[MOC] MB Arocs 6x2 + Naczepa kontenerowa - Mój pierwszy MOC
: 2016-03-20, 16:56
MERCEDES-BENZ AROCS 6x2 + DWUCZŁONOWA, 4 OSIOWA, NACZEPA KONTENEROWA
Witajcie. Po wielkich mękach chciałbym zaprezentować swojego pierwszego MOCa.
Z braku czasu, syndromu amatora, przekombinowania i wielu innych czynników płodziłem to cudo mojej myśli afolskiej przez prawie rok, zmieniając setki razy koncepcję co ja właściwie chcę zbudować - ale to chyba typowe dla amatora i laika. Chciałbym wszystko na raz i żeby było najlepsze :)
Model miał powstać, gdy był konkurs na przeróbkę Arocsa, ale z powodu braku czasu model powstał tak jak powstał.
Zdecydowałem się na ciągnik siodłowy z nadwoziem 6x2, gdyż w pracy jeżdżę na podobnym sprzęcie tylko Volvo. Tu miałem możliwość osadzenia kabiny Arocsa, więc w niemal niezmienionej formie taka właśnie jest, poza dodaniem skromnej owiewki i zabudowania tylnej części.
Zatem jest to ciągnik siodłowy 6x2 wraz z naczepą kontenerową, 4 osiową do przewozu dwóch kontenerów 20-stopowych. Naczepa to właściwie chyba tutaj główny bohater, bo ciągnik jak ciągnik.
Parametry ciągnika
- 2 osie skrętne
- 1 oś napędowa
- brak zawieszenia
- sprężarka z silnikiem 1 x L - z dwoma wyjściami na potrzeby naczepy
- siodło samoblokujące manualne
- unoszona kabina
- napęd 2 x XL
- skręt serwo
Stawiałem na pewną dozę realizmu, więc zrobiłem manualne siodło, które po wczepieniu trzpienia samo "zaskakuje". Efekt uzyskany całkowicie przypadkiem, ale jestem z tego rozwiązania zadowolony.
Z zawieszenia zrezygnowałem, bo po wielu próbach zawieszenia środkowej osi skrętnej i poprowadzeniu potem przez nią napędu do ostatniej dałem za wygraną uznając przed lustrem, że jestem jeszcze żółtodziób.
Parametry naczepy
- 4 osie
- dwuczłonowa
- skrajna wewnętrzna oś na pneumatycznym zawieszeniu, podnoszona po dołączeniu drugiego członu.
Wiele razy stojąc w porcie przyglądałem się naczepom dwuczłonowym i jakoś mnie urzekły. Stwierdziłem, że zwykła naczepa jest zbyt mainstreamowa, a że cały MOC jako ciągnik z naczepą kontenerową szału nie robi, bo to w końcu ma wozić jedynie kontenery, więc ciężko o jakieś fajerwerki, uznałem, że naczepa dwuczłonowa sprawi, że będzie to ciekawsze od zwyczajnej 3-osiowej.
Widoczny na zdjęciach czarny wężyk ma być w przyszłości na potrzeby drugiego członu. Nie mam aktualnie funduszy, by przerobić całość na pneumatykę.
Domyślnie chciałbym przerobić naczepę, by mogła przewozić również jeden 40-stopowy kontener.
Samych kontenerów nie mam z tego samego powodu, dlatego na potrzeby prezentacji nieznacznie przerobiłem arocsowy. Przyjąłem mniej więcej, że arocsowy kontener będzie odpowiadał 20-stopowemu.
Całość ogólnie wymaga wielu poprawek. Jest to mój pierwszy moc i siłą rzeczy trochę poligon doświadczalny dla wielu rozwiązań. Na przestrzeni roku powstało mnóstwo wersji tego pojazdu. Pewnie będę z czasem dopracowywał model i być może któregoś dnia zaprezentuję finalny wraz z kontenerami na ramie.
Chciałem wykonać zdjęcia w naturalnym środowisku, ale pech chciał, że na tydzień przed sesją byłem zmuszony zwolnić się z firmy i nie mam już wstępu do portów, ani depoty kontenerowe. Wygląd jest jaki jest, nigdy nie byłem mocny w odwzorowywaniu modeli. Priorytetem było, żeby działało i nie straszyło wyglądem.
Zamieszczam kilka zdjęć ukazujących bliżej pojazd, w szczególności naczepę.
LINK 1
LINK 2
LINK 3
LINK 4
LINK 5
LINK 6
LINK 7
LINK 8
Oczywiście liczę na konstruktywną krytykę bardziej doświadczonych afoli.
