Strona 2 z 9

: 2016-06-01, 13:40
autor: Cieślu
noniusz pisze:2) Geometria skrętu nie jest może jakaś fikuśna, ale za to dostajemy świetne felgi, dzięki czemu punkt obrotu koła jest zapewne gdzieś po środku szerokości opony jak w 8448.
Co do felg - pasują na nie opony PP?
Wcale nie są świetne. Po pierwsze, nie wchodzi w nie (bez zastosowania dystansów) zwolnica z Unimoga więc nie można jej wykorzystać nigdzie indziej poza modelami wyścigówek. Po drugie, nie ma wejścia na axla, co wymusza stosowanie legowych piast. Bardzo liczyłem na to, że będzie się dało zrobić na nich, odrobinę modyfikując wygląd felgi, model terenowy z nieco bardziej realistycznym i sensownym skrętem, niestety nie będzie to możliwe. I dlatego dla mnie, pomijając inne względy, zakup Porsche jest bez sensu. Owszem, pudło jest miodzio i sprawia bardzo ekskluzywne wrażenie, ale to za mało żeby wysupłać na ten model tyle, ile wynosi cena katalogowa lub choćby supportowa. Za cenę Le Mans lub 15-20 % wyższą byłby naprawdę miodzio i z przyjemnością bym sobie go sprawił bo wizualnie podoba mi się bardzo, a na żywo robi jeszcze lepsze wow.

: 2016-06-01, 14:14
autor: noniusz
Cieślu pisze:(felga) nie wchodzi w nie (bez zastosowania dystansów) zwolnica z Unimoga[...]liczyłem na to, że będzie się dało zrobić na nich, odrobinę modyfikując wygląd felgi, model terenowy z nieco bardziej realistycznym i sensownym skrętem
No tak, tylko, że:
Sariel pisze:Na felgi nie pasuje absolutnie nic istniejącego
a na "Porszowych" oponach ciężko zbudować coś terenowego, więc jak sam zauważyłeś:
Cieślu pisze:nie można jej wykorzystać nigdzie indziej poza modelami wyścigówek
Nawet jeśli wcisnąłbyś unimogową zwolnicę do felgi to niewiele by to chyba zmieniło. Ponadto "łamanie" unimogowej zwolnicy jest tak oddalone od środka koła, że nawet przy tych felgach niewiele zbliżył byś się do czegoś realistycznego...
Cieślu pisze:nie ma wejścia na axla, co wymusza stosowanie legowych piast
Faktycznie, na to nie zwróciłem uwagi... Wejście na axla zostało pominięte chyba dlatego, że inaczej w żaden konwencjonalny sposób nie mogły by być założone te kapselki / tile 1x1.
Niemniej wejście na axla zamiast pin na pewno było by praktyczniejsze na przyszłość.

: 2016-06-01, 14:45
autor: Cieślu
noniusz pisze:a na "Porszowych" oponach ciężko zbudować coś terenowego, więc jak sam zauważyłeś:
Myślałem raczej o oponach niekoszernych, takich jak używamy w trialu. Doprecyzuję jeszcze swoją poprzednią wypowiedź. Gdyby koło posiadało otwór na axla, można by się pokusić o customowe zwolnice. Oczywiście nie gwarantuje to sukcesu, ale może dało by się zmotać coś lepszego niż obecnie mamy.

: 2016-06-01, 14:56
autor: noniusz
W życiu nie zapuściłbym się w teren z tymi ślicznymi-unlimited-expensive felgami... :)
Cieślu pisze:Gdyby koło posiadało otwór na axla, można by się pokusić o customowe zwolnice
A tu akurat, jak już szpecić felgę, to od zewnątrz można założyć zwykłe koła pasowe http://alpha.bricklink.com/pages/clone/ ... T=S&C=85&O i jest wejście na axla.
Swego czasu zbudowałem "trialówkę" na kołach PP z takimi zwolnicami: http://www.brickshelf.com/gallery/gkurk ... WIP/03.jpg i akurat ładnie mieściły się po tej głębszej stronie felgi PP

: 2016-06-01, 15:00
autor: Bricksley
Dla tych co wolą tekst i obrazki: http://www.eurobricks.com/forum/index.p ... 33688&st=0 jest też porównanie felg i opon do innych.

: 2016-06-01, 15:04
autor: BJ
noniusz pisze:W życiu nie zapuściłbym się w teren z tymi ślicznymi-unlimited-expensive felgami... :)
Cieślu pisze:Gdyby koło posiadało otwór na axla, można by się pokusić o customowe zwolnice
A tu akurat, jak już szpecić felgę, to od zewnątrz można założyć zwykłe koła pasowe http://alpha.bricklink.com/pages/clone/ ... T=S&C=85&O i jest wejście na axla.
Swego czasu zbudowałem "trialówkę" na kołach PP z takimi zwolnicami: http://www.brickshelf.com/gallery/gkurk ... WIP/03.jpg i akurat ładnie mieściły się po tej głębszej stronie felgi PP

Ale jak założysz koła pasowe to powracasz do sytuacji wyjściowej, czyli mocowanie felgi jest mniej więcej po środku, a nawet gorzej, bo na takim mocowaniu powstają ogromne luzy...

