[WIP] PETERBILT
Moderatorzy: Mod Team, Mod Team
- wallyjarek
- Posty: 1277
- Rejestracja: 2013-10-24, 09:31
- Lokalizacja: Poznań / Limerick - Irlandia
- brickshelf: Proszę uzupełnić
-
[WIP] PETERBILT
Już jakiś czas temu, gdy zainteresowałem się klockami ponownie, spodobały mi się ciężarówki.
Szczególnie Amerykańskie - zwłaszcza Peterbilt.
Postanowiłem zbudować własną.
Jednak potrzebuję pomocy.
Wrzuciłem zdjęcie w internet i Maciej Drwięga napisał, że jednak jest nie tak.
Mam teraz chwilę i poszedłem za Jego radą i piszę tu.
Zainspirowałem się głównie tym zdjęciem.
Postanowiłem jednak postawić na kolor czarny z białymi pasami oraz chrom.
Przyglądałem się zdjęciom innych ciężarówek już zbudowanych znalezionych w sieci.
Między innymi Sariela czy Bricksonwheels.
I tak zacząłem w sumie od przodu.
Nie miałem pojęcia jak duża ma być ciężarówka.
Następnie zacząłem budować ramę.
Po mału, błąd za błędem zaczęło mi coś wychodzić.
Męczyłem się ze zbudowaniem skrętu oraz całego napędu.
Chcę by ciężarówka jeździła, skręcała i miała zamontowane światła z przodu jak i z tyłu.
Zobaczymy jak to wyjdzie.
Na ten moment skupiłem się na skręcie i umieszczeniu silników.
Tylne osie są tak zbudowane by tylko się trzymało. :)
Na ten moment wszystko wygląda tak.
Mam również blueprinty które znalazłem w necie.
Podsumowując zatrzymałem się na moment z budowaniem. Zabrałem się za coś ciężkiego, ale z Waszą pomocą dam radę.
Brakuje mi jeszcze dużo elementów.
Np. klocki na nadkola
Czy to
Oraz od groma bricków czarnych.
Chyba skompletuję je jeszcze w tym roku - zawsze są inne wydatki.
Będę wdzięczny za rady, podpowiedzi napisane w języku zrozumiałym dla mnie.
Trochę zejdzie na poprawki i budowanie, ale nic nie ucieknie.
Dzięki.
Szczególnie Amerykańskie - zwłaszcza Peterbilt.
Postanowiłem zbudować własną.
Jednak potrzebuję pomocy.
Wrzuciłem zdjęcie w internet i Maciej Drwięga napisał, że jednak jest nie tak.
Mam teraz chwilę i poszedłem za Jego radą i piszę tu.
Zainspirowałem się głównie tym zdjęciem.
Postanowiłem jednak postawić na kolor czarny z białymi pasami oraz chrom.
Przyglądałem się zdjęciom innych ciężarówek już zbudowanych znalezionych w sieci.
Między innymi Sariela czy Bricksonwheels.
I tak zacząłem w sumie od przodu.
Nie miałem pojęcia jak duża ma być ciężarówka.
Następnie zacząłem budować ramę.
Po mału, błąd za błędem zaczęło mi coś wychodzić.
Męczyłem się ze zbudowaniem skrętu oraz całego napędu.
Chcę by ciężarówka jeździła, skręcała i miała zamontowane światła z przodu jak i z tyłu.
Zobaczymy jak to wyjdzie.
Na ten moment skupiłem się na skręcie i umieszczeniu silników.
Tylne osie są tak zbudowane by tylko się trzymało. :)
Na ten moment wszystko wygląda tak.
Mam również blueprinty które znalazłem w necie.
Podsumowując zatrzymałem się na moment z budowaniem. Zabrałem się za coś ciężkiego, ale z Waszą pomocą dam radę.
Brakuje mi jeszcze dużo elementów.
Np. klocki na nadkola
Czy to
Oraz od groma bricków czarnych.
