Strona 1 z 1

[MOC] Ural 43206

: 2015-07-04, 20:44
autor: Kubrick
Chyba wreszcie udało mi się pokładać coś, co nie ma nadwagi i nie jest na tyle awaryjne, żeby nie ukończyć odcinka specjalnego.

URAL 43206
Obrazek

Podwozie: 4x4, kolebki, 2 x 2-biegowa skrzynia biegów, po 1 silniku XL na skrzynię.
Obrazek
Ural jaki jest, każdy widzi. Ani to ładne, ani zgrabne, w sumie, to szczególnie zwrotne tez nie jest, bo krowa ma 44 study rozstawu osi.
Obrazek
Widać na pierwszy rzut oka, że nadkola zerżnąłem trochę od Jacy z jego 4320. Pewnie dlatego, że całe to auto, które miałem ze sobą na tegorocznym Pyrkonie było dla mnie inspiracyjnym kopem w cztery litery. Ale w sumie bardziej wzorowałem się na Uralu Ramzesa, którym startował w 2009r i wtedy maszyna robiła wrażenie :)
Obrazek
Dzięki dość mocnemu układowi napędowemu i przełożeniom 1:3 i 1:5 samochód całkiem dobrze poradził sobie z trasami w bytomskiej hali. Przydało się też kilka razy rozdzielenie całkowicie napędu miedzy osiami, które pozwala na chwilowe przyhamowanie jednej osi i podciągnięcie się drugą.
Obrazek
Obrazek
Co prawda, zająłem w ostatnim rajdzie STT ostatnie miejsce, ale wprowadziłem poprawki: wzmocniłem tylne zwolnice, poprawiłem tylne zawieszenie i z rozpędu przemodelowałem delikatnie nos. Po wszystkim pozostaje poćwiczyć prowadzenie i ośmielić się atakować trudniejsze bramki - doświadczenie pokazuje, że można objechać nawet Jacę, o ile gdzieś przed bramką mu się gleba spod koła obsunie ;)
Dziękuję za uwagę, dobranoc.
Obrazek


Zdjęcia pochodzą z bloga STT.

: 2015-07-04, 21:21
autor: Uncle Jaca
Jest progres! Zdaje się, że będziesz teraz ciężkim przeciwnikiem, zwłaszcza, że podkręciłeś jeszcze Urala po rajdzie - ciekaw jestem jak się spisze?!

Jak dla mnie, Ural jest naprawdę ok, gratuluję Ci go po całości. Nie wiem jak to zrobiłeś ale trialówkę przerobiłeś na ciężarówkę;P Bardzo charakterystyczna szczęka rodem z obcego i niemożliwościowa paka.

No no, Kubrickos, jest czym się pochwalić:)

: 2015-07-04, 21:28
autor: Kubrick
Po rajdzie zorientowałem się, że nie posmarowałem mechanizmów - to też mnie trochę spowolniło, ale faktycznie progres czuję. Pojeżdżę na razie tym autem, a mam jeszcze pomysł na 2 kolejne, więc równolegle coś będzie się tam dłubało w międzyczasie ;)

: 2015-07-04, 22:32
autor: SERVATOR
Powiem jedno. Na filmie przykuł moją uwagę. :)

: 2015-07-05, 02:20
autor: 3dom
Całkiem ładny ale przydałyby się światła z przodu, trochę goło bez nich. Fajnie, że daje rade na trasach. Ładna plandeka, sam szyłeś/ciąłeś? :> Zdjęcia mogłyby być wyraźniejsze i w wyższej rozdzielczości.

: 2015-07-05, 09:17
autor: Kubrick
3dom pisze:Całkiem ładny ale przydałyby się światła z przodu, trochę goło bez nich.
Coś pokombinuję, ale to kompromis, żeby koła nie tarły.
3dom pisze: Ładna plandeka, sam szyłeś/ciąłeś? :>
Jeszcze pamięta Tatrę T813 z zeszłego roku - membrana dachowa Prefix. ;]

: 2015-07-06, 21:17
autor: smyk
Przyjemny powiew old-schoolu w dobie zoptymalizowanych maszynek. Teraz już nikt by się nie odważył zbudować tak wielkiej, wystającej paki, która zgarnia wszystkie chorągiewki. Nikt by nie poświęcił dodatkowych gramów na tylne błotniki. Ani na snorkel. Gratki za bezkompromisowość. I fajnie, że jeździ :)