[MOC] Mój pierwszy truck
Moderatorzy: Mod Team, Mod Team
Przede wszystkim, większość modeli, które są wyposażone w dyfer to modele osadzone już na większych kołach, a więc większy rozstaw i możliwość zablokowania ich w inny sposób np poprzez portale.
W ogóle modele wyposażone w dyfer i napędzane PFami są dużo większe od modeli ze wspomnianych przeze mnie zestawów 8451 i 8453, a co za tym idzie tam w ogóle są zastosowane inne rozwiązania techniczne. Tam ten problem nigdy nie istniał, bez względu na rodzaj użytego dyfra.
Natomiast ja swego czasu innych kół nie posiadałem i zbudowanie CZEGOKOLWIEK napędzanego PFami i używającego dyfra nowego typu powodowało, że każdy model po prostu gubił koła. Krótkotrwałym rozwiązaniem było kupienie nowych osiek, niewyrobionych, które trzymały się nieco mocniej, ale to było krótkotrwałe. Koła, zamiast rozjechać się na pierwszym zakręcie, rozjechały się na dziesiątym, co i tak nie pozwalało się bawić dłużej niż minutę.
@Edit
Powiem tak, kratę piwa dla tego kto zmotoryzuje zestaw 8451 przy użyciu dyfra nowego typu, nie zmieniając rozstawu kół choćby o jedno oczko i nie zgubi kół po paru zakrętach.
Każda alternatywna forma zablokowania osi, zakładanie tulejek na osie, cokolwiek... dawało skrajnie krótkotrwały efekt. Pojazd taki o próbie ściany nawet nie chciał słyszeć, bo rozjeżdżały się koła zanim do tej ściany dojechał...
W ogóle modele wyposażone w dyfer i napędzane PFami są dużo większe od modeli ze wspomnianych przeze mnie zestawów 8451 i 8453, a co za tym idzie tam w ogóle są zastosowane inne rozwiązania techniczne. Tam ten problem nigdy nie istniał, bez względu na rodzaj użytego dyfra.
Natomiast ja swego czasu innych kół nie posiadałem i zbudowanie CZEGOKOLWIEK napędzanego PFami i używającego dyfra nowego typu powodowało, że każdy model po prostu gubił koła. Krótkotrwałym rozwiązaniem było kupienie nowych osiek, niewyrobionych, które trzymały się nieco mocniej, ale to było krótkotrwałe. Koła, zamiast rozjechać się na pierwszym zakręcie, rozjechały się na dziesiątym, co i tak nie pozwalało się bawić dłużej niż minutę.
@Edit
Powiem tak, kratę piwa dla tego kto zmotoryzuje zestaw 8451 przy użyciu dyfra nowego typu, nie zmieniając rozstawu kół choćby o jedno oczko i nie zgubi kół po paru zakrętach.
Każda alternatywna forma zablokowania osi, zakładanie tulejek na osie, cokolwiek... dawało skrajnie krótkotrwały efekt. Pojazd taki o próbie ściany nawet nie chciał słyszeć, bo rozjeżdżały się koła zanim do tej ściany dojechał...
Ostatnio zmieniony 2015-05-24, 14:55 przez Iasafaer, łącznie zmieniany 4 razy.
-
- VIP
- Posty: 1262
- Rejestracja: 2009-04-13, 22:21
- Lokalizacja: Karczew/Warszawa
- brickshelf: cieslu12
-
Na szybko, zrobiłbym to tak ale da się też inaczej i na mniejszy rozstaw. Do tej ramki montujesz od góry i od dołu na pinach liftarmy o kształcie L 5x3 lub krótsze 2x4. Lepszy będzie 5x3. Do ramki przyczepiasz je krótszą częścią. Wyprowadasz z dyfra oś taką żeby wystawała na 1 studa z ramki i lifta który jest do niej doczepiony i montujesz na to łącznik do osiek o długości 2 studów. Za tym łącznikiem na końcowe piny liftarmów 5x3 dajesz taki łącznik: Wkładasz w to co zmontowałeś następną ośkę żeby móc zamontować koło. Do tak lekkiego modelu wystarczy. Nic nie powinno się wysunąć. Działało ( choć krótko) nawet w czterokilowym wózku widłowym więc i w przypadku takiego pyrtka też zadziała.
Ostatnio zmieniony 2015-05-24, 15:52 przez Cieślu, łącznie zmieniany 1 raz.
Jeden rabin powie tak, drugi rabin powie nie.
