[MOC] [MOD] 8865 Test Car w wersji studless
: 2016-01-24, 13:32
Witam,
Prezentuję pracę przygotowaną na konkurs "Zestaw Technic w wersji studless" - kategoria III (liczba klocków (n) zestawu pierwotnego: n > 500 elementów), jest to modyfikacja zestawu 8865 Test Car, liczba elementów wg Bricklink: 900.
Render oryginału by Blakbird
Na samym początku napiszę, że pomimu wielu kontrowersji w trakcie ustalania regulaminu idea konkursu bardzo mi się spodobała, to pierwszy tego typu konkurs w któryum postanowiłem wziąć udział.
Jeśli chodzi o dobór modelu - nie miałem najmniejszej wątpliwości, że będzie to właśnie 8865. Kilkanaście lat temu jedni z zapartym tchem oglądali zdjęcia Pameli Anderson w Playboy'u, inni zaś zestawy LEGO Technic w katalogach, pamiętam jak mając kilka lat marzyłem właśnie o tym modelu.
Dodatkowo moje wyjście z Dark Age miało miejsce w roku 2008 z jednym z ówczesnych zestawów, natomiast prawdziwe, świadome ujawnienie się w świecie klocków miało miejsce, gdy w 2010 roku na niemieckim ebay'u kupiłem swój pierwszy Test Car.
Zestaw podobał i podoba mi się na tyle, że kilka lat temu zbudowałem jego semi-studless odpowiednik, wersja na czarno, zdalnie sterowana:
Tyle słowem wstępu...
Teraz o modelu zbudowanym pod konkurs, opis zacznę od samego końca. Aby spełnić założenie konkursu odnośnie kół na pierwszym zdjęciu model ma założone opony 81,6x36, jednak nijak pasują one do całości, dlatego reszta prezentacji jak również film przygotowałem na oryginalnych oponach 24x43.
Zanim zacząłem budowa modelu wydawała się nie być trudna, w trakcie analizowania instrukcji budowy okazał się jednak, że model odbiega nieznacznie od standardowej geometrii brickowej tj: brick + 2 płytki + brick itd.
Okazało się np. że osie przednich kół są wyżej o 2 płytki niż tylne.
Dodatkowo geometria osi zębatek w skrzyni również odbiega od standardu bo oś najniższa od najwyższej nie jest oddalona od siebie o 4 study, w oryginale odległość ta wynosi 4 study - 1 płytka. To np. wymusiło użycie beveli z12 i z20 w skrzyni (czego nie miał oryginał) i tym samym skrzynia w moim modelu ma inne przełożenie niż fabryczny Test Car.
Pomimo kilku tego typu rozbieżności model ma zachowane wszystkie funkcje oryginału, tj.:
1) 3-biegowa skrzynia:
2) układ skrętu:
3) 4-cylindrowy silnik z wentylatorem i 2 wydechami:
4) podnoszone światła przednie:
5) ustawiane fotele (przesuwanie, ruchome oparcie i zagłówki):
6) zawieszenie:
W związku z różnicami wynikającymi z różnych technik budowania model został zbudowany nieparzyście, jest węższy od swojego pierwowzoru o 1 studa, rozstaw osi jest węższy o 0,5 studa.
Do budowy układu zawieszenia i napędu użyłem fabrycznych zwrotnic z zestawu 42000, tym samym okazało się, że mocno skomplikowałem sobie budowę przedniego zawieszenia, które przebudowywałem chyba 8 razy.
Co najgorsze, aby zachować kolor foteli i układu mocowania tylnych kół musiałem dokupić klocki w kolorze, w którym zdecydowanie nigdy nie będą mi potrzebne... :)
Kilka zdjęć:
GALERIA BS
GALERIA WIP - budowa krok po kroku
FILM
Mam nadzieję, że model się podoba, a jury nie dopatrzy się rażących rozbieżności i model zostanie dopuszczony do konkursu.
Dziękuję
Prezentuję pracę przygotowaną na konkurs "Zestaw Technic w wersji studless" - kategoria III (liczba klocków (n) zestawu pierwotnego: n > 500 elementów), jest to modyfikacja zestawu 8865 Test Car, liczba elementów wg Bricklink: 900.
Render oryginału by Blakbird
Na samym początku napiszę, że pomimu wielu kontrowersji w trakcie ustalania regulaminu idea konkursu bardzo mi się spodobała, to pierwszy tego typu konkurs w któryum postanowiłem wziąć udział.
Jeśli chodzi o dobór modelu - nie miałem najmniejszej wątpliwości, że będzie to właśnie 8865. Kilkanaście lat temu jedni z zapartym tchem oglądali zdjęcia Pameli Anderson w Playboy'u, inni zaś zestawy LEGO Technic w katalogach, pamiętam jak mając kilka lat marzyłem właśnie o tym modelu.
Dodatkowo moje wyjście z Dark Age miało miejsce w roku 2008 z jednym z ówczesnych zestawów, natomiast prawdziwe, świadome ujawnienie się w świecie klocków miało miejsce, gdy w 2010 roku na niemieckim ebay'u kupiłem swój pierwszy Test Car.
Zestaw podobał i podoba mi się na tyle, że kilka lat temu zbudowałem jego semi-studless odpowiednik, wersja na czarno, zdalnie sterowana:
Tyle słowem wstępu...
Teraz o modelu zbudowanym pod konkurs, opis zacznę od samego końca. Aby spełnić założenie konkursu odnośnie kół na pierwszym zdjęciu model ma założone opony 81,6x36, jednak nijak pasują one do całości, dlatego reszta prezentacji jak również film przygotowałem na oryginalnych oponach 24x43.
Zanim zacząłem budowa modelu wydawała się nie być trudna, w trakcie analizowania instrukcji budowy okazał się jednak, że model odbiega nieznacznie od standardowej geometrii brickowej tj: brick + 2 płytki + brick itd.
Okazało się np. że osie przednich kół są wyżej o 2 płytki niż tylne.
Dodatkowo geometria osi zębatek w skrzyni również odbiega od standardu bo oś najniższa od najwyższej nie jest oddalona od siebie o 4 study, w oryginale odległość ta wynosi 4 study - 1 płytka. To np. wymusiło użycie beveli z12 i z20 w skrzyni (czego nie miał oryginał) i tym samym skrzynia w moim modelu ma inne przełożenie niż fabryczny Test Car.
Pomimo kilku tego typu rozbieżności model ma zachowane wszystkie funkcje oryginału, tj.:
1) 3-biegowa skrzynia:
2) układ skrętu:
3) 4-cylindrowy silnik z wentylatorem i 2 wydechami:
4) podnoszone światła przednie:
5) ustawiane fotele (przesuwanie, ruchome oparcie i zagłówki):
6) zawieszenie:
W związku z różnicami wynikającymi z różnych technik budowania model został zbudowany nieparzyście, jest węższy od swojego pierwowzoru o 1 studa, rozstaw osi jest węższy o 0,5 studa.
Do budowy układu zawieszenia i napędu użyłem fabrycznych zwrotnic z zestawu 42000, tym samym okazało się, że mocno skomplikowałem sobie budowę przedniego zawieszenia, które przebudowywałem chyba 8 razy.
Co najgorsze, aby zachować kolor foteli i układu mocowania tylnych kół musiałem dokupić klocki w kolorze, w którym zdecydowanie nigdy nie będą mi potrzebne... :)
Kilka zdjęć:
GALERIA BS
GALERIA WIP - budowa krok po kroku
FILM
Mam nadzieję, że model się podoba, a jury nie dopatrzy się rażących rozbieżności i model zostanie dopuszczony do konkursu.
Dziękuję