Forum LUGPOL Strona Główna Forum LUGPOL
www.lugpol.pl

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
[MOC] 8837 Pneumatic Excavator na nowo
Autor Wiadomość
solic 
Technic/Trains


Wiek: 45
Dołączył: 18 Lut 2008
Wpisy: 376
Skąd: Zabrze
Wysłany: 2016-01-18, 17:10   [MOC] 8837 Pneumatic Excavator na nowo



Witajcie,

przedstawiam współczesną interpretację zestawu 8837 Pneumatic excavator.
Informacje na temat zestawu można znaleźć na Bricksecie: http://brickset.com/sets/8837-1 oraz na technicopedii: http://www.technicopedia.com/8837.html

Funkcje modelu:
- pneumatycznie opuszczane / podnoszone ramię
- pneumatycznie otwierana / zamykana łyżka
- skręcane koła
- obracanie wieży

O ile pierwsze dwie funkcje są dość oczywiste i ich sposób działania nie powinien budzić żadnych wątpliwości, to przy dwóch ostatnich chciałbym zatrzymać się na dłużej. Sterowanie zarówno skrętem kół jak i obracaniem wieży odbywa się przy pomocy jednego wspólnego pokrętła (żółtego światła-koguta). Przełączanie odbywa się poprzez wysunięcie pokrętła do góry lub opuszczanie w dół. Jest to bardzo sprytne rozwiązanie, inną ciekawostką jest to, że do obrotu wieży wykorzystane są wewnętrzne zęby obrotnicy (jeśli dobrze kojarzę to jest to jedyne zastosowanie tych zębów w firmowym zestawie).

W oryginalnym zestawie oś pokrętła przechodzi przez płytki z otworami i podniesiona do góry zostaje na miejscu - opór jest wystarczający i pokrętło samoistnie nie opada. Po zbudowaniu analogicznego mechanizmu z liftarmów niestety oś nie chciała utrzymywać się w górze (czyżby otwory w płytkach miały minimalnie mniejszą średnicę niż w te liftarmach?). Dlatego żeby zachować pierwotny sposób działania szukałem rozwiązania, które pozwoli na utrzymanie pokrętła u góry. Z pomocą przyszedł driving ring wewnątrz którego umieszczony jest taki łącznik. Driving ring utrzymany jest w miejscu dzięki takim dwóm klockom: takim dwóm klockom.

Tak to wygląda:

Dzięki temu zabiegowi przełączanie między funkcjami jest łatwe i intuicyjne. Jak to działa mam nadzieję widać na filmie.

Przy okazji wyeliminowałem jedną niedogodność starego zestawu: przy zbyt mocnym pociągnięciu za pokrętło można było całkowicie wyjąć oś, przez co od spodu wylatuje zębatka z8, którą później trudno wkłada się na miejsce. W moim rozwiązaniu w przypadku zbyt mocnego pociągnięcia za pokrętło wyjmie się tylko jego górna część, którą bardzo łatwo z powrotem umieścić na miejscu.

O wyglądzie nie będę za dużo pisał - starałem się zachować cechy oryginału, łącznie z brakiem oświetlenia i surową kabiną bez drzwi i fotela:)

Parę zdjęć:




Zdjęcia porównawcze z zestawem:




Więcej zdjęć: w galerii na BS
oraz galeria porównawcza mojej wersji i oryginalnego zestawu.

Krótki film:



Dziękuję za uwagę.
_________________
Pewnego dnia usiądę i to wszystko zbuduję...
 
 
 
M_longer 
VIP


Wiek: 32
Dołączył: 29 Wrz 2007
Wpisy: 5362
Skąd: Lubin
Wysłany: 2016-01-18, 17:17   

solic napisał/a:
łącznie z brakiem oświetlenia i surową kabiną bez drzwi i fotela:)

A ja mam nadzieję, że jednak to sie zmieni, bo z nowszą kabiną z bajerami wyglądałaby zdecydowanie lepiej.
A patent z driving ringiem genialny.
_________________
m1longer.com
 
 
 
judam 


Wiek: 37
Dołączył: 09 Sie 2012
Wpisy: 498
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 2016-01-18, 17:21   

Wydaje mi się że plate Modified 1 x 1 with Clip Horizontal, to zły pomysł na trzymanie przewodów pneumatycznych, bo jego sposób montażu do liftarmów wydaje się słaby.
_________________
TYLKO TERAZ - 20% na wszystko w moim sklepie JuDam Store.
https://www.bricklink.com/store.asp?p=judam
 
 
 
 
SERVATOR 
VIP


Wiek: 48
Dołączył: 08 Lis 2013
Wpisy: 3498
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-01-18, 17:28   

Świetna praca. No i faktycznie patent z DR świetny.

M_longer napisał/a:
solic napisał/a:
łącznie z brakiem oświetlenia i surową kabiną bez drzwi i fotela:)

A ja mam nadzieję, że jednak to sie zmieni, bo z nowszą kabiną z bajerami wyglądałaby zdecydowanie lepiej.

