O widzisz. Zasadniczo jeśli chodzi o wygląd to zabawa z takimi detalami zaczyna się gdy masz już w zasadzie gotowy model :)madlyR pisze:Jak brak rejestracji, to dorzucę jeszcze wycieraczki :P.
[MOC] Ciężarówka / Hakowiec 8x4
Moderatorzy: Mod Team, Mod Team
- M_longer
- VIP
- Posty: 5429
- Rejestracja: 2007-09-29, 08:47
- Lokalizacja: Lubin
- brickshelf: M-longer
- Kontakt:
-
Robimy zakłady ile jeszcze ich będzie?noniusz pisze:Ok, jak się bawić to się bawić...
Świadkowie donoszą, że pojawiła się jeszcze jedna Edyta w pierwszym poście :)
Światła z pomarańczowymi kierunkami są lepsze, biała tablica też. To teraz zrób tak:
Płytki za grillami zmień na czarne lub DBG, nie będzie tyle żółtego wystawać. Obróć przednie koła, niech to koło pasowe wystaje poza felgę.
- noniusz
- VIP
- Posty: 1073
- Rejestracja: 2011-11-23, 21:02
- Lokalizacja: Poznań
- brickshelf: gkurkowski
- Kontakt:
-
za chwilę chyba wątek zmienię z MOC na WIP :) tą płytkę postaram się zmienić na DBG, jak wstawię czarny to raczej zamiast grilla zrobi się czarna plama. Co do kół - tu się zastanowię albo po prostu sprawdzę bo: albo koła będą zbyt wewnątrz albo będą wystawać jako jedyne (poza lusterkami) za obrys auta. Niezaprzeczalnym jest na pewno, że z kołami pasowymi na zewnątrz przednie koła będą wyglądać bardziej realistycznie.M_longer pisze:Robimy zakłady ile jeszcze ich będzie?noniusz pisze:Ok, jak się bawić to się bawić...
Świadkowie donoszą, że pojawiła się jeszcze jedna Edyta w pierwszym poście :)
Światła z pomarańczowymi kierunkami są lepsze, biała tablica też. To teraz zrób tak:
Płytki za grillami zmień na czarne lub DBG, nie będzie tyle żółtego wystawać. Obróć przednie koła, niech to koło pasowe wystaje poza felgę.
- dmac
- Adminus Emeritus
- Posty: 2432
- Rejestracja: 2004-06-17, 19:16
- Lokalizacja: Szczecin
- brickshelf: dmac
-
Z uwagami Longera do wyglądu modelu zasadniczo się zgadzam, ale drobne niedostatki wcale mi nie przeszkadzają podziwiać sprawnego działania maszynerii (choć do ideału brak może jeszcze ciut większej prędkości). Pamiętam, jak lata temu zachwycałem się (do posiku!) hakowcem zbudowanym przez Jennifer Clark - może stąd dodatkowy plus dla Autora, za przywołanie w pięknym stylu miłych wspomnień :) .
Gratulacje i tak trzymać!
Gratulacje i tak trzymać!
Pozdrawiam,
dmac
_________________
The absence of limitations is the enemy of art - Orson Welles
dmac
_________________
The absence of limitations is the enemy of art - Orson Welles
- noniusz
- VIP
- Posty: 1073
- Rejestracja: 2011-11-23, 21:02
- Lokalizacja: Poznań
- brickshelf: gkurkowski
- Kontakt:
-
Masz na myśli prędkość jazdy? Teraz tak sobie myślę, może faktycznie warto wstawić skrzynię - do przemieszczania się jazda szybka, do załadunku (celowania w kontener) jazda wolna.dmac pisze:do ideału brak może jeszcze ciut większej prędkości
Tak, ten model jest naprawdę ciekawy, w szczególności, że powstał przed erą zdalnego sterowania oraz siłowników śrubowych, same zębatki, czysty Technic...dmac pisze:Pamiętam, jak lata temu zachwycałem się (do posiku!) hakowcem zbudowanym przez Jennifer Clark
- legosamigos
- VIP
- Posty: 3942
- Rejestracja: 2012-04-11, 07:01
- Lokalizacja: Gdańsk
- brickshelf: legosamigos
- Kontakt:
-
- noniusz
- VIP
- Posty: 1073
- Rejestracja: 2011-11-23, 21:02
- Lokalizacja: Poznań
- brickshelf: gkurkowski
- Kontakt:
-
Hak przeskakuje z kilku powodów, po pierwsze za jego ruch odpowiada 1 siłownik śrubowy, napędzany bezpośrednio, bez żadnej redukcji z silnika M. Po drugie, przez zastosowanie tych pośrednich "dźwigników" do podnoszenia haka generują się strasznie luzy, w szczególności, że te cienkie liftarmy połączone są ze sobą axlami, nie pinami. No i po trzecie hak zbudowany jest z liftarmów, nie z bricków, więc przy obciążeniu (wciąganiu kontenera) też się nieznacznie odkształca i działa jak sprężyna.Mrosik pisze:Ciekawie działają mechanizmy, szkoda tylko, że hak tak przeskakuje, ale chyba nie da się inaczej. Kabina po poprawkach wygląda lepiej, ja bym ją jeszcze obniżył o 1 lub 2 study.
