pomysł. Tem pomysł skanalizował się w wątku na forum, ale dość szybko umarł: http://www.00453005_0000002.pl/forum/viewtopic.php?t=5568
Na początku 2013 roku co uważniej śledzący mój fotostrim na flikerze zauważyli, że projekt się posunął i to nie tyle wiekiem, co stopniem zaawansowania. Powstała ułomna, ale coraz lepiej wyglądająca wersja dwuczłonowego zestawu: https://www.flickr.com/photos/maciej_dr ... 429757187/
Przedwczoraj coś mnie wzięło i późną nocą zacząłem kombinować, jak by tu sprawić, aby toto jeździło po zakrętach i nie miało 5-kropkowego odstępu między członami. No i udało się wykombinować coś, co ma sens. Jeździ po zakrętach i po zwrotnicach. Nie ma w ogóle (hehe) odstępu między członami i ogólnie jestem względnie zadowolony z efektu. Odstaje od pierwotnych założeń sprzed ponad 6 lat, bo nie ma (jeszcze) środka, ale jedno na pewno się udało - da się ją podczepić do SM42 Adama, co było planowane od samego początku ;)
PKP Bhp (Bipa) doubledecker by Maciej Drwięga, on Flickr
PKP Bhp (Bipa) doubledecker with PKP SM42 by Maciej Drwięga, on Flickr
Pokonywanie zakrętów: https://flic.kr/p/nYP81x
Pokonywanie zwrotnicy: https://flic.kr/p/nYN7Ym
Dla tych, co nie teges z pociągami - wakacyjne wyjazdy, smród sadzy parowozu na górnym pokładzie, gigantyczny tłok w pociągu na Hel albo wagony zwalone plecakami wleczące się z Jasła do Zagórza albo Komańczy. Dla mnie to masa wspomnień.
Obecnie chyba nie ma już czynnego składu z tymi wagonami, mało który zakład naprawy taboru chciał je już remontować. Swoje odsłużyły. Sam kilka razy widziałem całe zestawy cięte na kawałki na nieczynnych bocznicach.
MOCyk. Oj długa to historia tego MOCyka.
Daawno temu, bo w lutym 2008 roku pojawił mi się w głowie pomysł. Tem pomysł skanalizował się w wątku na forum, ale dość szybko umarł: http://www.00453005_0000002.pl/forum/viewtopic.php?t=5568
Na początku 2013 roku co uważniej śledzący mój fotostrim na flikerze zauważyli, że projekt się posunął i to nie tyle wiekiem, co stopniem zaawansowania. Powstała ułomna, ale coraz lepiej wyglądająca wersja dwuczłonowego zestawu: https://www.flickr.com/photos/maciej_dr ... 429757187/
Przedwczoraj coś mnie wzięło i późną nocą zacząłem kombinować, jak by tu sprawić, aby toto jeździło po zakrętach i nie miało 5-kropkowego odstępu między członami. No i udało się wykombinować coś, co ma sens. Jeździ po zakrętach i po zwrotnicach. Nie ma w ogóle (hehe) odstępu między członami i ogólnie jestem względnie zadowolony z efektu. Odstaje od pierwotnych założeń sprzed ponad 6 lat, bo nie ma (jeszcze) środka, ale jedno na pewno się udało - da się ją podczepić do SM42 Adama, co było planowane od samego początku ;)
PKP Bhp (Bipa) doubledecker by Maciej Drwięga, on Flickr
PKP Bhp (Bipa) doubledecker with PKP SM42 by Maciej Drwięga, on Flickr
Pokonywanie zakrętów: https://flic.kr/p/nYP81x
Pokonywanie zwrotnicy: https://flic.kr/p/nYN7Ym