Tylko mnie nie zjedzcie za tą amatorkę :)
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=m0Cice6 ... e=youtu.be[/youtube]
Witajcie. Po wielkich mękach chciałbym zaprezentować swojego pierwszego MOCa.
Z braku czasu, syndromu amatora, przekombinowania i wielu innych czynników płodziłem to cudo mojej myśli afolskiej przez prawie rok, zmieniając setki razy koncepcję co ja właściwie chcę zbudować - ale to chyba typowe dla amatora i laika. Chciałbym wszystko na raz i żeby było najlepsze :)
Model miał powstać, gdy był konkurs na przeróbkę Arocsa, ale z powodu braku czasu model powstał tak jak powstał.
Zdecydowałem się na ciągnik siodłowy z nadwoziem 6x2, gdyż w pracy jeżdżę na podobnym sprzęcie tylko Volvo. Tu miałem możliwość osadzenia kabiny Arocsa, więc w niemal niezmienionej formie taka właśnie jest, poza dodaniem skromnej owiewki i zabudowania tylnej części.
Zatem jest to ciągnik siodłowy 6x2 wraz z naczepą kontenerową, 4 osiową do przewozu dwóch kontenerów 20-stopowych. Naczepa to właściwie chyba tutaj główny bohater, bo ciągnik jak ciągnik.
Parametry ciągnika
- 2 osie skrętne
- 1 oś napędowa
- brak zawieszenia
- sprężarka z silnikiem 1 x L - z dwoma wyjściami na potrzeby naczepy
- siodło samoblokujące manualne
- unoszona kabina
- napęd 2 x XL
- skręt serwo
Stawiałem na pewną dozę realizmu, więc zrobiłem manualne siodło, które po wczepieniu trzpienia samo "zaskakuje". Efekt uzyskany całkowicie przypadkiem, ale jestem z tego rozwiązania zadowolony.
Z zawieszenia zrezygnowałem, bo po wielu próbach zawieszenia środkowej osi skrętnej i poprowadzeniu potem przez nią napędu do ostatniej dałem za wygraną uznając przed lustrem, że jestem jeszcze żółtodziób.
Parametry naczepy
- 4 osie
- dwuczłonowa
- skrajna wewnętrzna oś na pneumatycznym zawieszeniu, podnoszona po dołączeniu drugiego członu.
Wiele razy stojąc w porcie przyglądałem się naczepom dwuczłonowym i jakoś mnie urzekły. Stwierdziłem, że zwykła naczepa jest zbyt mainstreamowa, a że cały MOC jako ciągnik z naczepą kontenerową szału nie robi, bo to w końcu ma wozić jedynie kontenery, więc ciężko o jakieś fajerwerki, uznałem, że naczepa dwuczłonowa sprawi, że będzie to ciekawsze od zwyczajnej 3-osiowej.
Widoczny na zdjęciach czarny wężyk ma być w przyszłości na potrzeby drugiego członu. Nie mam aktualnie funduszy, by przerobić całość na pneumatykę.
Domyślnie chciałbym przerobić naczepę, by mogła przewozić również jeden 40-stopowy kontener.
Samych kontenerów nie mam z tego samego powodu, dlatego na potrzeby prezentacji nieznacznie przerobiłem arocsowy. Przyjąłem mniej więcej, że arocsowy kontener będzie odpowiadał 20-stopowemu.
Całość ogólnie wymaga wielu poprawek. Jest to mój pierwszy moc i siłą rzeczy trochę poligon doświadczalny dla wielu rozwiązań. Na przestrzeni roku powstało mnóstwo wersji tego pojazdu. Pewnie będę z czasem dopracowywał model i być może któregoś dnia zaprezentuję finalny wraz z kontenerami na ramie.
Chciałem wykonać zdjęcia w naturalnym środowisku, ale pech chciał, że na tydzień przed sesją byłem zmuszony zwolnić się z firmy i nie mam już wstępu do portów, ani depoty kontenerowe. Wygląd jest jaki jest, nigdy nie byłem mocny w odwzorowywaniu modeli. Priorytetem było, żeby działało i nie straszyło wyglądem.
Zamieszczam kilka zdjęć ukazujących bliżej pojazd, w szczególności naczepę.
LINK 1
LINK 2
LINK 3
LINK 4
LINK 5
LINK 6
LINK 7
LINK 8
Oczywiście liczę na konstruktywną krytykę bardziej doświadczonych afoli.
Tylko mnie nie zjedzcie za tą amatorkę :)
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=m0Cice6 ... e=youtu.be[/youtube]