Chyba skompletuję je jeszcze w tym roku - zawsze są inne wydatki.
Będę wdzięczny za rady, podpowiedzi napisane w języku zrozumiałym dla mnie.
Trochę zejdzie na poprawki i budowanie, ale nic nie ucieknie.
Dzięki.
Ostatnio zmieniony 2015-02-27, 20:27 przez wallyjarek, łącznie zmieniany 3 razy.
- Kruk
- Posty: 471
- Rejestracja: 2013-01-16, 12:18
- Lokalizacja: Okolice Namysłowa
- brickshelf: Na razie brak ;/...
-
Ciekawy pomysł, mi się rzuciło w oczy to że wątpię aby L'ka wytrzymała taki model sama, zajedziesz ją moim zdaniem, wystarczy XL dać. A tak to czekam na dalsze postępy bo chromowane elementy dobrze wróżą :).
Taka mała reklama, dla AFOL'i zniżka 20%: http://cutedragonsandmore.deviantart.com/
- noniusz
- VIP
- Posty: 1073
- Rejestracja: 2011-11-23, 21:02
- Lokalizacja: Poznań
- brickshelf: gkurkowski
- Kontakt:
-
Na początku pozwól, że powiem, że to bardzo ambitne założenie zbudowanie tej ciężarówki więc będę Ci kibicował.
To co do tej pory pokazałeś tj. obudowa maski, kawałek kabiny bardzo mi się podoba, szkoda tylko, że LEGO nie ma wiele fabrycznych chromów, więc będzie nieco niekoszernie.
Ok. teraz co do wnętrzności i mechaniki: na mój stan wiedzy układ skrętu zbudowałeś zdecydowanie źle - z tego co widzę przekazanie napędu z silnika L na listwę podajesz bez żadnej redukcji.
Dodatkowo te cięgna zbudowane z 2 conectorów pełniące funkcję drażków kierowniczych też nie wyglądają zbyt dobrze, ale powiedzmy, że jeśli "zwrotnice" połączone są ze sobą od spodu liftarmem to będzie to działało.
Również nie widzę żadnej redukcji między silnikiem napędowym a dyframi tylnych osi, ale rozumiem, że na tym etapie tylne osie pełnią funkcję jedynie podparcia całej konstrukcji.
Reasumując będę z zaciekawieniem śledził postępy w pracy.
To co do tej pory pokazałeś tj. obudowa maski, kawałek kabiny bardzo mi się podoba, szkoda tylko, że LEGO nie ma wiele fabrycznych chromów, więc będzie nieco niekoszernie.
Ok. teraz co do wnętrzności i mechaniki: na mój stan wiedzy układ skrętu zbudowałeś zdecydowanie źle - z tego co widzę przekazanie napędu z silnika L na listwę podajesz bez żadnej redukcji.
Dodatkowo te cięgna zbudowane z 2 conectorów pełniące funkcję drażków kierowniczych też nie wyglądają zbyt dobrze, ale powiedzmy, że jeśli "zwrotnice" połączone są ze sobą od spodu liftarmem to będzie to działało.
Również nie widzę żadnej redukcji między silnikiem napędowym a dyframi tylnych osi, ale rozumiem, że na tym etapie tylne osie pełnią funkcję jedynie podparcia całej konstrukcji.
Reasumując będę z zaciekawieniem śledził postępy w pracy.
