[MOC] Model Team Street Racer

Technic, Scale Modeling, Great Ball Contraption

Moderatorzy: Mod Team, Mod Team

Autor
Wiadomość
Awatar użytkownika
Kubrick
VIP
Posty: 2198
Rejestracja: 2006-05-19, 21:51
Lokalizacja: KrakóVW
brickshelf: Kubrick
Kontakt:

 

#16 Post autor: Kubrick »

todu pisze:Albo koła będą skrętne, albo nadkola dopasowane do kół.
Jedno nie wyklucza drugiego. Mozna zrobic nadkola, w ktorych kola beda swobodnie sie poruszac i nie beda o nic wadzic.
Cieślu pisze:kup volvo nie bądź janusz
Cieślu pisze:Ty to byś Kubrick wszystko zwieśniaczył :>

Awatar użytkownika
Jerac
Posty: 2311
Rejestracja: 2006-01-14, 20:32
Lokalizacja: Sol III, Łódź
brickshelf: Jerrec

 

#17 Post autor: Jerac »

Kubrick, w tej skali? Dla tych kół? Mam spore wątpliwości... mógłbyś przedstawić chociaż jakiś schemat?

Awatar użytkownika
Kubrick
VIP
Posty: 2198
Rejestracja: 2006-05-19, 21:51
Lokalizacja: KrakóVW
brickshelf: Kubrick
Kontakt:

 

#18 Post autor: Kubrick »

Moge sprobowac cos wymlodzic na jutro, bo dzisiaj juz sie zbieram do spania.
Ale tez nie obiecuje.
Ale w ciezarowce wielkosci typowego MT zrobilem juz kolebkowe zawieszenie z przodu ze skretem i sie w nadkolach wszystko miescilo i wygladalo dobrze.
Cieślu pisze:kup volvo nie bądź janusz
Cieślu pisze:Ty to byś Kubrick wszystko zwieśniaczył :>


Awatar użytkownika
rzooq
Posty: 72
Rejestracja: 2006-04-14, 18:43
Lokalizacja: Bydgoszcz
brickshelf: rzooq

 

#20 Post autor: rzooq »

Mi się podoba ogólny kształt modelu, a także wnętrze. Skręcanie kół byłoby miłym dodatkiem, ale utrudniłoby zamodelowanie błotników. W końcu to MT. Nie wszystko musi być działające, jak w Technic.
Szukajcie, a znajdziecie. Pukajcie, a otworzą wam...

Awatar użytkownika
Paweł
Posty: 443
Rejestracja: 2005-04-14, 15:23
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: starwarsmaniak
Kontakt:

 

#21 Post autor: Paweł »

Nic lepszego niż LEGO mój kolego
Pozdrawiam:
Paweł

Awatar użytkownika
dmac
Adminus Emeritus
Posty: 2431
Rejestracja: 2004-06-17, 19:16
Lokalizacja: Szczecin
brickshelf: dmac

 

#22 Post autor: dmac »

Jerac pisze:Kubrick, w tej skali? Dla tych kół? Mam spore wątpliwości... mógłbyś przedstawić chociaż jakiś schemat?
Może troszkę późno się wypowiadam, ale służę przykładem: moja szaro-czerwona ciężarówka miała karoserię szeroką na 8 jednostek i jakoś zmieścił się w niej mechanizm skręcania kół (dodam, że elektryczny).
http://www.brickshelf.com/gallery/dmac/ ... eering.jpg
Na zdjęciu widać, jak niewiele miejsca wymaga (zarówno na głębokość, jak i na wysokość). Co do nadkoli - istotnie muszą być nieco większe niż w modelu nieruchomym, ale nie aż tak koszmarnie, jak mogłoby się wydawać. Z pewnością jednak nie wystarczy wtedy jeden śliczny, gotowy łuk zamkowy, żeby rozwiązać sprawę. (Na zdjęciu usunąłem część łuku, żeby odsłonić silnik). No, ale w kombinowaniu cały smaczek :) .
Ostatnio zmieniony 2006-12-22, 10:07 przez dmac, łącznie zmieniany 2 razy.
Pozdrawiam,
dmac

_________________
The absence of limitations is the enemy of art - Orson Welles

Awatar użytkownika
Jerac
Posty: 2311
Rejestracja: 2006-01-14, 20:32
Lokalizacja: Sol III, Łódź
brickshelf: Jerrec

 

#23 Post autor: Jerac »

Aaale aaale, dmac, to jest zupełnie co innego. Najwięcej miejsca do skrętu koła wymagają na wysokości osi, a u Ciebie nadkola ledwo wchodzą w wysokość kół (...nie umiem tego inaczej wyjaśnić). Natomiast w samochodzie Pawła zachodzą nie dość że na wysokość osi to jeszcze schodzą niżej. Nawet poszerzenie ich o 1 stud, które chyba nie wystarczyło by dla tych arcyszerokich kół, wyglądało by paskudnie. Rozwiązanie jest, ale pochwalę się nim jak przejdzie testy ;] (Ale wymaga zupełnie nowego podejścia do sprawy).

