Forum LUGPOL Strona Główna Forum LUGPOL
www.lugpol.pl

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
[MOC] MANY MANY MANY
Autor Wiadomość
SMIGOL 


Wiek: 36
Dołączył: 13 Lis 2011
Wpisy: 206
Skąd: Kamienna Góra
Wysłany: 2016-01-08, 22:39   [MOC] MANY MANY MANY

MANy (Em AA EN y - jak to podkreślali zawsze w programie "Na Osi") będą trzy:

Pierwszy z nich to żuraw ratowniczy zabudowany na podwoziu MAN TGS.
MAN TGS by Smigol, on Flickr
W realu nie jest to pojazd straży pożarnej, ale z racji tego, że wrocławskie MPK go słabo wykorzystuje trafił na moją półkę jako samochód straży.
Zależało mi, jak zawsze, żeby był to kompromis między wyglądem a funkcjonalnością. Przy budowie ważne było, aby podpory nie latały sobie luźno tylko miały jakieś prowadnice. I tak się też stało:

Wszystko widać na zdjęciach :)

Galeria Flickr
Galeria BS

Dwa kolejne MANy to już ciężarówki rajdowe... i bardzo dziwi mnie brak wcześniejszych medialnych informacji o nich, ponieważ z powodzeniem startują one w tegorocznym Dakarze.
Ponadto kierowcą jednej z nich jest znany polski celebryta Janko Muzykant. Pomaga mu jego syn Franek oraz polak z francuskim paszportem Pier Dzący.
MAN TGS RALLY by Smigol, on Flickr
Żółta ciężarówka startowa ma wszystko, co mieć powinna (oprócz zawieszenia i napędu :))
W tylnej części znalazło się miejsce na koło zapasowe oraz specjalne najazdy pomocne przy wydobywaniu samochodu z piasku. W środkowej części znalazło się trochę narzędzi oraz zapasy jedzenia na nieprzewidziane zdarzenia.

Ciężarówka serwisowa to trochę miejsca na narzędzia, wysuwana rampa, rozkładane schodki i parę schowków.



Galeria Flickr
Galeria BS

Wszystkiego dobrego :)
_________________
Każda porażka jest szansą żeby spróbować jeszcze raz, tylko mądrzej. Autora nie znam.
 
 
 
V1 
VIP


Wiek: 48
Dołączył: 07 Kwi 2007
Wpisy: 2532
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-01-08, 23:14   

Ten dźwig strażacki jest super!
Szczególnie podoba mi się jak zgrałeś przednie błotniki z kształtem kabiny i schodkami.
W ogóle cały jest bardzo dopracowany. Piękny.
Wysięgnik strasznie szeroki, ale rozumiem, że taki jest w oryginale, żeby miał duży udźwig.
Dwa pozostałe mnie nie ruszają, ale dźwig jest naprawdę świetny.
_________________
\/1 ______________
 
 
 
Mrosik 
VIP


Wiek: 36
Dołączył: 05 Maj 2009
Wpisy: 276
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-01-08, 23:28   

Panie Smigu gdzie się Pan podziewał?

Ale do rzeczy: kabina wyszła miodzio - najlepsza jaką widziałem w tej skali - od razu wiadomo, że chodzi em aa ena:)
Szczególnie dobrze wyszły światła oraz nadkola

Nie czy przy żurawiu zabrakło Ci klocka (płaski dach), ale dach kabiny zdecydowanie lepiej wygląda w wersji terenowej.

Pytanie: czy jednak jeszcze lepiej nie wyglądałby z kabiną na 8 studów zamiast 6?
 
 
 
M_longer 
VIP


Wiek: 32
Dołączył: 29 Wrz 2007
Wpisy: 5362
Skąd: Lubin
Wysłany: 2016-01-08, 23:57   

Strasznie mi te Twoje oponki nie leżą. Jakby wyglądały z bieżnikiem w dobrą stronę?
_________________
m1longer.com
 
 
 
SMIGOL 


Wiek: 36
Dołączył: 13 Lis 2011
Wpisy: 206
Skąd: Kamienna Góra
Wysłany: 2016-01-09, 10:01   

Dzięki Panowie :)
Mrosik napisał/a:
Panie Smigu gdzie się Pan podziewał?
Ganiałem za jakimś chłopczykiem z pierścionkiem :D
V1 napisał/a:
Wysięgnik strasznie szeroki, ale rozumiem, że taki jest w oryginale, żeby miał duży udźwig.
Wysięgnik trochę skopałem. W oryginale poszerzają go jedynie osłony, a sam podnośnik ma szerokość 2 kropek (widać to tutaj). U mnie jest trochę za masywny, bo chciałem ukryć mechanizm wysuwania... później jakoś to sobie odpuściłem. Mam pomysł jak to poprawić, żeby dalej pozostało bawialne i wyglądało dużo lepiej.
W ogóle to na niektóre zdjęcia i film trafiłem trochę za późno.
Mrosik napisał/a:
Nie czy przy żurawiu zabrakło Ci klocka (płaski dach), ale dach kabiny zdecydowanie lepiej wygląda w wersji terenowej.
Nie, czerwonych masek ci u mnie dostatek... po prostu uznałem, że tak będzie lepiej.
M_longer napisał/a:
Strasznie mi te Twoje oponki nie leżą. Jakby wyglądały z bieżnikiem w dobrą stronę?
Równie dobrze? :) Opony są w ogóle trochę za małe i jeszcze kombinowałem jak je powiększyć. Żadne naciąganie na siłę nie wchodzi w grę. Zostało tak i mi osobiście nie przeszkadza.
Mrosik napisał/a:
Pytanie: czy jednak jeszcze lepiej nie wyglądałby z kabiną na 8 studów zamiast 6?
To pytanie pojawia się zawsze przy moich wypocinach :) Otóż na 8 kropek wszystko wygląda inaczej. Lepiej - z pewnością, ale tak jak pisałem już wielokrotnie - mnie to nie bawi. Lubię budować na 6 i tak na razie pozostaje. Jak skończą mi się pomysły to będę się zastanawiał co dalej.
_________________
Każda porażka jest szansą żeby spróbować jeszcze raz, tylko mądrzej. Autora nie znam.
 
