Strona 1 z 1

[MOC] Magiczna skrzynka GM'a

: 2015-11-30, 20:31
autor: Szerszen
Jeśli kiedykolwiek po przeczytaniu jakiejś książki, chciałaś lub chciałeś wcielić się w jednego z jej bohaterów, albo wejść głębiej w świat stworzony przez jej autora, to gry RPG (Role Playing Games), zwane u nas Grami Fabularnymi to umożliwiają.

W grach tych najczęściej występują dwie podstawowe role - jedną z nich są gracze, prowadzący swoich bohaterów, przez świat a drugą... Mistrz Gry - czyli osoba kreująca ten świat. Oczywiście bywa iż reole te się przeplatają ze sobą a w niektórych systemach są traktowane wręcz wymiennie, niemniej tam gdzie jest przygoda, tam czasami trzeba również zbudować na szybko "kawałek świata", który trudno jest oddać słowami. Właśnie w celu wspomożenia w tym zdaniu Mistrza Gry, powstał niniejszy MOC z klocków LEGO.

To taki wstęp, dla tych którzy nie wiedzą o co chodzi.

W sumie wyszedł mi "moc" do składania "mocy" - no to może za dużo powiedziane... ale jakiś zaczątek jest.
W "skład MOCa" wchodzą:
- Komplet kostek (non LEGO niestety)
- ołówek z gumką (no dobra, ogryzek ołówka i również non LEGO)
- zestaw mikrofigurek do przedstawiania "członków drużyny" i "neutralnych bohaterów niezależnych"
- zestaw mikrofigurek do przedstawiania "złych chłopaków" - zarówno mięsa armatniego jak i "bosów"
- elementy terenu, ścian, krajobrazów etc. (włącznie z możliwością zaznaczenia wody).

Warto tu nadmienić, że na zbudowanie takiej "scenki" zazwyczaj w trakcie gry jest około 30 sekund, do minuty, aby zachować płynność, stąd pewna schematyczność i przygotowanie elementów "gotowych do wyłożenia".

Obrazek

Obrazek

Obrazek

: 2015-11-30, 20:36
autor: Stelario
Upchane na 99% :)
Jedyne co mi się rzuca w oczy to te jumpery. Wygląda jak by służyły tylko do mocowania "terenu" a nie pionków. Tak więc nie wiem jak oni się mało dokładnie po tej planszy poruszają.

ps. Ten ołówek to się powinno dać wcisnąć między pionki.

: 2015-11-30, 21:37
autor: Szerszen
Ołówek daje się wcisnąć między pionki, ale wtedy gorzej się je wyjmuje. Inna sprawa że pewnie skrzynka będzie się modyfikowała w miarę "używania" bo to i tak jest już jakaś 3 wersja wypełnienia.

Jumpery są dokładnie do mocowania terenu - to nie jest "planszówka z polami", aczkolwiek można i tak wykorzystać te pola, to jednak chodzi raczej o możliwość "poruszania analogowego" niż z pola na pole - natomiast teren... czasem lepiej choćby symbolicznie umocować. Dlatego idea "wyjumpowania" sprawdziła się w praktyce.

Przerabiałem już wariant "dwukolorowy" jumperów ale jednak optymalny przy założeniu schematyczności odwzorowania sytuacji jest kolor jednolity i neutralny.