[MOC] Tatra 815-26 Armax
: 2016-06-14, 07:59
Witam, prezentuję Tatrę 815-26 Armax 4x4 wraz z instrukcją w LDD.
Tatra służyła mi w 2015r. Udało się nią wjechać na podium w STT nie tylko mnie ale i Pablowi, któremu użyczyłem auto do jazdy na rajdzie. Pojazd szarpał do przodu, nie psuł się. Zdażały się rolki ale bardzo często auto lądowało na kołach i jechałem dalej. Rama oparta jest na nowych panelach zamiast ramek, mechanizmy są bardzo łatwe w zbudowaniu, toporna prostota wręcz.
Biegi są dwa, szybki 1:3 i mega-wolny 1:8,33333 - który można przemienić na 1:5 zastępując dwie zębatki z16kami. Skręt jest szybki bo i auto zrywne - czyli dopasowany, nie ma sensu jednak przerabiać go na jeszcze szybszy dając parę bevelowych zębatek. Trzeba trochu pojeździć aby się wczuć.
(Jeśli chodzi o z24 przy skręcie czyli największy zarzut, to miejsce na nią jest rozepchane rurką karbowaną - początkowo nie było nic i samoistnie się zębatka dopasowała jednak takie rozwiązanie jest o niebo lepsze)
Waga pojazdu to nieco ponad 2kg
Napęd 2x PF XL
Skręt PF L
Zmiana biegów PF M + mały siłownik
Instrukcja podzielona jest na 4 części:
1. koła i zwolnice
2. Tatra
3. atrapa
4. klatka
Z tego, co się orientuję przynajmniej 3 osoby fizycznie zbudowały ten model z instrukcji, która powstała z myślą przede wszystkim o początkujących aby pokazać jakie to łatwe.
Kilka fot:
>album z flickr<
Filmik z wystawy w Chorzowie:
Oraz prezentacja z Parku Maszyn gdzie znajduje się jeszcze kilka innych zdjęć.
Miłego budowania, pozdrawiam, UJa.
Tatra służyła mi w 2015r. Udało się nią wjechać na podium w STT nie tylko mnie ale i Pablowi, któremu użyczyłem auto do jazdy na rajdzie. Pojazd szarpał do przodu, nie psuł się. Zdażały się rolki ale bardzo często auto lądowało na kołach i jechałem dalej. Rama oparta jest na nowych panelach zamiast ramek, mechanizmy są bardzo łatwe w zbudowaniu, toporna prostota wręcz.
Biegi są dwa, szybki 1:3 i mega-wolny 1:8,33333 - który można przemienić na 1:5 zastępując dwie zębatki z16kami. Skręt jest szybki bo i auto zrywne - czyli dopasowany, nie ma sensu jednak przerabiać go na jeszcze szybszy dając parę bevelowych zębatek. Trzeba trochu pojeździć aby się wczuć.
(Jeśli chodzi o z24 przy skręcie czyli największy zarzut, to miejsce na nią jest rozepchane rurką karbowaną - początkowo nie było nic i samoistnie się zębatka dopasowała jednak takie rozwiązanie jest o niebo lepsze)
Waga pojazdu to nieco ponad 2kg
Napęd 2x PF XL
Skręt PF L
Zmiana biegów PF M + mały siłownik
Instrukcja podzielona jest na 4 części:
1. koła i zwolnice
2. Tatra
3. atrapa
4. klatka
Z tego, co się orientuję przynajmniej 3 osoby fizycznie zbudowały ten model z instrukcji, która powstała z myślą przede wszystkim o początkujących aby pokazać jakie to łatwe.
Kilka fot:
>album z flickr<
Filmik z wystawy w Chorzowie:
Oraz prezentacja z Parku Maszyn gdzie znajduje się jeszcze kilka innych zdjęć.
Miłego budowania, pozdrawiam, UJa.