[MOC] Lokomotywa manewrowa T.334

Trains, Monorail

Moderatorzy: Mod Team, Mod Team

Autor
Wiadomość
meler
VIP
Posty: 422
Rejestracja: 2015-08-26, 15:04
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: meler

 

[MOC] Lokomotywa manewrowa T.334

#1 Post autor: meler »

Cześć. Kolejna produkcja z kolejowego albumu rodzinnego - lokomotywa manewrowa T.334. Nie wiele o niej wiem, oprócz tego, że zawsze towarzyszyła zabawom z tatą, dlatego została uhonorowana takim modelem. Wg niemieckiej Wikipedii wyprodukowana w d. Czechosłowacji, gęsto służyła w kolejach CSD, DDR, węgierskich oraz innych.

Wikipedia

Obrazek Obrazek

Długość: 26 kropek (ze zderzakami 28+)
Szerokość: 8 kropek
Napęd: PF train motor
Bateria: custom, 9V 6F22

Lokomotywa ma 3 osie. By zmniejszyć opory kół na zakrętach, trzecia para jest jest przymocowana do wózka, który stanowi skrętną całość względem dwóch pierwszych par. Kabina nie oddaje wszystkich skosów i jest z pewnością tematem do dalszej pracy.

Obrazek Obrazek Obrazek

Obrazek

Film

Obrazek

[EDIT] Nie wspomniałem o non-Lego elementach. Są to naklejki-szachownice na pługach, dwa białe paski na froncie i z tyłu lokomotywy, no i bateria z pstryczkiem.

Pozdrawiam
M
Ostatnio zmieniony 2016-06-16, 14:25 przez meler, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
halerz
Posty: 176
Rejestracja: 2015-02-07, 16:03
Lokalizacja: Cieszyn
brickshelf: Proszę uzupełnić

 

#2 Post autor: halerz »

Rozumiem, że jest to model spalinowozu współczesnej serii 710 Kolei Czeskich? Ma strasznie duże bufory, a oryginał nie ma zaokrąglonego czoła, tylko lekko pochylone. Nie wiem też skąd ta szachownica? Na kolejach NRD takie stosowali?

meler
VIP
Posty: 422
Rejestracja: 2015-08-26, 15:04
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: meler

 

#3 Post autor: meler »

halerz, nie jestem historykiem kolei, ale wg Wikipedii, T.334 jest prekursorką wersji 710, czyli dokładnie tak jak piszesz. Szachownica jest uproszczeniem, nie pochyliłem jej, bo pierwotnie planowałem zrobić ją z biało-czerwonych 1x1 plate-ów, ale z boku wyglądało to marnie. Skośna szachownica jeździła w czeskich kolejach np:

http://www.loko-motiv.cz/de/ukazka16.htm
http://as.rumia.edu.pl/tt/kat/katalog.asp?id=545/50/2

Front (i tył) są zbyt zaokrąglone, zgadza się. Model wykonany z prostych klocków wyglądał jednak jak siekierą ciosany i zaokrąglenia krawędzi były konieczne. Pomyślę nad czymś innym.

Strasznie duże bufory... :) Myślę, że prostokątne 1x2 czarne kafelki byłyby mniej rzucające się w oczy, tym bardziej, że występują w tym modelu - też do rozważenia. Minus, że słabo trzymają się. Te okrągłe jednak lepiej leżą ;)

Awatar użytkownika
halerz
Posty: 176
Rejestracja: 2015-02-07, 16:03
Lokalizacja: Cieszyn
brickshelf: Proszę uzupełnić

 

#4 Post autor: halerz »

meler pisze:T.334 jest prekursorką wersji 710
To jest po prostu jej dawne oznaczenie.

Czy masz jakąś fotkę tego "pstryczka" do baterii? :)

Awatar użytkownika
Maciej Drwięga
Posty: 1109
Rejestracja: 2004-08-08, 13:00
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: maciejd

 

#5 Post autor: Maciej Drwięga »

Podobają mi się proste i zwarte linie fafki - wygląda estetycznie. Brak szyb powoduje uczucie "nieskończonego modelu". Chyba dało by się także upchnąć tam zwykłego battery boxa, bo miejsce na to masz, powiedział bym, że nawet sporo.

Fajnie, że cokolwiek się dzieje w temacie kolejek.
Maciej
-----
Na warsztacie kolejowo, ale jeszcze nie wiem co... pewnie kawałek bocznicy kolejowej, na ten cały bałagan.

meler
VIP
Posty: 422
Rejestracja: 2015-08-26, 15:04
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: meler

 

#6 Post autor: meler »

halerz pisze:
meler pisze:T.334 jest prekursorką wersji 710
To jest po prostu jej dawne oznaczenie.

