Bricklink Stud.io
Moderatorzy: Mod Team, Mod Team
- Jarema1980
- Posty: 207
- Rejestracja: 2015-04-07, 19:59
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontakt:
-
-
- Posty: 572
- Rejestracja: 2016-08-29, 17:27
- Lokalizacja: Rybnik okolice
- brickshelf: Tranzystor
-
- Szerszen
- VIP
- Posty: 1785
- Rejestracja: 2012-03-30, 17:08
- Lokalizacja: Warszawa
- brickshelf: Szerszen
- Kontakt:
-
Akurat export do PoVraya daje możliwość nawet raytracingu a nie tylko renderowania ;-)M_longer pisze:To ma służyć do kupowania klocków na BL, nie do renderowania :Dzajac_poziomka pisze:To wszystko? Żadnego popularnego 3d? Bieda straszna.
A z samego POV-raya do CAD'a powinno dać się przewalić bez problemu, w końcu to strukturalny język programowania niemalże.
Jeden klocek zgubię a drugi zepsuję.
-
- Posty: 9
- Rejestracja: 2015-04-20, 19:11
- Lokalizacja: Kraków
- brickshelf: Proszę uzupełnić
-
RayTracing daje fajne efekty, ale nie każdy ma czas czekać miesiącami, żeby zobaczyć większy obrazek :)Szerszen pisze:Akurat export do PoVraya daje możliwość nawet raytracingu a nie tylko renderowania ;-)
A z samego POV-raya do CAD'a powinno dać się przewalić bez problemu, w końcu to strukturalny język programowania niemalże.
POVray -> CAD -> 3d to też jest nie najlepsze rozwiązanie.
- M_longer
- VIP
- Posty: 5429
- Rejestracja: 2007-09-29, 08:47
- Lokalizacja: Lubin
- brickshelf: M-longer
- Kontakt:
-
A tak właściwie to po co tak kombinować?zajac_poziomka pisze:RayTracing daje fajne efekty, ale nie każdy ma czas czekać miesiącami, żeby zobaczyć większy obrazek :)Szerszen pisze:Akurat export do PoVraya daje możliwość nawet raytracingu a nie tylko renderowania ;-)
A z samego POV-raya do CAD'a powinno dać się przewalić bez problemu, w końcu to strukturalny język programowania niemalże.
POVray -> CAD -> 3d to też jest nie najlepsze rozwiązanie.
- ELEMENT
- Posty: 542
- Rejestracja: 2013-12-30, 15:14
- Lokalizacja: Poznań/Yorkshire
- brickshelf: PP-ELEMENT
-
No nie wiem czy to aż takie kombinowanie Longer, zależy jak na to spojrzysz. Szczególnie jeśli weźmiesz pod uwagę czas.
Z CAD-ów, to np. Inventor, zdaje się od 2015 roku posiada wbudowany rendering, który jest bardzo szybki i daje niezłe efekty. Dla przykładu technicowy pin:
Nadto można przy modelu złożeniowym włączyć detekcję kolizji i składać prawie jak w LDD, więc to całkiem niezłe narzędzie. Ułatwia sprawę, a nie utrudnia :-)
Z CAD-ów, to np. Inventor, zdaje się od 2015 roku posiada wbudowany rendering, który jest bardzo szybki i daje niezłe efekty. Dla przykładu technicowy pin:
Nadto można przy modelu złożeniowym włączyć detekcję kolizji i składać prawie jak w LDD, więc to całkiem niezłe narzędzie. Ułatwia sprawę, a nie utrudnia :-)
Wam też w drzewie palety elementów podświetla kategorię o dwa wiesze wyżej niż kursor?
EDYTA
I nie rozwija kategorii.... I nie można poruszać się przy pomocy klawiatury?
EDYTA
I nie rozwija kategorii.... I nie można poruszać się przy pomocy klawiatury?
Ostatnio zmieniony 2016-11-29, 20:55 przez CamelXP, łącznie zmieniany 1 raz.
Hey! you're banjaxed!
Hey! you're screwed!
And death is coming for you!
Hey! you're screwed!
And death is coming for you!
Conajmniej od 2013 jest renderowanie ;) z wcześniejszymi nie miałem do czynienia.ELEMENT pisze:Z CAD-ów, to np. Inventor, zdaje się od 2015 roku posiada wbudowany rendering, który jest bardzo szybki i daje niezłe efekty. Dla przykładu technicowy pin:
P. S. Skąd masz tak dokładny model pinu? :) eksport skądś czy własny?
Ostatnio zmieniony 2016-11-29, 23:29 przez Muszel, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam,
Piotrek
Piotrek
-
- Posty: 9
- Rejestracja: 2015-04-20, 19:11
- Lokalizacja: Kraków
- brickshelf: Proszę uzupełnić
-
Bo nie ma dobrego sposobu na przyjemne budowanie i zarazem łatwe i szybkie renderowanie modeli.M_longer pisze:A tak właściwie to po co tak kombinować?
W LDD budowa modelu jest prosta i sprawia dużo frajdy, ale później trzeba używać POV-raya, żeby uzyskać obrazek. A to trwa całą wieczność.
Ldraw daje ogromne możliwości, ale modele konwertowane w blenderze są dość proste i mają sporo błędów. Zmiana wzoru studów na bardziej okrągłe i dołożenie loga sprawia, że wszystko wygląda ładnie, ale ładowanie większego projektu potrafi zarżnąć chyba każdy komputer.
Optymalnym narzędziem wydaje się MecaBricks. Można importować modele z LDD i eksportować do popularnych formatów 3d. Ma też nieźle dobrane kolory i materiały. Problemem jest tylko brak sporej liczby, zwłaszcza starszych, części.
Dlatego jestem zainteresowany stud.io.
Dzięki za linka. Przeczytam.
Bluerender czyta i renderuje pliki lxf. Łatwo szybko i przyjemnie. Modele klocków bierze z bazy LDD. Jest też zmodyfikowana wersja która używa tych modeli klocków co povray, ale obrazki są ze znakiem wodnym.zajac_poziomka pisze:Bo nie ma dobrego sposobu na przyjemne budowanie i zarazem łatwe i szybkie renderowanie modeli.M_longer pisze:A tak właściwie to po co tak kombinować?
W LDD budowa modelu jest prosta i sprawia dużo frajdy, ale później trzeba używać POV-raya, żeby uzyskać obrazek. A to trwa całą wieczność.
-
- Posty: 9
- Rejestracja: 2015-04-20, 19:11
- Lokalizacja: Kraków
- brickshelf: Proszę uzupełnić
-
Dostałem zaproszenie do stud.io :) Zaraz zacznę budować i zobaczę jak się to sprawuje.
Ale chyba te modele nie mają loga Lego na pinach.Jetboy pisze:Bluerender czyta i renderuje pliki lxf. Łatwo szybko i przyjemnie. Modele klocków bierze z bazy LDD. Jest też zmodyfikowana wersja która używa tych modeli klocków co povray, ale obrazki są ze znakiem wodnym.