WIP:
Oshkosh MMRS
MAN F2000
Iveco Powerstar
WIP:
Oshkosh MMRS
MAN F2000
Iveco Powerstar
- legosamigos
- VIP
- Posty: 3941
- Rejestracja: 2012-04-11, 07:01
- Lokalizacja: Gdańsk
- brickshelf: legosamigos
- Kontakt:
-
Zestawy, które wymieniłeś nie potrzebują dyferencjałów, ale na upartego można, chociaż zupełnie bez sensu. Bierzesz dyferencjał nowego typu, osie 5,5 ze stopem, 3 zębatki z12 i blokujesz jakimiś tam liftarmami z obu stron dyferencjału i nic ci nie wypada. Oj coś czuję, że będziesz uczniem, którego ciężko przekonać ;)
Moje życie jest jak klocki Lego, nigdy nie wiem, co zbuduję
Nie potrzebują do momentu, aż nie zechcesz ich zmotoryzować.legosamigos pisze:Zestawy, które wymieniłeś nie potrzebują dyferencjałów, ale na upartego można, chociaż zupełnie bez sensu. Bierzesz dyferencjał nowego typu, osie 5,5 ze stopem, 3 zębatki z12 i blokujesz jakimiś tam liftarmami z obu stron dyferencjału i nic ci nie wypada. Oj coś czuję, że będziesz uczniem, którego ciężko przekonać ;)
Jak wciśniesz ośke 5,5 ze stopem do dyfra? Chyba nie sądzisz, że nie rozważałem tak oczywistej oczywistości jak ośki ze stopami.
Jak chcesz cokolwiek zablokować liftami po zewnętrznej stronie dyfra? Jaki to w ogóle ma przynieść efekt? Problem tkwi w tym, że tą oś trzeba zblokować od wewnątrz, każda blokada na zewnątrz jest krótkoterminowa i powiększa rozstaw kół. Faktycznie niektóre lepiej lub gorzej podtrzymają, ale co za różnica, czy koła mi odpadną na pierwszym czy za dziesiątym zakrętem. Zabawka ma być bawialna tak, żebym mógł nią jeździć co najmniej pół dnia bez dociskania żadnych klocków.
@Cieślu jeśli dobrze zrozumiałem Twoje rozwiązanie to poszerza ono rozstaw kół o 2 oczka z każdej strony, czyli razem 4. Ewentualnie po oczku na stronę i może faktycznie dałoby to zamierzony efekt, jeśli istnieje ośka ze stopem w takiej konfiguracji, która by tam pasowała. No ale mogę źle rozumieć, bo przyznam, ze nie do końca umiem sobie zwizualizować Twoje rozwiązanie. Mam wrażenie, że mówisz o miniaturkach osi portalowych.
Wiesz no ciekawa dyskusja xD Ja chętnie dowiem się czegoś nowego. To nie jest tak, że jestem zakuty łeb i wcale nie jestem ciężkim do nauki padawanem.M_longer pisze:Matko Bosko Afolsko, ja się tylko z ciekawości spytałem, a wy na kolegę najeżdżacie.
Mam poklejone ramiona w obu Sandvikach, zapraszam do hejtowania.
Będę naprawdę wdzięczny jeśli ktoś da mi rozwiązanie mojego problemu. Ja od ponad roku nie dałem rady wpaść na żadne sensowne i dające długoterminowy efekt rozwiązanie tego problemu.
Ostatnio zmieniony 2015-05-24, 19:25 przez Iasafaer, łącznie zmieniany 4 razy.
-
- VIP
- Posty: 1262
- Rejestracja: 2009-04-13, 22:21
- Lokalizacja: Karczew/Warszawa
- brickshelf: cieslu12
-
Nie ma to nic wspólnego z osiami portalowymi. I ośki ze stopem też do tego nie potrzeba. Nie wiem jak to inaczej wytłumaczyć. Obecnie nie mam jak Ci podesłać zdjęcia. Nie musisz nawet używać connectora na 2 study. Wystarczą 2 bushe między liftarmem i i tym zewnętrznym connectorem.Iasafaer pisze:@Cieślu jeśli dobrze zrozumiałem Twoje rozwiązanie to poszerza ono rozstaw kół o 2 oczka z każdej strony, czyli razem 4. Ewentualnie po oczku na stronę i może faktycznie dałoby to zamierzony efekt, jeśli istnieje ośka ze stopem w takiej konfiguracji, która by tam pasowała. No ale mogę źle rozumieć, bo przyznam, ze nie do końca umiem sobie zwizualizować Twoje rozwiązanie. Mam wrażenie, że mówisz o miniaturkach osi portalowych.
Jeden rabin powie tak, drugi rabin powie nie.