- Maciej Drwięga
- Posty: 1109
- Rejestracja: 2004-08-08, 13:00
- Lokalizacja: Warszawa
- brickshelf: maciejd
-
Ok, więc tak:
- maska i ogólnie linia kabiny o 2-3 płytki zbyt wysoka - wymiary bardziej jak dla 24 kropek szerokości a nie 18
- błotniki powinny być przy zderzaku na jakieś 5 kropek; wtedy łatwiej by Ci było cyrklować z atrapą chłodnicy - zapewne starałeś się zachować jej proporcje, co przy zbyt szerokiej chłodnicy spowodowało, że całość jest zbyt wysoka
- jeśli skalujesz do koła, z całego szacunku dla wszelkich speców od blueprintów, karoserię skaluje się nieco w dół w stosunku do koła, innymi słowy koło powinno być w proporcjach do reszty ciut za duże; wtedy wygląda dobrze w modelu;
- w Peterbilcie conventional (i praktycznie każdym takim pojeździe rodem z US) dolna krawędź drzwi kierowcy jest praktycznie na równi z górą przedniego błotnika, u Ciebie dziwnie do wygląda, tak jak by drzwi były od połowy koła - to nie jest samochód osobowy!
- rama jest stanowczo zbyt wątła - minimum to jedna warstwa technic brick i 4 warstwy płytek albo konstrukcja z liftarmów;
- przednie zawieszenie pod wagą modelu w tej skali się wygnie, tak samo jak rama; to jest zbyt delikutaśne;
No i to tyle tak na szybko :) Fajne kolory :)
- maska i ogólnie linia kabiny o 2-3 płytki zbyt wysoka - wymiary bardziej jak dla 24 kropek szerokości a nie 18
- błotniki powinny być przy zderzaku na jakieś 5 kropek; wtedy łatwiej by Ci było cyrklować z atrapą chłodnicy - zapewne starałeś się zachować jej proporcje, co przy zbyt szerokiej chłodnicy spowodowało, że całość jest zbyt wysoka
- jeśli skalujesz do koła, z całego szacunku dla wszelkich speców od blueprintów, karoserię skaluje się nieco w dół w stosunku do koła, innymi słowy koło powinno być w proporcjach do reszty ciut za duże; wtedy wygląda dobrze w modelu;
- w Peterbilcie conventional (i praktycznie każdym takim pojeździe rodem z US) dolna krawędź drzwi kierowcy jest praktycznie na równi z górą przedniego błotnika, u Ciebie dziwnie do wygląda, tak jak by drzwi były od połowy koła - to nie jest samochód osobowy!
- rama jest stanowczo zbyt wątła - minimum to jedna warstwa technic brick i 4 warstwy płytek albo konstrukcja z liftarmów;
- przednie zawieszenie pod wagą modelu w tej skali się wygnie, tak samo jak rama; to jest zbyt delikutaśne;
No i to tyle tak na szybko :) Fajne kolory :)
Maciej
-----
Na warsztacie kolejowo, ale jeszcze nie wiem co... pewnie kawałek bocznicy kolejowej, na ten cały bałagan.
-----
Na warsztacie kolejowo, ale jeszcze nie wiem co... pewnie kawałek bocznicy kolejowej, na ten cały bałagan.
- wallyjarek
- Posty: 1277
- Rejestracja: 2013-10-24, 09:31
- Lokalizacja: Poznań / Limerick - Irlandia
- brickshelf: Proszę uzupełnić
-
Muszę rozebrać pewien samochód i będę miał XL, już teraz model jest trochę cieżki.Kruk pisze:wystarczy XL dać
Sprawdzałem skret i jazdę było ok, ale pewnie masz rację.
Wszystkiego trzeba spróbować, nie mogę się poddać.noniusz pisze:to bardzo ambitne założenie zbudowanie tej ciężarówki
Tego nie rozumiem :(noniusz pisze:przekazanie napędu z silnika L na listwę podajesz bez żadnej redukcji.
Tym to się zajmę później. Skupiłem się na przodzie.noniusz pisze:Również nie widzę żadnej redukcji między silnikiem napędowym a dyframi tylnych osi, ale rozumiem, że na tym etapie tylne osie pełnią funkcję jedynie podparcia całej konstrukcji.
