Strona 2 z 3

: 2014-07-20, 22:43
autor: piotrek839
Fajny ten Twój model. Dobrze że wyjąłeś trzeci silnik bo szkoda by było jakbyś nie był dopuszczony do konkursu.
Karol pisze: Przy tylnej osi być może lepiej sprawowałby się przegub o zmiennej długości pod wpływem wychyleń.
Chyba chodzi Ci o CV joint. Nie polecam jeśli nie jest to konieczne, są słabsze od kardanów.

: 2014-07-20, 23:49
autor: babzos
Kiedy zobaczyłem zdjęcie na początku opisu musiałem je sobie powiększyć żeby upewnić się że ten z prawej jest z klocków. Moje gratulacje! Czy masz go w LDD?

: 2014-07-21, 00:05
autor: Bricksley
piotrek839 pisze: Karol napisał/a:
Przy tylnej osi być może lepiej sprawowałby się przegub o zmiennej długości pod wpływem wychyleń.

Chyba chodzi Ci o CV joint.
Jasne, ot inaczej nazwałem :)

: 2014-07-21, 08:49
autor: Uncle Jaca
kule, świetny jest. Bardzo. Oddałeś go fantastycznie, debiut marzenie:)

Ja borykam się ze swoim od przeszło roku i skończyć nie umiem...


Sorry, że temacie Twojego Landka, ale tak może więcej osób się nad tym pochyli:
co do wyjęcia silnika, no cóż reguła jest sztywna, ale miejmy nadzieję, że w przyszłym roku znajdzie się zapis mówiący o możliwości zastosowania do jednej funkcji więcej niż jednego motoru, albo po prostu dodatkowym czyli trzecim do wybranego celu przez konstruktora.

Trochę kuje mnie to, że nie można zbudować rasowej trialówki gdzie jeden silnik to napęd, drugi skręt a trzeci zmiana biegów a na dzień dzisiejszy wszelkie wyciąganie motoru i robienie wydmuchy pod konkurs to takie sztuczne jakieś... ble..

Tak czy inaczej, Defender gites.

: 2014-07-21, 09:14
autor: Dronka
Jak nie lubię Land Rover'ów a trialówki uważam za brzydkie to to jest cuuudo. I to powinno być prztyczkiem w nos dla tych co to mówią, że trialówka albo jeździ albo jest ładna. Powodzenia w konkursie.

: 2014-07-21, 09:42
autor: 3dom
Cudeńko. Pięknie oddana karoseria, mechanicznie też ciekawie zbudowany. Obyś więcej takich pracy pokazywał :)
Uncle Jaca pisze:Sorry, że temacie Twojego Landka, ale tak może więcej osób się nad tym pochyli:
co do wyjęcia silnika, no cóż reguła jest sztywna, ale miejmy nadzieję, że w przyszłym roku znajdzie się zapis mówiący o możliwości zastosowania do jednej funkcji więcej niż jednego motoru, albo po prostu dodatkowym czyli trzecim do wybranego celu przez konstruktora.

Trochę kuje mnie to, że nie można zbudować rasowej trialówki gdzie jeden silnik to napęd, drugi skręt a trzeci zmiana biegów a na dzień dzisiejszy wszelkie wyciąganie motoru i robienie wydmuchy pod konkurs to takie sztuczne jakieś... ble..
Regulamin pewnie zostanie odświeżony i dopuszczenie np. dwóch silników do obsługi 1 funkcji jest wysoce prawdopodobne. Z trzecim silnikiem byłbym przeciwny. Ten konkurs ma skłonić osoby do pokazywania swoich prac, przełamania się. Wyzwolić kreatywność - uczestnicy muszą się zastanowić czy ma sens zrobić model tylko z dwoma zmotoryzowanymi funkcjami czy pięcioma manualnymi. A może z silnikiem napędzającym skrzynkę rozdzielczą i tych funkcji mieć niemalże dowolną ilość. Jeżeli ktoś buduje sprawne trialówki, ze skrzynią biegów i innymi bajerami, to nie wiem co powstrzymuje taką osobę przed publikowaniem prac na forum.

: 2014-07-21, 10:12
autor: Waler
Świetna terenówka, moim zdaniem czarny (w dosłownym tego słowa znaczeniu ;) ) koń tego konkursu. Masz chłopie mój głos. Mimo, że konstrukcja liftarmowa to ładnie zbudowana i nie rzucają się w oczy zbędne dziury. Na chwilę obecną wyjąłeś jeden silnik napędowy by był zgodny z regulaminem, lecz gdybys gdzieś dorwał i wsadził tam XL-a to dwie L-ki są już zupełnie nie potrzebne.

: 2014-07-21, 12:07
autor: blizzard
Oglądam i oglądam, napatrzeć się nie mogę.
Mordkę na pięknie zrobioną ten autek.

: 2014-07-21, 12:52
autor: kiohin
Rewelacja!
Piękny TECHNIC'owy MOC.
Jest gdzieś instrukcja do tego cuda?

: 2014-07-21, 13:17
autor: Jetboy
Piękny model. To sztuka zbudować coś takiego z technic.

: 2014-07-21, 17:23
autor: Innos
Dołączam się do głosów zachwytu - uzyskanie tak rewelacyjnego wyglądu w czystej konstrukcji Technic sprawia, że nie można przejść koło takiego modelu obojętnie, a sprawnie działające funkcje to jeszcze duzy dodatkowy plus. :)

A co do wymogów konkursu - wybebeszanie silnika tylko wzmacniającego napęd faktycznie nie jest niezbędne do zapewnienia sprawiedliwych zasad. 3 zmotoryzowana funkcja już bardziej. Jest masa zawodów trialowych, nie ma potrzeby jeszcze robić kolejnego plebiscytu dla trialówek, zresztą jak 3dom słusznie napisał, jak ktoś ma dość umiejętności do zrobienia sprawnej trialówki to i jakieś kreatywne MOCe z 2 zmotoryzowanymi funkcjami powinien być w stanie ogarnąć. Chyba momentami łatwo nam zapomnieć, że to jednak konkurs dla początkujących ma być. ;)

: 2014-07-21, 17:28
autor: blizzard
Dronka pisze: I to powinno być prztyczkiem w nos dla tych co to mówią, że trialówka albo jeździ albo jest ładna
Ale zobacz ze Defender nie ma super sprawności bo nie ma np zwolnic, więc jakoś extra daleko nie ujedzie.

: 2014-07-21, 18:02
autor: Mutran
Jaaaaa ;O
Jak żywy (metalowy)?
Zawsze lubiłem Land Rovery :)

: 2014-07-21, 22:26
autor: dirtzone
Wszystkim bardzo dziękuję za miłe komentarze, nie spodziewałem się, że tak spodoba się mój Defcio :)

babzos pisze:Czy masz go w LDD?
kiohin pisze:Jest gdzieś instrukcja do tego cuda?
Niestety wirtualnie go nie składałem, ale możliwe, że postaram się to zrobić przed całkowitym rozebraniem go kiedyś w przyszłości.

Waler pisze:Na chwilę obecną wyjąłeś jeden silnik napędowy by był zgodny z regulaminem, lecz gdybys gdzieś dorwał i wsadził tam XL-a to dwie L-ki są już zupełnie nie potrzebne.
Chyba tak zrobię jak mówisz z silnikiem XL, wzmocnie przełożenie i spróbuję upchnąć mega-kardana w tylną oś. Jak wszystko się uda, to postaram się o lepszy filmik :P

: 2014-07-23, 09:27
autor: SERVATOR
Donoszę, że zgłosiłem go na TLCB :)