Co do proporcji i wysokości - bardzo luźno (słowo klucz :) sugerowałem się 4-osiową Scanią, wysokość kabiny mniej więcej się zgadza:
Być może, gdyby kabina po bokach i z tyłu nie była taka kanciasta, to wrażenie było by inne, ale na razie brak odpowiedniego budulca w dostatecznej ilości...
- noniusz
- VIP
- Posty: 1073
- Rejestracja: 2011-11-23, 21:02
- Lokalizacja: Poznań
- brickshelf: gkurkowski
- Kontakt:
-
Final version... ?
Kto lubi odgrzewane kotlety? :)
W ramach terapii w oczekiwaniu na klocki z BOPa trochę podłubałem przy swoim modelu i wprowadziłem kilka zmian:
KABINA
1) Wygładziłem dach, Slope, Curved 6 x 1 zastapiłem Slope, Curved 4 x 1 No Studs . dzieki temu nie ma tego brzydkiego schodka, dodatkowow dach jest niższy o 1/3 bricka
2) Tył kabiny na załamaniu dachu i tylnej ściany zaokrągliłem za pomocą Brick, Modified 2 x 4 x 1 1/3 with Curved Top , wygląda zdecydowanie lepiej.
3) zmieniłem linię dolną drzwi i tą skośną nadbudowę nad przednim błotnikiem, wstawiłem tam slope 3x1 zwykły i inverted. dzięki temu wyeliminowałem dziury z nadbudowy, linia połączenia drzwi z kabiną jest jednolita.
4) zmieniłem zawiasy drzwi z czarnych na żółte, drzwi i kabina są teraz bardziej jednolite
5) Nieznacznie przebudowałem dolną cześć przedniego zderzaka. Zamieniłem slope curved 3x1 i okragłe światełko na slope curved 4x1, wgląda lepiej, błotnik jest gładki i jednolity.
RAMA AUTA
1) Błotniki z tyłu. Wyrzuciłem wszystkie kątowe liftarmy tworzące tylne błotniki i zastąpiłem je błotnikami z czarnego kotka, górę błotnika wygładziłem kafelkami, wygląda o niebo lepiej
2) Błotniki 2-giej osi. Tu również wyrzuciłem wszystkie kątowe liftarmy i zastąpiłem je zawiasami wykończonymi kafelkami.
3) Zbiorniki na paliwo. Wyrzuciłem te gotowce rodem z 8285 i wstawiłem nowe zbudowane z zaokrąglonych bricków i kafli
MECHANIKA
1) przede wszystkim wprowadzieł zmianę w przekazaniu napedu między 3-cią a 4-tą osią, Na tym połączeniu zamieniłem 4 połówki zębatek z12 na stare zębatki z14. Połówi zębatek z12 miały tendencję do zsuwania się z szarej ośki 3L, przez co jazda bardzo łatwo się blokowała. Zębatki z14 siedzą ciasno i nic się nie blokuje.
2) Niestety, ale pomimo słusznej uwagi Longera na założenie kół osi skrętnych kołem pasowym na zewnątrz musiałem powrócić do pierwotnej opcji. Okazało się, że przy skręcie koła są zbyt głęboko osadzone i dotykają elementów ramy, nie kręciły się i auto mogło jeździć tylko prosto.
Koła z powrotem obróciłem i do środka felgi założyłem czarne Technic, Disk 3 x 3
Jak się podoba?
