Ciężarówka ta powstała aby zweryfikować mój pomysł na przeniesienie napędu bez zębatek kątowych, w szczególności bez knobów które pod obciążeniem generują duży opór i przenoszą moment skokowo. Od pomysłu do realizacji minęło niecały miesiąc i z niemałą wiarą w efektywność tej idei pojechałem na rajd trialowy.
Dane techniczne
- wymiary pojazdu dł/szer/wys (mm): 570/200/205
rozstaw osi/kół (mm): 130+160+110/150
waga pojazdu (g): 2750
silniki napędowe: 2 XL
skręt: 1 NXT
przełożenia: 1:5 oraz 1:1,8
zawieszenie: niezależne - tatrowe
co osiągnął: LTTC 3/2014 - miejsce 2/5, Oficjalny konkurs [URL=http://www.00453005_0000002.pl/forum/viewtopic.php?t=23921]Miss LTTC 2014[/URL] z czego jestem naprawdę dumny :)
Na rajdzie jednak okazało się, że pomysł na takie przeniesienie napędu nie jest tak dobry jak początkowo zakładałem. Knoby pod obciążeniem generują duży opór, ale tak duża liczba zębatek, mimo, że lepszych, generuje jeszcze większe tarcie przy dużym obciążeniu układu. Mimo to, na rajdzie udało mi się wywalczyć drugie miejsce.
Aha, standardowo jak przy innych moich modelach sterowanie odbywa się poprzez Bluetooth z telefonu komórkowego. Sposób sterowania można zobaczyć na filmiku z Uralem.
Zalety przeniesienia napędu za pośrednictwem zębatek ustawionych równolegle
- - równa praca (nie skokowa) nawet pod dużym obciążeniem
- brak osiek które ulegają skręcaniu się pod dużym obciążeniem
- łatwość przy przenoszeniu napędu poprzez oś napędową do kolejnej osi
- przy tatrowym zawieszeniu oś wahania wahacza może być o jeden stud bliżej środka ramy (lewy i prawy kardan są oddalone od siebie jedynie o 3 study)
- - większy opór przy dużym obciążeniu z uwagi na dużą liczbę zębatek - niby tylko jedna wada ale przekreśla ten pomysł
Galeria BS
Film: https://www.youtube.com/watch?v=H487JVl_05Y