A jak się nawet nie zmieni, to ja byłbym przeszczęśliwy gdybym mógł zobaczyć wersję tak jakby Lego zbudowało ten zestaw dziś tj. z "bajerami". :)
_________________
Mój "blożek"
Liga Gorących Szesnastek
 
 
 
M_longer 
VIP


Wiek: 32
Dołączył: 29 Wrz 2007
Wpisy: 5362
Skąd: Lubin
Wysłany: 2016-01-18, 17:32   

SERVATOR napisał/a:
A jak się nawet nie zmieni, to ja byłbym przeszczęśliwy gdybym mógł zobaczyć wersję tak jakby Lego zbudowało ten zestaw dziś tj. z "bajerami". :)

Poczekaj do sierpnia, będzie koparka zblizona skalą z logiem Volvo ;)
_________________
m1longer.com
 
 
 
Bricksley 


Wiek: 29
Dołączył: 30 Mar 2005
Wpisy: 192
Skąd: Stalowa Wola
Wysłany: 2016-01-18, 17:40   

Oczywiście "+" za patent z driving ringiem. Do pełni szczęścia brakuje mi 2 pionowo przyczepionych czerwonych liftów 1x3 z tyłu. Ale i tak jest fajnie :)

M_longer napisał/a:

Poczekaj do sierpnia, będzie koparka zblizona skalą z logiem Volvo ;)

Bez cudów, ale na części przyjemny będzie zestaw ;)
_________________
Pozdrawiam :)
Ostatnio zmieniony przez Bricksley 2016-01-18, 17:41, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
legosamigos 
VIP


Wiek: 46
Dołączył: 11 Kwi 2012
Wpisy: 3489
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2016-01-18, 17:44   

Pomysłowy patent z obrotem wieży i skrętem kół przez wciśnięcie lub wyciągnięcie koguta. Bardzo sprytne. Coraz więcej prac pojawia się już do konkursu. To dobrze.
_________________
Moje życie jest jak klocki Lego, nigdy nie wiem, co zbuduję
Ostatnio zmieniony przez 2016-01-18, 17:54, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
 
solic 
Technic/Trains


Wiek: 45
Dołączył: 18 Lut 2008
Wpisy: 376
Skąd: Zabrze
Wysłany: 2016-01-18, 18:21   

M_longer napisał/a:
A ja mam nadzieję, że jednak to sie zmieni, bo z nowszą kabiną z bajerami wyglądałaby zdecydowanie lepiej.

Też tak sądzę, ale cóż.. taki mamy klimat... znaczy regulamin. Choć myślę, że akurat ten zestaw aż tak wiele nie traci, znaczy inne stare zestawy przerobione na liftarmy znacznie gorzej wyglądają "bez bajerów".

M_longer napisał/a:
A patent z driving ringiem genialny.

SERVATOR napisał/a:
No i faktycznie patent z DR świetny.

Bricksley napisał/a:
Oczywiście "+" za patent z driving ringiem.


Dziękuję! Rozwiązanie proste do bólu, a się sprawdza.

judam napisał/a:
Wydaje mi się że plate Modified 1 x 1 with Clip Horizontal, to zły pomysł na trzymanie przewodów pneumatycznych, bo jego sposób montażu do liftarmów wydaje się słaby.

Wbrew pozorom trzyma się to całkiem nieźle. Sztywny flex powoduje, że nie mają możliwości telepania. Choć na pewno bardziej eleganckim rozwiazaniem jest Tile Modified 1 x 1 with Clip przyczepiony do technic bricka jak w oryginalnym zestawie.

Bricksley napisał/a:
Do pełni szczęścia brakuje mi 2 pionowo przyczepionych czerwonych liftów 1x3 z tyłu.

Uznałem, że technic bricki 1x4 z tyłu i po bokach oryginalnego zestawu pełnią rolę typowo konstrukcyjną, a nie ozdobną dlatego je pominąłem.

legosamigos napisał/a:
Pomysłowy patent z obrotem wieży i skrętem kół przez wciśnięcie lub wyciągnięcie koguta. Bardzo sprytne.

To akurat zasługa projektanta Lego, nie moja.

Dziękuję za wszyskie opinie.
_________________
Pewnego dnia usiądę i to wszystko zbuduję...
 
 
 
zen535i 

Wiek: 34
Dołączył: 11 Sie 2013
Wpisy: 152
Skąd: Radomsko, Wieluń
Wysłany: 2016-01-18, 19:34   

Technic to tak nie do końca mój dział ale prace zgłaszane do konkursu oglądam i ten jest super. Najbardziej przypomina oryginał: ) nie jest taki delikatny jak reszta liftowych konstrukcji no i chyba w pełni zgodna z regulaminem.
_________________
Piwo moje paliwo;)
 
 
 
PGPlay 


Wiek: 39
Dołączył: 01 Sty 2016
Wpisy: 68
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-01-18, 19:41   

Wygląda super, nowy przy starym prawie jak bliźniaki.
 
 
 
Wyświetl wpisy z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich wpisów
Nie możesz usuwać swoich wpisów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,038 sekundy. Zapytań do SQL: 10