Związku z tym iż poprzednia wersja (v1) mojej maszyny, pracowała wg niektórych zbyt wolno to postanowiłem ją rozbudować i przyspieszyć.
Link do opisu Maszyny w wersji 1. [URL=http://www.00453005_0000002.pl/forum/viewtopic.php?t=22513]Lotto v1[/URL]
Aktualne Dane Techniczne:
Wymiary: dł. 120 cm szer. 120 cm wysokosć 1m.
Sterowanie: 2 kostki EV3, 7 silników EV3, 2 czujniki EV3.
Ilość klocków: +/- 7.000.
Czas budowy: +/- 6 miesięcy.
Maszyna po raz pierwszy w wersji 2 została zaprezentowana na Pyrkon 2014, gdzie zdobyła ogromne zainteresowanie. Stała także na wystawie w Warszawa 2014 oraz była na LFW w Danii.
Zasada działa się nie zmieniła. Jest zaprogramowana w LEGO Mindstorms EV3 Home Edition z dołożonymi blokami z wersji Education. Dwie kostki EV3 zostały połączone w tryb DAISY-CHAIN MODE, z powodu iż jest aż 7 silników EV3.
No i tutaj zaczęły się problemy.
Z początku programowania kostki pracowały na firmware 1.03 a aktualnie 1.06 jednak błędy firmware nie zostały poprawione. Chodzi mianowicie o to, że kostki po prostu gubią transmisję pomiędzy sobą mimo to że są połączone kablem USB. Wiele dni zajęło mi stwierdzenie tego błędu. Z początku byłem przekonany iż błąd jest w moim programowaniu, wyrywając sobie włosy z głowy podczas szukania go. Pewnego dnia błąd opisał także pewien inny członek grupy MINDSTORMS na forum. Zrobił opis tego błędu bardzo czytelnie i prosto więc umieszczam link do tego postu. Błąd Transmisji LEGO Ev3
Po przeczytaniu opisu tego błędu, odetchnąłem z ulgą. UFF moje programowanie jest prawidłowe.
Po części udało mi się zminimalizować występujący błąd przełączając główne silniki od tacy do kostki 1 a pozostałe do kostki 2. To by było na tyle mojego opisu.
Podsumowując:
Maszyna jest większa a przede wszystkim dużo szybsza. Losowania odbywa się w tempie zadowalającym. Podczas przebudowy poprawiłem wiele błędów i aktualnie wg mnie maszyna technicznie jest ukończona w 100% niewymagająca żadnych poprawek.
Film z losowania : http://youtu.be/y98giVywJyQ
I 5 zdjęć przedstawiających podstawowe "kroki" pracy maszyny.
[MOC] Wielka Maszyna Losująca LOTTO v2 GBC
Moderatorzy: Mod Team, Mod Team
[MOC] Wielka Maszyna Losująca LOTTO v2 GBC
Ostatnio zmieniony 2014-09-28, 11:40 przez judam, łącznie zmieniany 1 raz.
Fajne. Ta zapadnia przez którą wylatuje szczęśliwa kula jest uruchamiana ręcznie czy otwiera się losowo? Oglądanie takiego losowania LIVE wiedząc, że jedna kula to Twoja jedyna szansa może przyprawić o zawał - to przeżywałby właściciel numeru 47!
Czy na Wystawie maszyna ta była zaprzężona do pracy? Losowała coś wśród uczestników?
Czy na Wystawie maszyna ta była zaprzężona do pracy? Losowała coś wśród uczestników?
Mam jeszcze jeden wolny port w kostce do silnika, ale nie mogę przyspieszyć opróżniania tacy po losowania z powodu iż maszyna liczy kulki aby się wyłączyła po podaniu wszystkich do podajnika. Gdyby to przyspieszyć były by błędy w liczeniu.Jak masz jeszcze jeden silnik to bym dodał kolejną zapadkę, która się otwiera do opróżnienia już po losowaniu
Maszyna na każdej wystawie jest w ciężko pracująca, i losuje dla zainteresowanych. Dotychczas główną nagrodą był uścisk autora. :)
Sprawa z numerem 47 ma się mianowicie tak:może przyprawić o zawał - to przeżywałby właściciel numeru 47!
Jak już wcześniej pisałem w firmware kostek EV3 jest jeden poważny błąd który jest widoczny podczas trybu CHAIN czyli połączeniu ze sobą dwóch kostek. I właśnie na filmiku widać problem z kulką 47. Program do zapadni jest napisany tak w skrócie:
1. Częściowe otwarcie zapadni, które ma powodować przyblokowania kulki.
2. Całkowite otwarcie zapadni.
3. Całkowite zamknięcie zapadni.
Jak widać na filmiku z kulką 47 program "zapomniał" wykonać ruchu nr 2. Jak ja to nazywam zgubiła się transmisja i przez to kulka została wypchnięta z powrotem. Nie jest to zamierzony efekt lecz błąd wynikający z błędu w firmware.
No ale w tym przypadku jest to dość efektywny błąd :)