Awatar użytkownika
dmac
Adminus Emeritus
Posty: 2431
Rejestracja: 2004-06-17, 19:16
Lokalizacja: Szczecin
brickshelf: dmac

 

#24 Post autor: dmac »

Jerac pisze:Natomiast w samochodzie Pawła zachodzą nie dość że na wysokość osi to jeszcze schodzą niżej.
Jeśli potraktowałeś łuki wys. 1 klocka jako moje nadkola, to oczywiście masz rację, ale mnie chodziło o przedni zderzak, znajdujący się praktycznie na wysokości osi - wyobraź go sobie jako element nadkola, a nie najbardziej wysunięty w przód fragment karoserii (albo jeszcze lepiej wyobraź sobie całe nadkole jako łuk wykonany z płaskich o szerokości 1. Chodzi o to, że skoro szare płaskie tworzące zderzak mogą znajdować się tak blisko skrętnego koła, to i nadkola można zbudować podobnie ciasne, zachowując skrętność. A to, czy sięgają do wysokości osi, czy niżej, nie ma już żadnego znaczenia; kluczowy jest właśnie ten punkt środkowy, dokładnie na wysokości osi. Wiem, bo się nad tym namęczyłem :) .
Pozdrawiam,
dmac

_________________
The absence of limitations is the enemy of art - Orson Welles

Awatar użytkownika
Jerac
Posty: 2311
Rejestracja: 2006-01-14, 20:32
Lokalizacja: Sol III, Łódź
brickshelf: Jerrec

 

#25 Post autor: Jerac »

Ale już TUTAJ widać że odległość między kołami a nadkolami (i tym platem) jest za duża. Tzn, tutaj, w ciężarówce, to nie przeszkadza. Ale samochód sportowy ma zazwyczaj bardzo dokładnie dopasowane nadkola...

Awatar użytkownika
dmac
Adminus Emeritus
Posty: 2431
Rejestracja: 2004-06-17, 19:16
Lokalizacja: Szczecin
brickshelf: dmac

 

#26 Post autor: dmac »

Jerac pisze:Ale samochód sportowy ma zazwyczaj bardzo dokładnie dopasowane nadkola...
Albo rybka, albo akwarium :) .
"Bardzo dokładnie dopasowanych" raczej się nie da zrobić. Obawiam się, że trzeba poprzestać na "w miarę dopasowanych" :) .
Pozdrawiam,
dmac

_________________
The absence of limitations is the enemy of art - Orson Welles

Awatar użytkownika
Kubrick
VIP
Posty: 2198
Rejestracja: 2006-05-19, 21:51
Lokalizacja: KrakóVW
brickshelf: Kubrick
Kontakt:

 

#27 Post autor: Kubrick »

Jak dla mnie, to nie stanowi problemu przy tej skali to, zeby nadkole odstawalo od kola na pol centymetra. Poza tym, jak sie ladnie wyprofiluje wnetrznosci takiego nadkola, to kolo porusza sie swobodnie.

Sorry,ze jeszcze nie dalem tego schematu, ale od rana biegalem po miescie, bo mialem szanse na staz w urzedzie miasta i nie mialem kiedy sie za to zabrac. :)
Cieślu pisze:kup volvo nie bądź janusz
Cieślu pisze:Ty to byś Kubrick wszystko zwieśniaczył :>

Awatar użytkownika
Paweł
Posty: 443
Rejestracja: 2005-04-14, 15:23
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: starwarsmaniak
Kontakt:

 

#28 Post autor: Paweł »

Układ skrętnych kół mojego autorstwa, sterowany kikerownicą. Koła będą miały trochę więcej miejsca niż poprzednio:
http://www.brickshelf.com/gallery/starw ... 0_1872.jpg
http://www.brickshelf.com/gallery/starw ... 0_1873.jpg
Nic lepszego niż LEGO mój kolego
Pozdrawiam:
Paweł

Awatar użytkownika
Jerac
Posty: 2311
Rejestracja: 2006-01-14, 20:32
Lokalizacja: Sol III, Łódź
brickshelf: Jerrec

 

#29 Post autor: Jerac »

Nie żeby Cię martwić... ale im dalej od kół umieszczony jest ich punkt skrętu, tym więcej potrzebują miejsca.

Awatar użytkownika
Paweł
Posty: 443
Rejestracja: 2005-04-14, 15:23
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: starwarsmaniak
Kontakt:

 

#30 Post autor: Paweł »

Właśnie zobaczyłem ;) To może ktoś ma pomysł jak to przenieść na środek ??

P.S. Wbrew wyglądowi, układ trzyma się MOCno.

P.S.2 dmac. Dzieki za układ w Twoim Minitrucku. ;)
Ostatnio zmieniony 2006-12-23, 11:41 przez Paweł, łącznie zmieniany 1 raz.
Nic lepszego niż LEGO mój kolego
Pozdrawiam:
Paweł

ODPOWIEDZ