Czy masz jakąś fotkę tego "pstryczka" do baterii? :)
Cieszę się, że wyjaśniliśmy zawiłości nazewnictwa tej sympatycznej lokomotywy :) Pstryczek użyłem taki jak niżej. Akurat nie miałem mniejszego, ale działa bez zarzutu. Gwint przełącznika idealnie wchodzi w otwór technic plate.

Obrazek
Maciej Drwięga pisze:Podobają mi się proste i zwarte linie fafki - wygląda estetycznie. Brak szyb powoduje uczucie "nieskończonego modelu". Chyba dało by się także upchnąć tam zwykłego battery boxa, bo miejsce na to masz, powiedział bym, że nawet sporo.
Szybki mam w planach jak tylko skończy mi się ban na zakupy w BL :) Dwie sztuki są u polskich sprzedawców. Klasyczna legowa bateria weszłaby, ale musiałbym podwyższyć lokomotywę o 1 plate'a i podłączenie kabli umieścić w kabinie. Rzecz do przemyślenia...

Awatar użytkownika
Maciej Drwięga
Posty: 1109
Rejestracja: 2004-08-08, 13:00
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: maciejd

 

#7 Post autor: Maciej Drwięga »

meler pisze:Szybki mam w planach jak tylko skończy mi się ban na zakupy w BL :)
No tak :)
meler pisze:Klasyczna legowa bateria weszłaby, ale musiałbym podwyższyć lokomotywę o 1 plate'a i podłączenie kabli umieścić w kabinie. Rzecz do przemyślenia...
Ostoję masz grubą na trzy płytki. Wystarczy, że "pod baterię" wyriezasz w niej dziurę "na płytkę" głęboką i już. Albo nie montuj pudełka, zrób jedynie miejsce na sam koszyczek - zyskasz to, czego brakuje.
Maciej
-----
Na warsztacie kolejowo, ale jeszcze nie wiem co... pewnie kawałek bocznicy kolejowej, na ten cały bałagan.

meler
VIP
Posty: 422
Rejestracja: 2015-08-26, 15:04
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: meler

 

#8 Post autor: meler »

Maciej Drwięga pisze:
meler pisze:Klasyczna legowa bateria weszłaby, ale musiałbym podwyższyć lokomotywę o 1 plate'a i podłączenie kabli umieścić w kabinie. Rzecz do przemyślenia...
Ostoję masz grubą na trzy płytki. Wystarczy, że "pod baterię" wyriezasz w niej dziurę "na płytkę" głęboką i już. Albo nie montuj pudełka, zrób jedynie miejsce na sam koszyczek - zyskasz to, czego brakuje.
Nie mówię, że jest to niemożliwe, ale może być skomplikowane. W ostoi jest silnik, który kończy się na równi z nią. Potem jest jeszcze pin silnika (stoi na nim wieżyczka IR). Natomiast tylna część ostoi jest w całości ruchoma. Nie zrobiłem fotki z budowy, ale może poniższe nieco wyjaśnią w czym jest trudność. Bateria mogłaby być umieszczona na samym przedzie, zaraz za pinem od silnika.

Na 1 zdjęciu widać przełącznik oraz powrót do centra tylnego wózka - gumka spełnia równocześnie rolę mocującą, ponieważ bez niej ciężki wózek zostawia szparę na końcu lokomotywy, między obudową a ostoją. Na drugim spód T.334.


Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
legosamigos
VIP
Posty: 3941
Rejestracja: 2012-04-11, 07:01
Lokalizacja: Gdańsk
brickshelf: legosamigos
Kontakt:

 

#9 Post autor: legosamigos »

Widzę, że kolejkowa kolekcja rozrasta się. I dobrze, bo bardzo łanie ci wychodzą te kolejkowe modele. Oby tak dalej :)
Moje życie jest jak klocki Lego, nigdy nie wiem, co zbuduję

Awatar użytkownika
Maciej Drwięga
Posty: 1109
Rejestracja: 2004-08-08, 13:00
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: maciejd

 

#10 Post autor: Maciej Drwięga »

meler pisze:może poniższe nieco wyjaśnią w czym jest trudność
Wyjaśnią. Olej więc dolną obudowę pudła na baterie, będzie może prościej.

Fajne. Dzisiaj i jutro grzebię przy samochodzie, ale może w tygodniu zabiorę się za budowanie.

Dzięki za motywację/inspirację :)
Maciej
-----
Na warsztacie kolejowo, ale jeszcze nie wiem co... pewnie kawałek bocznicy kolejowej, na ten cały bałagan.

meler
VIP
Posty: 422
Rejestracja: 2015-08-26, 15:04
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: meler

 

#11 Post autor: meler »

Ha, sprytne :) O ten koszyczek się rozchodziło... Spróbuję, ale pewnie dopiero w wakacje.

ODPOWIEDZ