Forum LUGPOL Strona Główna Forum LUGPOL
www.lugpol.pl

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Pytanie o silniki i napęd
Autor Wiadomość
Kruk 


Wiek: 30
Dołączył: 16 Sty 2013
Wpisy: 471
Skąd: Okolice Namysłowa
Wysłany: 2014-12-29, 21:02   Pytanie o silniki i napęd

Jak sam tytuł wskazuje mam pytanie odnośnie silników i ich podłączenie. Sprawa wygląda następująco: mam w planach zbudowanie modelu wywrotki z napędem 8x8 przy użyciu dwóch Xl'ek i moje pytanie brzmi tak, czy lepiej podłączyć tył pod jedną Xl'ke, a przód pod drugą, czy połączyć je najpierw ze sobą i dopiero później doprowadzić do napędu. Zastanawiam się czy jest jakaś różnica w mocy, jak jest lepiej jeśli jednak zależy mi na mocy. Zapewne usłyszę że jedna Xl'ka wystarczy w zupełności jeśli ma to być wywrotka na kołach 62,4 ale jednak wolałbym tutaj zastosować dwie choćby przez fakt zastosowania zawieszenia, które będzie generować trochę oporu. Na forum mamy wielu obeznanym w takich tematach więc proszę was o radę :). Z góry dzięki za zainteresowanie się moim tematem.
_________________
Taka mała reklama, dla AFOL'i zniżka 20%: http://cutedragonsandmore.deviantart.com/
Ostatnio zmieniony przez 2014-12-29, 21:29, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
M_longer 
VIP


Wiek: 32
Dołączył: 29 Wrz 2007
Wpisy: 5376
Skąd: Lubin
Wysłany: 2014-12-29, 21:08   

Więcej szczegółów proszę. Jakie zawieszenie? Jak ciężki ma być model?
_________________
m1longer.com
 
 
 
Kruk 


Wiek: 30
Dołączył: 16 Sty 2013
Wpisy: 471
Skąd: Okolice Namysłowa
Wysłany: 2014-12-29, 21:15   

Dzięki Longer za odzew, model pewnie przekroczy 2,5 kg , nie znam się na rodzajach zawieszeń i nie bardzo je lubię ale tutaj wyjątkowo mam ochotę dać, takie jak w tym modelu : http://www.brickshelf.com...ry.cgi?f=548971 , de facto wzoruję się na takim zawieszeniu.
_________________
Taka mała reklama, dla AFOL'i zniżka 20%: http://cutedragonsandmore.deviantart.com/
 
 
 
M_longer 
VIP


Wiek: 32
Dołączył: 29 Wrz 2007
Wpisy: 5376
Skąd: Lubin
Wysłany: 2014-12-29, 21:23   

Czyli pływające, jeden XL z dobrą redukcją by to pociągnął, ale mocy nigdy za mało.
To jak się wzorujesz, zmniejsz ilość cięgien, bo to zawieszenie jest trochę przekombinowane.
_________________
m1longer.com
 
 
 
Kruk 


Wiek: 30
Dołączył: 16 Sty 2013
Wpisy: 471
Skąd: Okolice Namysłowa
Wysłany: 2014-12-29, 21:26   

Dlatego tutaj dam wyjątkowo dwa tylko pytanie czy łączyć je razem i do napędu doprowadzać, czy na przód jeden i na tył drugi? Też mi się wydaje że trochę to przekombinował ale może w tym wariactwie jest metoda.
_________________
Taka mała reklama, dla AFOL'i zniżka 20%: http://cutedragonsandmore.deviantart.com/
 
 
 
M_longer 
VIP


Wiek: 32
Dołączył: 29 Wrz 2007
Wpisy: 5376
Skąd: Lubin
Wysłany: 2014-12-29, 21:28   

Kruk napisał/a:
Dlatego tutaj dam wyjątkowo dwa tylko pytanie czy łączyć je razem i do napędu doprowadzać, czy na przód jeden i na tył drugi? Też mi się wydaje że trochę to przekombinował ale może w tym wariactwie jest metoda.

Wiesz co, trudno powiedzieć, ja bym dał dwa połączone razem na środku, między osiami. Zrób podwozie, wsadź na nie kilogram cukru i zobacz jak się sprawuje.
_________________
m1longer.com
 
 
 
Bricksley 


Wiek: 29
Dołączył: 29 Mar 2005
Wpisy: 195
Skąd: Stalowa Wola

Wysłany: 2014-12-29, 21:34   

Ja bym unikał rozdzielenia napędu na 2 XLe (przód i tył). Zazwyczaj silniki minimalnie mogą różnić się ilością obrotów, a dodatkowo różne konstrukcje napędów w obu częściach będą generować różne luzy i opory czego efektem będzie fakt iż jeden silnik będzie niejako napędzał drugi.

