[MOC] Ural 43206 wersja 2016
: 2016-09-06, 10:57
Ural 43206 wersja 2016
Drugie (po [URL=http://www.00453005_0000002.pl/forum/viewtopic.php?t=23287]Tatra 813[/URL]) podejście do trialówki bez knobów w napędzie.
Główna atrakcja w tym modelu to wbudowane w mosty silniki napędowe wraz ze skrzyniami biegów:
Biegi są zmieniane przez serwo PF. W pozycji wychylenia serwa o 90 stopni w lewo wrzucony jest pierwszy bieg, w pozycji wychylenia w prawo - drugi.
Do kontroli skrzyni biegów nie potrzeba Mindstorms, wystarczy pilot kolejkowy PF, choć Mindstorms zmienia biegi szybciej niż pilot.
Drugą ciekawostką jest dodatni kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy. Niweluje on wpływ mocno podwiniętych mostów dzięki czemu model jest stabilny przy skręcie na pochyleniach. Po uwzględnieniu pochylania mostów kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy nadal jest dodatni choć już niewiele.
Dzięki mocno podwiniętym mostom udało mi się uzyskać ogromny prześwit wynoszący 10 studów. Ciężkie elementy jak silniki czy kostka EV3 umieszczone są dość nisko dzięki czemu stabilność również jest na przyzwoitym poziomie. Myślę, że jest to moja najdzielniejsza trialówka jak do tej pory.
Dane techniczne
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=pcGUWqc1lbM]https://www.youtube.com/watch?v=pcGUWqc1lbM[/youtube]
Film: https://www.youtube.com/watch?v=pcGUWqc1lbM
Podziękowania dla 3doma za pożyczenie opon.
Drugie (po [URL=http://www.00453005_0000002.pl/forum/viewtopic.php?t=23287]Tatra 813[/URL]) podejście do trialówki bez knobów w napędzie.
Główna atrakcja w tym modelu to wbudowane w mosty silniki napędowe wraz ze skrzyniami biegów:
Biegi są zmieniane przez serwo PF. W pozycji wychylenia serwa o 90 stopni w lewo wrzucony jest pierwszy bieg, w pozycji wychylenia w prawo - drugi.
Do kontroli skrzyni biegów nie potrzeba Mindstorms, wystarczy pilot kolejkowy PF, choć Mindstorms zmienia biegi szybciej niż pilot.
Drugą ciekawostką jest dodatni kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy. Niweluje on wpływ mocno podwiniętych mostów dzięki czemu model jest stabilny przy skręcie na pochyleniach. Po uwzględnieniu pochylania mostów kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy nadal jest dodatni choć już niewiele.
Dzięki mocno podwiniętym mostom udało mi się uzyskać ogromny prześwit wynoszący 10 studów. Ciężkie elementy jak silniki czy kostka EV3 umieszczone są dość nisko dzięki czemu stabilność również jest na przyzwoitym poziomie. Myślę, że jest to moja najdzielniejsza trialówka jak do tej pory.
Dane techniczne
- wymiary pojazdu dł/szer/wys (mm): 455/200/205
rozstaw osi/kół (mm): 330/165
waga pojazdu (g): 1900
silniki napędowe: 2 NXT
skręt: 1 EV3 medium
przełożenia: 1:5 oraz 1:1,8 (na niektórych rajdach miałem 1:5 oraz 1:3)
zawieszenie: mosty pływające
co osiągnął:
LTTC 2-2016 - miejsce 6/8, LTTC 3-2016 - miejsce 1/6, LTTC 4-2016 - miejsce 1/6, LTTC 5-2016 - miejsce 1/5, LTTC 6-2016 - miejsce 1/6 oraz ogólnie 1 miejsce na LTTC 2016
LTTC 1-2017 - miejsce 1/7, LTTC 2-2017 - miejsce 1/5, LTTC 3-2017 - miejsce 2/5, LTTC 4-2017 - miejsce 3/4, LTTC 5-2017 - miejsce 2/6, LTTC 6-2016 - miejsce 3/7 oraz ogólnie 2 miejsce na LTTC 2017
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=pcGUWqc1lbM]https://www.youtube.com/watch?v=pcGUWqc1lbM[/youtube]
Film: https://www.youtube.com/watch?v=pcGUWqc1lbM
Podziękowania dla 3doma za pożyczenie opon.