Witam wszystkich!!!
Po mojej dłuższej nieobecności chciałbym zaprezentować Wam mój nowy model a jest to ciężarówka do załadunku drewna.
Dane techniczne:
Wymiary: dł. 118s / szer. 27s / wys. 39s.
Zawieszenie:
-przód niezależne
-tył pływające
Waga: 6,2kg
Napęd 4x8
Elementy PF i Pneumatyka:
-2x XL Motor
-8x Medium Motor
-2x Battery Box
-4x wieża IR
-1X PF switch
-1x PF lights
-2x Extension Wire 20cm
-3x Extension Wire 50cm
-5x Large Pneumatic Cylinder
-2x Small Pneumatic Cylinder
-2x Small Pneumatic Pump
Model posiada 11 funkcji:
-napęd i skręt
-rozsuwanie i opuszczanie podpór
-obrót ramienia
-dwu sekcyjne ramie
-wysuwanie drugiej sekcji ramienia
-obrót, zamykanie i otwieranie chwytaka
-kompresor z auto zaworem
Jest to największy model jaki udało mi się zbudować do tej pory. Założenia były takie, model ma posiadać zawieszenie, w pełni funkcjonalny HDS. Najwięcej kłopotu sprawiło mi zawieszenie dlatego ze nie mam praktycznie z tym doświadczenia. Model napędzają 2 silniki XL, przy tej masie nie wyobrażałem sobie żeby jeden silnik męczył się z tym kolosem,podczas jazdy wprawiana jest w ruch atrapa silnika V8, ciężarówka posiada dwie osie skrętne do których użyłem Mediuma.W modelu zastosowałem skrzynie rozdzielcza dzięki której na 3 silnikach możemy operować 6 funkcjami:
-skręt kół, wysuwanie i opuszczanie podpór
-wysuwanie drugiej sekcji ramienia, obrót,zamykanie i otwieranie chwytaka
reszta funkcji ma silniki indywidualne.
Model posiada kompresor z auto zaworem i nie użyłem tutaj switcha tylko Battery Boxa i dużego siłownika pneumatycznego, podczas pracy kompresora wał napędowy sprzężony jest z mimośrodem który porusza switcha i dzięki temu mamy efekt migających świateł na dachu, niestety nie widać tego na filmie.Model także posiada otwierane drzwi i podnoszoną kabinę.
HDS
Starałem się odwzorować wszystkie funkcje ramienia tak jak w prawdziwej tego typu ciężarówce.I chyba każdy się ze mną zgodzi że tak jest. Do podnoszenia pierwszej sekcji ramienia użyłem 2 Mediumow, silnik do operowania drugiej sekcji umieszczony jest w ramie pierwszej sekcji. Do obrotu chwytaka użyłem małego siłownika w taki sposób:
Galeria BS
FILM
Zapraszam do komentowania :)
[MOC] Timber Truck
Moderatorzy: Mod Team, Mod Team
[MOC] Timber Truck
Ostatnio zmieniony 2015-06-26, 15:53 przez trawson89, łącznie zmieniany 2 razy.
- Żbik
- Administrator
- Posty: 2960
- Rejestracja: 2006-06-06, 15:34
- Lokalizacja: Gdynia
- brickshelf: Zbiczasty
-
Widzę, że plany budowlane nam się zbiegły :) Teraz nie mogę się wgłębić w temat ale wrócę tu z dłuższą opinią.
"As nigdy nie odmawia w słusznej sprawie!"
ABC prezentacji MOCy | Zamienniki wężyków pneumatycznych | Sklepik z gadżetami klubowymi
ABC prezentacji MOCy | Zamienniki wężyków pneumatycznych | Sklepik z gadżetami klubowymi
Bardzo udany model, w pełni zdalnie sterowany. Trochę tam łańcuchów napędowych, ale rozumiem, że taki układ okazał się najlepszy. Jedyne co skrytykuje to telepające się na boki koła na drugiej osi podczas jazdy. Poza tym gratuluję. :-)
Ostatnio zmieniony 2015-07-08, 10:52 przez BONBINI, łącznie zmieniany 1 raz.
W budowie: Liebherr LTM 1500-8.1 Pozdrawiam.
- legosamigos
- VIP
- Posty: 3941
- Rejestracja: 2012-04-11, 07:01
- Lokalizacja: Gdańsk
- brickshelf: legosamigos
- Kontakt:
-
A ja przyczepię się troszkę do prezentacji, bo budujesz fajne i bawialne modele, poświęcając na pewno wiele czasu na budowanie swych MOCy, a jednak prezentację robisz troszkę tak na odczepnego, tak aby tylko pokazać. Chodzi mi np. o małą ilość zdjęć w galerii. Po prostu czegoś mi zawsze brakuje w Twoich prezentacjach
Moje życie jest jak klocki Lego, nigdy nie wiem, co zbuduję
- Żbik
- Administrator
- Posty: 2960
- Rejestracja: 2006-06-06, 15:34
- Lokalizacja: Gdynia
- brickshelf: Zbiczasty
-
No taki Technic sauté. Jeśli przyjmiemy to założenie, to jest bardzo dobrze.