Nie zwróciłem na to uwagi, masz rację.Maciej Drwięga pisze:w Peterbilcie conventional (i praktycznie każdym takim pojeździe rodem z US) dolna krawędź drzwi kierowcy jest praktycznie na równi z górą przedniego błotnika, u Ciebie dziwnie do wygląda, tak jak by drzwi były od połowy koła - to nie jest samochód osobowy!
Sprawdzę to, przebuduję w wolnej chwili i zobaczymy jak wyjdzie.Maciej Drwięga pisze:maska i ogólnie linia kabiny o 2-3 płytki zbyt wysoka - wymiary bardziej jak dla 24 kropek szerokości a nie 18
Zastanawiałem się nad ramą czy nie zrobić jej grubej na dwie kropki.Maciej Drwięga pisze:- rama jest stanowczo zbyt wątła - minimum to jedna warstwa technic brick i 4 warstwy płytek albo konstrukcja z liftarmów;
- przednie zawieszenie pod wagą modelu w tej skali się wygnie, tak samo jak rama; to jest zbyt delikutaśne;
Wzmocnić czym się da by to jeszcze wyglądało.
Na ten moment brakuje budulca.
Podsumowywując.
Już wiem co boli, na co zwrócić uwagę.
Jeszcze raz skupię się na skręcie i napędzie to podstawa, no i rama.
Jeszcze nurtuje mnie pytanie, ma jeździć i wyglądać czy tylko wyglądać?
Jak już go kiedyś skończę, nie chcę już go rozkłądać na części.
I szkoda by było silniki zostawić w srodku.
Ostatnio zmieniony 2015-02-27, 20:14 przez wallyjarek, łącznie zmieniany 2 razy.
- M_longer
- VIP
- Posty: 5429
- Rejestracja: 2007-09-29, 08:47
- Lokalizacja: Lubin
- brickshelf: M-longer
- Kontakt:
-
Uwaga pierwsza - to jest Peterbilt :)
Jak powiem że mechanikę masz skopaną, nie obrazisz się, prawda? :)
Cięgna od skrętu masz bardzo słabe, dlaczego nie dasz po prostu racka 1x13? Koła przednie powinny być przy samej zwrotnicy, teraz masz je tak zamocowane że będą za mocno zachodzić przy skręcie i mogą, a nawet będą ocierać o błotniki.
Skoro nie masz serva, do samego skrętu użyłbym M-ki, konkretnie zredukowanej albo przez ślimak, albo zębatkami. L-ka ma podobne obroty, więc nie wiem jak obecnie skręcasz tym podwoziem.
Których dyferencjałów będziesz używać? Szerokich na 4 czy 3s?
Do napędu też trzeba dać redukcję, bo inaczej będziesz miał silnik który się męczy i/lub pojazd który nie jeździ.
Te wały kardana planujesz zostawić?
Jak powiem że mechanikę masz skopaną, nie obrazisz się, prawda? :)
Cięgna od skrętu masz bardzo słabe, dlaczego nie dasz po prostu racka 1x13? Koła przednie powinny być przy samej zwrotnicy, teraz masz je tak zamocowane że będą za mocno zachodzić przy skręcie i mogą, a nawet będą ocierać o błotniki.
Skoro nie masz serva, do samego skrętu użyłbym M-ki, konkretnie zredukowanej albo przez ślimak, albo zębatkami. L-ka ma podobne obroty, więc nie wiem jak obecnie skręcasz tym podwoziem.
Których dyferencjałów będziesz używać? Szerokich na 4 czy 3s?
Do napędu też trzeba dać redukcję, bo inaczej będziesz miał silnik który się męczy i/lub pojazd który nie jeździ.
Te wały kardana planujesz zostawić?