WIP:
Oshkosh MMRS
MAN F2000
Iveco Powerstar
WIP:
Oshkosh MMRS
MAN F2000
Iveco Powerstar
No przyznam bez bicia, że nie umiem sobie tego wyobrazić, więc jeśli nie jest to dla Ciebie problemem to byłbym wdzięczny za podesłanie jakiegoś zdjęcia tego rozwiązania.Cieślu pisze:Nie ma to nic wspólnego z osiami portalowymi. I ośki ze stopem też do tego nie potrzeba. Nie wiem jak to inaczej wytłumaczyć. Obecnie nie mam jak Ci podesłać zdjęcia. Nie musisz nawet używać connectora na 2 study. Wystarczą 2 bushe między liftarmem i i tym zewnętrznym connectorem.
Mam coś takiego i jak zapobiec wysunięciu się półosi
ZDJĘCIE
Ostatnio zmieniony 2015-05-24, 19:43 przez Iasafaer, łącznie zmieniany 6 razy.
- legosamigos
- VIP
- Posty: 3941
- Rejestracja: 2012-04-11, 07:01
- Lokalizacja: Gdańsk
- brickshelf: legosamigos
- Kontakt:
-
-
- VIP
- Posty: 1262
- Rejestracja: 2009-04-13, 22:21
- Lokalizacja: Karczew/Warszawa
- brickshelf: cieslu12
-
Wystarczy poszerzenie o 2 oczka i sprawa załatwiona. Albo dobór osiek, które najlepiej trzymają.
Mówię o zdjęciu z linku.
Mówię o zdjęciu z linku.
Ostatnio zmieniony 2015-05-24, 21:07 przez Cieślu, łącznie zmieniany 1 raz.
Jeden rabin powie tak, drugi rabin powie nie.
WIP:
Oshkosh MMRS
MAN F2000
Iveco Powerstar
WIP:
Oshkosh MMRS
MAN F2000
Iveco Powerstar
- legosamigos
- VIP
- Posty: 3941
- Rejestracja: 2012-04-11, 07:01
- Lokalizacja: Gdańsk
- brickshelf: legosamigos
- Kontakt:
-
Dobór lepszych osiek tak, no i daje to efekt, ale krótkotrwały, powiększenie rozstawu... no na upartego można przeżyć to jedno oczko.Cieślu pisze:Wystarczy poszerzenie o 2 oczka i sprawa załatwiona. Albo dobór osiek, które najlepiej trzymają.
Mówię o zdjęciu z linku.
No ja nie chcę tam upierać się, że się nie da, bo coś kosztem czegoś i sprawę da się rozwiązać.
Chciałem tylko po prostu wyjaśnić jak doszło do "skrzywdzenia" dyferencjału. Chciałem długotrwałego rozwiązania przy możliwie jak najmniejszej ingerencji w samą konstrukcję i wtedy, na tamten moment przyszło mi do głowy tylko takie rozwiązanie. Cóż innego rzec mogę w tej sytuacji.
Przepraszam najmocniej, jeśli obraziłem tu czyjś obiekt kultu :D
@legosamigos
Takie rozwiązanie owszem stosowałem, tylko w nim powstaje zupełnie inny rodzaj problemu. Ramka ma to do siebie, że nie da się jej rozepchać, znosi skrajnie wysokie przeciążenia. Konstrukcja, którą pokazałeś rozjeżdżała się przy większym momencie obrotowym, czego efektem było nie dość, że wysuniecie się kół z dyfra to jeszcze rozjechanie całej konstrukcji. A znowu, wzmocnienie jej skutkowało... poszerzeniem rozstawu... wzmocnienie tej konstrukcji wyklucza jej kompaktowość, a rozmiar kół mocno ogranicza. Przy tych kołach niezbyt mogę cokolwiek wzmacniać, bo odbyłoby się to kosztem i tak już małego prześwitu... ramka natomiast jest mała i kompaktowa, a zarazem skrajnie wytrzymała.
Ostatnio zmieniony 2015-05-24, 21:26 przez Iasafaer, łącznie zmieniany 3 razy.
- legosamigos
- VIP
- Posty: 3941
- Rejestracja: 2012-04-11, 07:01
- Lokalizacja: Gdańsk
- brickshelf: legosamigos
- Kontakt:
-
- M_longer
- VIP
- Posty: 5429
- Rejestracja: 2007-09-29, 08:47
- Lokalizacja: Lubin
- brickshelf: M-longer
- Kontakt:
-
Sariel kiedyś robił ramki pod dyfry 3L:
http://sariel.pl/2009/03/3-studs-wide-d ... -bracings/
http://sariel.pl/2009/03/3-studs-wide-d ... -bracings/