Zastanawia mnie dlaczego na filmie jazda jest taka skokowa - duże przełożenie czy jajowate koła (trzeba pamiętać, że od długiego stania opony się odkształcają!)?
Ramię jest dość masywne i na filmie działa wolno (silnik do napędu 2 sekcji masz w ramieniu?).
Najbardziej podoba mi się mechanizm obrotu chwytaka (mamy odpowiedź na pytanie Noniusza jak obracać chwytakiem przy użyciu pneumatyki). Sterowanie zaworami pneumatycznymi masz widzę "celowane" - ciężko złapać pozycję zero, a przydałaby się przy obrocie chwytaka. Do podpór i wysuwu 2 sekcji ramienia już niekoniecznie.
Zastanawia mnie dlaczego na filmie jazda jest taka skokowa - duże przełożenie czy jajowate koła (trzeba pamiętać, że od długiego stania opony się odkształcają!)?
Ramię jest dość masywne i na filmie działa wolno (silnik do napędu 2 sekcji masz w ramieniu?).
Najbardziej podoba mi się mechanizm obrotu chwytaka (mamy odpowiedź na pytanie Noniusza jak obracać chwytakiem przy użyciu pneumatyki). Sterowanie zaworami pneumatycznymi masz widzę "celowane" - ciężko złapać pozycję zero, a przydałaby się przy obrocie chwytaka. Do podpór i wysuwu 2 sekcji ramienia już niekoniecznie.
"As nigdy nie odmawia w słusznej sprawie!"
ABC prezentacji MOCy | Zamienniki wężyków pneumatycznych | Sklepik z gadżetami klubowymi
ABC prezentacji MOCy | Zamienniki wężyków pneumatycznych | Sklepik z gadżetami klubowymi
- noniusz
- VIP
- Posty: 1073
- Rejestracja: 2011-11-23, 21:02
- Lokalizacja: Poznań
- brickshelf: gkurkowski
- Kontakt:
-
6,2 kg? To mogło by startować w tej samej kategorii wagowej co moja [URL=http://www.00453005_0000002.pl/forum/viewtopic.php?t=20255]Tatra[/URL], była tylko 100 g lżejsza:)
Prawdziwy potwór z tego mercedesa.
Jeśli chodzi o estetykę bardzo podoba mi się wymodelowanie słupków kabiny, drzwi i tylnych błotników flexami. Fajnie, że wrzuciłeś na maskę logo auta.
Mnogość funkcji robi wrażenie, chociaż użycie łańcuszków i axli z kardanami do przekazywania napędu uważam za dość ryzykowne. Przy tak dużym modelu chyba znalazło by się miejsce na przekazanie napędu przez zębatki?
Tak jak kolega legosamigos pisze, taki model aż prosi się o dokładniejszą dokumentację fotografoczną, w szczególności work-in-progress.
Prawdziwy potwór z tego mercedesa.
Jeśli chodzi o estetykę bardzo podoba mi się wymodelowanie słupków kabiny, drzwi i tylnych błotników flexami. Fajnie, że wrzuciłeś na maskę logo auta.
Mnogość funkcji robi wrażenie, chociaż użycie łańcuszków i axli z kardanami do przekazywania napędu uważam za dość ryzykowne. Przy tak dużym modelu chyba znalazło by się miejsce na przekazanie napędu przez zębatki?
Tak jak kolega legosamigos pisze, taki model aż prosi się o dokładniejszą dokumentację fotografoczną, w szczególności work-in-progress.
A mi się koła podobają.
Kawał potwora z tego Mercedesa... Wygląda super. Szkoda tylko, że tak mało zdjęć zamieściłeś. Wiem, że filmik to fajna rzecz, bo prezentuje funkcje danego modelu, ale na fotkach można potem dostrzec różne detale, których na YT dostrzec się nie da.
Zastanawia mnie tylko skąd się wzięła ta skokowa jazda - przełożenie?
Kawał potwora z tego Mercedesa... Wygląda super. Szkoda tylko, że tak mało zdjęć zamieściłeś. Wiem, że filmik to fajna rzecz, bo prezentuje funkcje danego modelu, ale na fotkach można potem dostrzec różne detale, których na YT dostrzec się nie da.
Zastanawia mnie tylko skąd się wzięła ta skokowa jazda - przełożenie?