- wallyjarek
- Posty: 1277
- Rejestracja: 2013-10-24, 09:31
- Lokalizacja: Poznań / Limerick - Irlandia
- brickshelf: Proszę uzupełnić
-
Za szybko chciałem napisać :)M_longer pisze:Uwaga pierwsza - to jest Peterbilt :)
Tak łatwo się nie obrażam.M_longer pisze:Jak powiem że mechanikę masz skopaną, nie obrazisz się, prawda? :)
Mam w innym modelu, myśałem że to starczy,M_longer pisze:Cięgna od skrętu masz bardzo słabe, dlaczego nie dasz po prostu racka 1x13? Koła przednie powinny być przy samej zwrotnicy, teraz masz je tak zamocowane że będą za mocno zachodzić przy skręcie i mogą, a nawet będą ocierać o błotniki.
Mam 2x na 4s i 1x na 3s.M_longer pisze:Których dyferencjałów będziesz używać? Szerokich na 4 czy 3s?
Chciałem zostawić, ogólnie w planach chciałem by były widoczne i w chromie.M_longer pisze:Te wały kardana planujesz zostawić?
- wallyjarek
- Posty: 1277
- Rejestracja: 2013-10-24, 09:31
- Lokalizacja: Poznań / Limerick - Irlandia
- brickshelf: Proszę uzupełnić
-
Dostałem pozwolenie na budowę i znalazłem chwilę na poprawki.
Zmieniłem cały skręt, teraz przy pomocy servo działa dużo lepiej.
Zmniejszyłem wysokość maski, chyba jest lepiej, ale muszę popracować z nadkolami - trzeba je podnieść.
Zderzak też mi nie pasuje.
Ostatnie zdjęcie robiłem w wannie (przeczytałem o tym tu na forum).
Świetny efekt.
Co do tyłu jeszcze nie zaczynam o nim myśleć.
Kupię silnik XL jak się pojawi w sprzedaży.
Teraz coś zjem i wracam dalej do budowania, poprawek itd.
Czekam na opinie.
Zmieniłem cały skręt, teraz przy pomocy servo działa dużo lepiej.
Zmniejszyłem wysokość maski, chyba jest lepiej, ale muszę popracować z nadkolami - trzeba je podnieść.
Zderzak też mi nie pasuje.
Ostatnie zdjęcie robiłem w wannie (przeczytałem o tym tu na forum).
Świetny efekt.
Co do tyłu jeszcze nie zaczynam o nim myśleć.
Kupię silnik XL jak się pojawi w sprzedaży.
Teraz coś zjem i wracam dalej do budowania, poprawek itd.
Czekam na opinie.
Ostatnio zmieniony 2015-03-07, 20:21 przez wallyjarek, łącznie zmieniany 1 raz.
- wallyjarek
- Posty: 1277
- Rejestracja: 2013-10-24, 09:31
- Lokalizacja: Poznań / Limerick - Irlandia
- brickshelf: Proszę uzupełnić
-
Według mnie jest ok. z servo.
EDIT.
Wyszło coś takiego.
Zaraz coś pomyslę, ale chcę użyć tych samych elementów.M_longer pisze:Nie spróbujesz zrobić płynniejszego przejścia na masce?
EDIT.
Wyszło coś takiego.
Ostatnio zmieniony 2015-03-07, 20:48 przez wallyjarek, łącznie zmieniany 1 raz.
Niedobrze.
Błotniki nie mogą płynnie przechodzić w zderzak. Wysuń zderzak o pół studa.
Przemyśl dobrze maskę.
W samochodzie, którego zdjęcie podlinkowałeś w pierwszej wiadomości atrapa (sama kratka) jest kwadratowa, albo niemal kwadratowa. Przynajmniej mi się tak wydaje ze zdjęcia.
Maska zaczyna się tuż nad górną krawędzią zderzaka, a kończy się na wysokości wyraźnie mniejszej niż 2 średnice opon.
U Ciebie kratka jest szersza niż wyższa; ma proporcje 4:3.
Trzeba by dołożyć jeszcze jeden rząd bricków z kratkami (u dołu), ale nawet to może nie wystarczyć, żeby nie wyglądał jak rozlazły.