: 2016-06-01, 15:07
autor: Cieślu
noniusz pisze:W życiu nie zapuściłbym się w teren z tymi ślicznymi-unlimited-expensive felgami... :)
Jak będą w BOPie to zaraz przestaną być :) Poza tym twardym trzeba być, nie miętkim.
BJ pisze:Ale jak założysz koła pasowe to powracasz do sytuacji wyjściowej, czyli mocowanie felgi jest mniej więcej po środku, a nawet gorzej, bo na takim mocowaniu powstają ogromne luzy...
Otóż to.

: 2016-06-01, 16:41
autor: noniusz
Panowie, ale słowem kluczem, wręcz wytrychem przy mocowaniu kół pasowych jest "od zewnątrz" :) czyli, że w sensie w środku felgi pozostaje nam nominalna ilość przestrzeni :)
Jakby tak dać 2 kółka pasowe, do tego 3 czarne piny with friction to te znowu luzy nie powinny być jakieś wielkie, może porównywalne z tymi na "normalnej" piaście. Fakt, wychodziny poza obrys felgi / pojazdu, ale jest to chyba do zrobienia.

: 2016-06-01, 16:45
autor: Cieślu
noniusz pisze:Jakby tak dać 2 kółka pasowe, do tego 3 czarne piny with friction to te znowu luzy nie powinny być jakieś wielkie, może porównywalne z tymi na "normalnej" piaście. Fakt, wychodziny poza obrys felgi / pojazdu, ale jest to chyba do zrobienia.
No fajnie, tylko jak wetkniesz w to axla skoro przez środek felgi przejdzie tylko bar?

: 2016-06-01, 16:50
autor: Stelario
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=ZhLMLnJO4LY#t=23[/youtube]
czekam na 2 część jak ludziki otwierają pudełko wyciągają 1.3 kg instrukcje i wsadzają nową z 1 poprawioną stroną. :) Po czym zaklejają bez uszkodzenia plomb.

: 2016-06-01, 16:57
autor: noniusz
Cieślu pisze:
noniusz pisze:Jakby tak dać 2 kółka pasowe, do tego 3 czarne piny with friction to te znowu luzy nie powinny być jakieś wielkie, może porównywalne z tymi na "normalnej" piaście. Fakt, wychodziny poza obrys felgi / pojazdu, ale jest to chyba do zrobienia.
No fajnie, tylko jak wetkniesz w to axla skoro przez środek felgi przejdzie tylko bar?
aaaa.. To tam jest barowa dziurka? Myślałem, że pinowa... Dobra, nie ma tematu - te felgi to dziady :)

--------------

EDIT

Obejrzałem jeszcze raz recenzję Sariela, tam nawet otworu na bar'a nie ma, tam jest tylko stud'owy wypust bez dziurki...
Nie rozumiem, przecież można było zostawić normalną dziurę na pina, włożyć w nią Technic, Pin 1/2 i było by po sprawie...
Ehhh, magistry jego mać...

: 2016-06-01, 18:08
autor: Jellyeater

Z tym mi się skojarzyło. Kupujcie, a niedługo ceny będą analogiczne. Jest takie słowo wulgarne i kojarzące się ze stosunkiem seksualnym idealnie określające to co się dzieje w umysłach tych co to wymyślili i tych co to kupują. Bo cenzuralnych słów to tu trochę brakuje. :P

Le Mans był już ubogi pod względem funkcji. Tamten żuraw miał jednak więcej ciekawych możliwości. Samochody osobowe są nudne. Każdy ma koła, zawieszenie i drzwi. I na tym się kończy. Funkcjonalnie każdy będzie podobny.

: 2016-06-01, 18:14
autor: DonBolano
Jellyeater pisze:

Z tym mi się skojarzyło. Kupujcie, a niedługo ceny będą analogiczne. Jest takie słowo wulgarne i kojarzące się ze stosunkiem seksualnym idealnie określające to co się dzieje w umysłach tych co to wymyślili i tych co to kupują. Bo cenzuralnych słów to tu trochę brakuje. :P

Le Mans był już ubogi pod względem funkcji. Tamten żuraw miał jednak więcej ciekawych możliwości. Samochody osobowe są nudne. Każdy ma koła, zawieszenie i drzwi. I na tym się kończy. Funkcjonalnie każdy będzie podobny.
Normalnie porno dla fotografów

:D

: 2016-06-01, 22:00
autor: MarcinMK
Recenzja jak zwykle świetna. Oprócz wyglądu modelu, pudła i instrukcji nie ma w nim żadnego szału. Szkoda, że nie ma w nim pfów by nim pojeździć, by po prostu się nim pobawić...

: 2016-06-01, 22:44
autor: ELEMENT
Krytykowałem zestaw od samego początku i dalej będę krytykował. Cena z kosmosu - kompletnie nieuzasadniona.

Jak mówiłem tak zrobiłem - t.j. zamiast tego rzęcha kupiłem sobie dwa Arocsy. Nie dość, że mam z tego przeszło 5,5 tys. części - w tym masę PF-ów i pneumatyki, to jeszcze została mi stówa w kieszeni (w porównaniu z ceną 911).

Większą porażką był do tej pory tylko tegoroczny Hoth.