Longer dobrze radzi, najlepiej połączyć oba na sztywno. Jak miejsce zezwoli to do połączenia wykorzystać mechanizm różnicowy, wtedy pozbędziemy się efektu, że jeden silnik będzie napędzał drugi.
_________________
Pozdrawiam :)
 
 
 
Kruk 


Wiek: 30
Dołączył: 16 Sty 2013
Wpisy: 471
Skąd: Okolice Namysłowa
Wysłany: 2014-12-29, 21:43   

Czyli definitywnie łączyć razem jeśli biorę pod uwagę dwa Xl'e. Aż taka różnica może być przy dwóch nowych Xl'ach by potrzebowały mechanizmu różnicowego? Bardzo spodobał mi się ten tym zawieszenia ze względu tego że w pozycji "spoczynku" pojazdu, zawieszenie nie siada w dół. W sumie mam odpowiedź na moje pytanie, jeśli macie jakieś dobre rady z własnego doświadczenia na pewno się przydadzą, a i wielu nowym na forum przyda się taki temat :).
_________________
Taka mała reklama, dla AFOL'i zniżka 20%: http://cutedragonsandmore.deviantart.com/
 
 
 
Bricksley 


Wiek: 29
Dołączył: 29 Mar 2005
Wpisy: 195
Skąd: Stalowa Wola

Wysłany: 2014-12-29, 21:57   

Kruk napisał/a:
Aż taka różnica może być przy dwóch nowych Xl'ach by potrzebowały mechanizmu różnicowego?
Może, ale nie musi. Jak nie będą wyraźnie odstawać prędkościami to możesz swobodnie połączyć knobami lub bevelami. Dyfer jest rozwiązaniem idealnym, ale wiadomo, że może nie być na niego miejsca ;)
_________________
Pozdrawiam :)
 
 
 
M_longer 
VIP


Wiek: 32
Dołączył: 29 Wrz 2007
Wpisy: 5376
Skąd: Lubin
Wysłany: 2014-12-29, 21:57   

Rada jest jedna - buduj i próbuj, najlepsza opcja by się nauczyć :-)
_________________
m1longer.com
 
 
 
Kruk 


Wiek: 30
Dołączył: 16 Sty 2013
Wpisy: 471
Skąd: Okolice Namysłowa
Wysłany: 2014-12-29, 22:01   

Dzięki za rady na pewno się przydadzą :). Jak coś ukręcę to wrzucę fotki.
_________________
Taka mała reklama, dla AFOL'i zniżka 20%: http://cutedragonsandmore.deviantart.com/
 
 
 
Bricksley 


Wiek: 29
Dołączył: 29 Mar 2005
Wpisy: 195
Skąd: Stalowa Wola

Wysłany: 2014-12-29, 22:02   

Kruk napisał/a:
Jak coś ukręcę to wrzucę fotki.

Lepiej żeby się nie ukręciło a złożyło ;)
_________________
Pozdrawiam :)
 
 
 
Kubrick 
VIP
Volkswageniarz


Wiek: 34
Dołączył: 19 Maj 2006
Wpisy: 2127
Skąd: KrakóVW
Wysłany: 2014-12-29, 22:10   

A ja bym to zrobił tak, jak to się robi w trialówkach - jeden silnik na jedną część napędu, w tym przypadku 1 silnik na 2 osie. Różnice w prędkosciach nie są problemem, bo się wyrównają w trakcie jazdy, a nawet zatrzymanie jednego silnika na jakiejś nierówności nie powoduje całkowitego unieruchomienia modelu i można próbować się podciągnąć resztą auta.
_________________
Cieślu napisał/a:
kup volvo nie bądź janusz
Cieślu napisał/a:
Ty to byś Kubrick wszystko zwieśniaczył :>

 
 
 
Bricksley 


Wiek: 29
Dołączył: 29 Mar 2005
Wpisy: 195
Skąd: Stalowa Wola

Wysłany: 2014-12-29, 22:16   

Kubrick, ale jednak trialówki od regularnych ciężarówek na kołach 62.4 się znacznie samą konstrukcją jak i założeniami konstrukcyjnymi różnią ;)
_________________
Pozdrawiam :)
 
 
 
Kubrick 
VIP
Volkswageniarz


Wiek: 34
Dołączył: 19 Maj 2006
Wpisy: 2127
Skąd: KrakóVW
Wysłany: 2014-12-29, 22:25   

Owszem, ale przede wszystkim różnią się tym, że muszą więcej znieść, więc tym bardziej można zaadaptować rozwiązania z nich do mniejszego modelu, którego podwozie w sumie ma mieć sporo wspólnego z większymi odpowiednikami.
Nie trzeba upychać skrzyni biegów, czy jakichś innych wodotrysków, ale zauważ, że nawet crawler miał rozdzielony napęd, chociaż można było przekombinować to inaczej, jak np w Unimogu.
_________________
Cieślu napisał/a:
kup volvo nie bądź janusz
Cieślu napisał/a:
Ty to byś Kubrick wszystko zwieśniaczył :>

Ostatnio zmieniony przez Kubrick 2014-12-29, 22:27, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Wyświetl wpisy z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich wpisów
Nie możesz usuwać swoich wpisów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,036 sekundy. Zapytań do SQL: 12