Może maskę z przodu trzeba by zwęzić o kropę?
U Ciebie maska kończy się na wysokości wyraźnie wyższej niż dwie średnice opon. To sprawia wrażenie, że koła są za małe.
Może błotniki trzeba dać wyżej o jakiegoś bricka i maksymalnie obniżyć zawieszenie?
Błotniki słabo wyglądają. Są strasznie długie i niskie.
Jak bardzo nie chcesz się bawić w skośne boki maski, to przynajmniej podziel długość maski na odcinki rozszerzające się o pół płytki. Jednostudowy uskok jest fatalny.
A na koniec obniż zderzak, żeby pomiędzy nim, a błotnikami i chłodnicą zrobiła się szczelina na pół płytki.
Błotniki nie mogą płynnie przechodzić w zderzak. Wysuń zderzak o pół studa.
Przemyśl dobrze maskę.
W samochodzie, którego zdjęcie podlinkowałeś w pierwszej wiadomości atrapa (sama kratka) jest kwadratowa, albo niemal kwadratowa. Przynajmniej mi się tak wydaje ze zdjęcia.
Maska zaczyna się tuż nad górną krawędzią zderzaka, a kończy się na wysokości wyraźnie mniejszej niż 2 średnice opon.
U Ciebie kratka jest szersza niż wyższa; ma proporcje 4:3.
Trzeba by dołożyć jeszcze jeden rząd bricków z kratkami (u dołu), ale nawet to może nie wystarczyć, żeby nie wyglądał jak rozlazły.
Może maskę z przodu trzeba by zwęzić o kropę?
U Ciebie maska kończy się na wysokości wyraźnie wyższej niż dwie średnice opon. To sprawia wrażenie, że koła są za małe.
Może błotniki trzeba dać wyżej o jakiegoś bricka i maksymalnie obniżyć zawieszenie?
Błotniki słabo wyglądają. Są strasznie długie i niskie.
Jak bardzo nie chcesz się bawić w skośne boki maski, to przynajmniej podziel długość maski na odcinki rozszerzające się o pół płytki. Jednostudowy uskok jest fatalny.
A na koniec obniż zderzak, żeby pomiędzy nim, a błotnikami i chłodnicą zrobiła się szczelina na pół płytki.
\/1 ______________
- piotrek839
- Posty: 459
- Rejestracja: 2011-10-05, 18:37
- Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój
- brickshelf: piotrek839
-
Masz dość poważny błąd w skręcie. Do serwa w skręcie nie powinno się dawać parzystej liczby zębatek, ponieważ gdy serwo jest w pozycji "zero" to listwa jest o pół zęba przesunięta i koła lekko skręcone. Poprawne działanie jest przy bezpośrednim połączeniu jedną zębatką lub trzema, pięcioma, itd. Oczywiście najlepsze jest połączenie bezpośrednie :)
- Kruk
- Posty: 471
- Rejestracja: 2013-01-16, 12:18
- Lokalizacja: Okolice Namysłowa
- brickshelf: Na razie brak ;/...
-
Jeśli nie robisz zawieszenia w swoim modelu i masz do dyspozycji servo i kupisz Xl'a to nic prostszego, jeśli masz problemy jakieś warto podpatrzeć rozwiązania w innych pracach. Może to trochę oklepany temat z amerykańską ciężarówką ale mnie osobiście się podoba i ciągle czekam na jakieś znaczniejsze postępy :). Trzymam kciuki.
Taka mała reklama, dla AFOL'i zniżka 20%: http://cutedragonsandmore.deviantart.com/
-
- VIP
- Posty: 1262
- Rejestracja: 2009-04-13, 22:21
- Lokalizacja: Karczew/Warszawa
- brickshelf: cieslu12
-
Podeprzyj tę z8 przekazującą napęd na zębatkę. Jak przód zrobi się cięższy zacznie ona zjeżdżać z ośki. Poza tym w układzie wystąpią dodatkowe luzy wynikające z wyginania się ośki, na której z8 jest osadzona. Wystarczy zamontować tam o rozmiar dłuższą oś i poprzecznego technik bricka.