 
 
dmac 
Adminus Emeritus


Wiek: 49
Dołączył: 17 Cze 2004
Wpisy: 2218
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2016-01-09, 12:22   

V1 napisał/a:

Wysięgnik strasznie szeroki (...) żeby miał duży udźwig.


Jeden majster mnie kiedyś uczył, że szerokość znaczenia nie ma, że z punktu widzenia wytrzymałości liczy się - mówiąc potocznie - grubość belki.
Faktycznie, zdjęcia oryginału zdradzają, że Autor się zagalopował z grubością tych osłon :) . Ale reszta modelu bardzo fajna. Nawet opony, Longer ;) . Tylko że na takich łysych nie dopuściliby tego MANa do ruchu, ale nie czepiajmy się szczegółów.
Podobnie jak V1, pozostaję niewzruszony na wdzięki pozostałych, ale czerwony wóz - pierwsza klasa. I dobrze, że na 6 studów; przyda się kiedyś do Klocków-Zdroju ;) .
_________________
Pozdrawiam,
dmac

_________________
The absence of limitations is the enemy of art - Orson Welles
 
 
 
bart_ilo 
VIP

Wiek: 26
Dołączył: 14 Maj 2015
Wpisy: 1433
Skąd: Iłowa
Wysłany: 2016-01-09, 15:06   Re: MANY MANY MANY

SMIGOL napisał/a:
Dwa kolejne MANy to już ciężarówki rajdowe... i bardzo dziwi mnie brak wcześniejszych medialnych informacji o nich, ponieważ z powodzeniem startują one w tegorocznym Dakarze.


Media skupiają się tylko na czołówce. No a w ciężarówkach to co roku walczą Iveco i Kamaz :)

Co do MANów to rewelacyjnie zrobiłeś.
Fajnie zrobione orurowanie w ciężarówkach rajdowych.
Czekam na kolejne produkcje :)
_________________
Moja galeria zdjęć
 
 
 
martinb 
Precz z owadami!


Wiek: 39
Dołączył: 11 Sty 2015
Wpisy: 678
Skąd: Schwiebus
Wysłany: 2016-01-09, 20:54   

Muszę te MOCi pokazać znajomym z MANa... Ciekawe co powiedzą. :-)

Mi się bardzo podobają. Klimatem przypominają lata '90 (zwłaszcza ten żółty), ale design "legowy" aktualny.
 
 
 
SMIGOL 


Wiek: 36
Dołączył: 13 Lis 2011
Wpisy: 206
Skąd: Kamienna Góra
Wysłany: 2016-01-10, 17:23   

Dziękuje jeszcze raz :)

Poprawiłem trochę ramię:
MAN TGS by Smigol, on Flickr
Dzięki takiemu rozwiązaniu można pokusić się o jeszcze jedną sekcję wysięgnika.
Na upartego mógłbym też wepchnąć siłowniki po bokach, ale trochę psują zabawowość.
_________________
Każda porażka jest szansą żeby spróbować jeszcze raz, tylko mądrzej. Autora nie znam.
 
 
 
Bricksley 


Wiek: 29
Dołączył: 30 Mar 2005
Wpisy: 192
Skąd: Stalowa Wola
Wysłany: 2016-01-10, 18:46   

dmac napisał/a:
Jeden majster mnie kiedyś uczył, że szerokość znaczenia nie ma, że z punktu widzenia wytrzymałości liczy się - mówiąc potocznie - grubość belki.
Grubość jak grubość, możemy mieć cienką ale o odpowiednim przekroju belkę i wytrzymałość będzie lepsza :) Z tego powodu w wielu miejscach stosuje się różnego rodzaju kształtowniki czy też profile zamknięte gdzie belki w budowie maszyn o takiej konstrukcji określa się że mają konstrukcje skrzynkową :)

Co do Em A eNów (tak taką wersję preferuję ;) ) to najbardziej chyba przypadła mi dakarowa żółta wersja, całkiem fajnie wymodelowany przód :)

SMIGOL napisał/a:
oraz polak z francuskim paszportem Pier Dzący.

Ooo to ktoś pamięta :)
_________________
Pozdrawiam :)
 
 
 
szarikm 
Adminus Emeritus


Wiek: 37
Dołączył: 03 Lis 2005
Wpisy: 1295
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2016-01-10, 21:26   

Żuraw ratowniczy pierwsza klasa.
II wersja ramienia jest lepsza - lżejsza jest. Spróbuj jeszcze, w pierwszej wersji, wymienić czarne bricki 1x8 na bricki technicowe - ramię od razu zrobi się lżejsze.

Całość psuje troche szerokość tego ramienia - gdyby zwęzić do 3 studów (ach na parzystość) - byłoby ok.

SMIGOL, Rajdowe MAny zasługują na oddzielny temat.
_________________
szarikm
FAQ początkującego AFOLa
 
 
 
Wyświetl wpisy z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich wpisów
Nie możesz usuwać swoich wpisów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,039 sekundy. Zapytań do SQL: 9