W ramach terapii w oczekiwaniu na klocki z BOPa trochę podłubałem przy swoim modelu i wprowadziłem kilka zmian:
KABINA
1) Wygładziłem dach, Slope, Curved 6 x 1 zastapiłem Slope, Curved 4 x 1 No Studs . dzieki temu nie ma tego brzydkiego schodka, dodatkowow dach jest niższy o 1/3 bricka
2) Tył kabiny na załamaniu dachu i tylnej ściany zaokrągliłem za pomocą Brick, Modified 2 x 4 x 1 1/3 with Curved Top , wygląda zdecydowanie lepiej.
3) zmieniłem linię dolną drzwi i tą skośną nadbudowę nad przednim błotnikiem, wstawiłem tam slope 3x1 zwykły i inverted. dzięki temu wyeliminowałem dziury z nadbudowy, linia połączenia drzwi z kabiną jest jednolita.
4) zmieniłem zawiasy drzwi z czarnych na żółte, drzwi i kabina są teraz bardziej jednolite
5) Nieznacznie przebudowałem dolną cześć przedniego zderzaka. Zamieniłem slope curved 3x1 i okragłe światełko na slope curved 4x1, wgląda lepiej, błotnik jest gładki i jednolity.
RAMA AUTA
1) Błotniki z tyłu. Wyrzuciłem wszystkie kątowe liftarmy tworzące tylne błotniki i zastąpiłem je błotnikami z czarnego kotka, górę błotnika wygładziłem kafelkami, wygląda o niebo lepiej
2) Błotniki 2-giej osi. Tu również wyrzuciłem wszystkie kątowe liftarmy i zastąpiłem je zawiasami wykończonymi kafelkami.
3) Zbiorniki na paliwo. Wyrzuciłem te gotowce rodem z 8285 i wstawiłem nowe zbudowane z zaokrąglonych bricków i kafli
MECHANIKA
1) przede wszystkim wprowadzieł zmianę w przekazaniu napedu między 3-cią a 4-tą osią, Na tym połączeniu zamieniłem 4 połówki zębatek z12 na stare zębatki z14. Połówi zębatek z12 miały tendencję do zsuwania się z szarej ośki 3L, przez co jazda bardzo łatwo się blokowała. Zębatki z14 siedzą ciasno i nic się nie blokuje.
2) Niestety, ale pomimo słusznej uwagi Longera na założenie kół osi skrętnych kołem pasowym na zewnątrz musiałem powrócić do pierwotnej opcji. Okazało się, że przy skręcie koła są zbyt głęboko osadzone i dotykają elementów ramy, nie kręciły się i auto mogło jeździć tylko prosto.
Koła z powrotem obróciłem i do środka felgi założyłem czarne Technic, Disk 3 x 3
Jak się podoba?
-
- VIP
- Posty: 1263
- Rejestracja: 2009-04-13, 22:21
- Lokalizacja: Karczew/Warszawa
- brickshelf: cieslu12
-
Wygląda znacznie lepiej ale ta szpara w drzwiach dalej jest paskudna. Z tego co widzę z tej perspektywy to można ją zapchać brickiem 1x1. Drzwi będą się nieco trudniej otwierać, ale z drugiej strony przecież nie wahlujesz nimi cały czas.noniusz pisze:Jak się podoba?
Jeden rabin powie tak, drugi rabin powie nie.
WIP:
Oshkosh MMRS
MAN F2000
Iveco Powerstar
WIP:
Oshkosh MMRS
MAN F2000
Iveco Powerstar
- M_longer
- VIP
- Posty: 5429
- Rejestracja: 2007-09-29, 08:47
- Lokalizacja: Lubin
- brickshelf: M-longer
- Kontakt:
-
To teraz patrz jaki Longer ma przepis na mocowanie kół, które się kręca bez oporów i nie mają prawa spaść podczas manewrów nawet w najcięższych ciężarówkach:noniusz pisze:Niestety, ale pomimo słusznej uwagi Longera na założenie kół osi skrętnych kołem pasowym na zewnątrz musiałem powrócić do pierwotnej opcji.
To są felgi bez tego wystającego wyjścia na axla. I tak, jest to połączenie nielegalne, bo pin jest ściśnięty w połowie.
Jak masz koła pasowe które ciasno wchodzą na osie, to trzeba użyć młotka żeby to ściągnąć z osi ;)
Ostatnio zmieniony 2014-12-12, 20:10 przez M_longer, łącznie zmieniany 1 raz.