Jeden rabin powie tak, drugi rabin powie nie.
WIP:
Oshkosh MMRS
MAN F2000
Iveco Powerstar
WIP:
Oshkosh MMRS
MAN F2000
Iveco Powerstar
- wallyjarek
- Posty: 1277
- Rejestracja: 2013-10-24, 09:31
- Lokalizacja: Poznań / Limerick - Irlandia
- brickshelf: Proszę uzupełnić
-
Ok.
Dziś działam na nowo.
Nie patrzyłem na takie szczegóły.
Jak juz wcześniej pisałem postanowiłem zbudować coś trudniejszego, jeszcze się nie zniechęciłem.
Ok teraz wygląda tak.
Nie zwracajcie uwagi na inne kolory i braki z prawej strony.
Nad tablicą jest widoczna szpara wysuniętego zderzaka, nie mam pomysłu jak ją zmniejszyć.
Nie mogę juz tam nic wcisnąć bo wtedy maska się nie będzie otwierać.
Dziś działam na nowo.
Zrobiłem to, pomęczyłem się ale dałem radę.V1 pisze:Błotniki nie mogą płynnie przechodzić w zderzak. Wysuń zderzak o pół studa.
Poprawiłem to. Teraz jest nieco niższa niż dwie średnice opon.V1 pisze:Przemyśl dobrze maskę.
W samochodzie, którego zdjęcie podlinkowałeś w pierwszej wiadomości atrapa (sama kratka) jest kwadratowa, albo niemal kwadratowa. Przynajmniej mi się tak wydaje ze zdjęcia.
Maska zaczyna się tuż nad górną krawędzią zderzaka, a kończy się na wysokości wyraźnie mniejszej niż 2 średnice opon.
Nie patrzyłem na takie szczegóły.
To też mi zajęło trochę, ale się udało.V1 pisze:Jak bardzo nie chcesz się bawić w skośne boki maski, to przynajmniej podziel długość maski na odcinki rozszerzające się o pół płytki. Jednostudowy uskok jest fatalny.
Z tym to miałem problem, ale na szczęście Sariel użył tej metody w swoim Mercedesie.
Ściągnąłem, ale i tak musiałem się pomęczyć z pół studowym prześwitem między ścianą maski a nadkolami.
A na koniec obniż zderzak, żeby pomiędzy nim, a błotnikami i chłodnicą zrobiła się szczelina na pół płytki.
Dzięki.Masz dość poważny błąd w skręcie. Do serwa w skręcie nie powinno się dawać parzystej liczby zębatek, ponieważ gdy serwo jest w pozycji "zero" to listwa jest o pół zęba przesunięta i koła lekko skręcone. Poprawne działanie jest przy bezpośrednim połączeniu jedną zębatką lub trzema, pięcioma, itd. Oczywiście najlepsze jest połączenie bezpośrednie :)
Już trochę ich powstało, ale fajnie mieć w swoim garażu taką :)Kruk pisze:Może to trochę oklepany temat z amerykańską ciężarówką
Jak juz wcześniej pisałem postanowiłem zbudować coś trudniejszego, jeszcze się nie zniechęciłem.
Tak też zrobiłem.Cieślu pisze:Podeprzyj tę z8 przekazującą napęd na zębatkę.
Ok teraz wygląda tak.
Nie zwracajcie uwagi na inne kolory i braki z prawej strony.
Nad tablicą jest widoczna szpara wysuniętego zderzaka, nie mam pomysłu jak ją zmniejszyć.
Nie mogę juz tam nic wcisnąć bo wtedy maska się nie będzie otwierać.
Ostatnio zmieniony 2015-04-10, 18:06 przez wallyjarek, łącznie zmieniany 1 raz.