Strona 2 z 6

: 2006-12-20, 19:02
autor: Kubrick
todu pisze:Albo koła będą skrętne, albo nadkola dopasowane do kół.
Jedno nie wyklucza drugiego. Mozna zrobic nadkola, w ktorych kola beda swobodnie sie poruszac i nie beda o nic wadzic.

: 2006-12-20, 21:48
autor: Jerac
Kubrick, w tej skali? Dla tych kół? Mam spore wątpliwości... mógłbyś przedstawić chociaż jakiś schemat?

: 2006-12-20, 23:19
autor: Kubrick
Moge sprobowac cos wymlodzic na jutro, bo dzisiaj juz sie zbieram do spania.
Ale tez nie obiecuje.
Ale w ciezarowce wielkosci typowego MT zrobilem juz kolebkowe zawieszenie z przodu ze skretem i sie w nadkolach wszystko miescilo i wygladalo dobrze.

: 2006-12-21, 15:13
autor: Paweł

: 2006-12-21, 15:52
autor: rzooq
Mi się podoba ogólny kształt modelu, a także wnętrze. Skręcanie kół byłoby miłym dodatkiem, ale utrudniłoby zamodelowanie błotników. W końcu to MT. Nie wszystko musi być działające, jak w Technic.

: 2006-12-21, 19:26
autor: Paweł

: 2006-12-22, 10:05
autor: dmac
Jerac pisze:Kubrick, w tej skali? Dla tych kół? Mam spore wątpliwości... mógłbyś przedstawić chociaż jakiś schemat?
Może troszkę późno się wypowiadam, ale służę przykładem: moja szaro-czerwona ciężarówka miała karoserię szeroką na 8 jednostek i jakoś zmieścił się w niej mechanizm skręcania kół (dodam, że elektryczny).
http://www.brickshelf.com/gallery/dmac/ ... eering.jpg
Na zdjęciu widać, jak niewiele miejsca wymaga (zarówno na głębokość, jak i na wysokość). Co do nadkoli - istotnie muszą być nieco większe niż w modelu nieruchomym, ale nie aż tak koszmarnie, jak mogłoby się wydawać. Z pewnością jednak nie wystarczy wtedy jeden śliczny, gotowy łuk zamkowy, żeby rozwiązać sprawę. (Na zdjęciu usunąłem część łuku, żeby odsłonić silnik). No, ale w kombinowaniu cały smaczek :) .

: 2006-12-22, 11:15
autor: Jerac
Aaale aaale, dmac, to jest zupełnie co innego. Najwięcej miejsca do skrętu koła wymagają na wysokości osi, a u Ciebie nadkola ledwo wchodzą w wysokość kół (...nie umiem tego inaczej wyjaśnić). Natomiast w samochodzie Pawła zachodzą nie dość że na wysokość osi to jeszcze schodzą niżej. Nawet poszerzenie ich o 1 stud, które chyba nie wystarczyło by dla tych arcyszerokich kół, wyglądało by paskudnie. Rozwiązanie jest, ale pochwalę się nim jak przejdzie testy ;] (Ale wymaga zupełnie nowego podejścia do sprawy).

: 2006-12-22, 11:42
autor: dmac
Jerac pisze:Natomiast w samochodzie Pawła zachodzą nie dość że na wysokość osi to jeszcze schodzą niżej.
Jeśli potraktowałeś łuki wys. 1 klocka jako moje nadkola, to oczywiście masz rację, ale mnie chodziło o przedni zderzak, znajdujący się praktycznie na wysokości osi - wyobraź go sobie jako element nadkola, a nie najbardziej wysunięty w przód fragment karoserii (albo jeszcze lepiej wyobraź sobie całe nadkole jako łuk wykonany z płaskich o szerokości 1. Chodzi o to, że skoro szare płaskie tworzące zderzak mogą znajdować się tak blisko skrętnego koła, to i nadkola można zbudować podobnie ciasne, zachowując skrętność. A to, czy sięgają do wysokości osi, czy niżej, nie ma już żadnego znaczenia; kluczowy jest właśnie ten punkt środkowy, dokładnie na wysokości osi. Wiem, bo się nad tym namęczyłem :) .

: 2006-12-22, 15:52
autor: Jerac
Ale już TUTAJ widać że odległość między kołami a nadkolami (i tym platem) jest za duża. Tzn, tutaj, w ciężarówce, to nie przeszkadza. Ale samochód sportowy ma zazwyczaj bardzo dokładnie dopasowane nadkola...

: 2006-12-22, 15:59
autor: dmac
Jerac pisze:Ale samochód sportowy ma zazwyczaj bardzo dokładnie dopasowane nadkola...
Albo rybka, albo akwarium :) .
"Bardzo dokładnie dopasowanych" raczej się nie da zrobić. Obawiam się, że trzeba poprzestać na "w miarę dopasowanych" :) .

: 2006-12-22, 16:49
autor: Kubrick
Jak dla mnie, to nie stanowi problemu przy tej skali to, zeby nadkole odstawalo od kola na pol centymetra. Poza tym, jak sie ladnie wyprofiluje wnetrznosci takiego nadkola, to kolo porusza sie swobodnie.

Sorry,ze jeszcze nie dalem tego schematu, ale od rana biegalem po miescie, bo mialem szanse na staz w urzedzie miasta i nie mialem kiedy sie za to zabrac. :)

: 2006-12-23, 10:14
autor: Paweł
Układ skrętnych kół mojego autorstwa, sterowany kikerownicą. Koła będą miały trochę więcej miejsca niż poprzednio:
http://www.brickshelf.com/gallery/starw ... 0_1872.jpg
http://www.brickshelf.com/gallery/starw ... 0_1873.jpg

: 2006-12-23, 10:27
autor: Jerac
Nie żeby Cię martwić... ale im dalej od kół umieszczony jest ich punkt skrętu, tym więcej potrzebują miejsca.

: 2006-12-23, 11:38
autor: Paweł
Właśnie zobaczyłem ;) To może ktoś ma pomysł jak to przenieść na środek ??

P.S. Wbrew wyglądowi, układ trzyma się MOCno.

P.S.2 dmac. Dzieki za układ w Twoim Minitrucku. ;)