Strona 1 z 5

Bricklink Stud.io

: 2016-10-29, 10:14
autor: M_longer
Bricklink wystartował z zamknięta betą nowego programu do tworzenia modeli, ma być połączony z bazą BLa, więc a w locie będzie informował o dostępnych kolorach itd.

Obrazek


http://www.bricklink.com/v2/article_view.page?id=1009

Zapisałem się, bo brzmi ciekawie. Pytanie czy będzie się z tego dało robić instrukcje.

Re: Bricklink Stud.io

: 2016-10-29, 12:17
autor: dmac
Ciekawy pomysł, o ile będzie co najmniej możliwość eksportu do formatów pozwalających na wykonanie ładnych renderów czy instrukcji.
Gdy już zaczniesz testować, bądź tak miły i naciskaj ich w sprawie ŁATWEGO przycinania i formowania fleksów i rurek pneumatycznych; to byłoby coś! Na przykład: zaznaczasz na fleksie dwa punkty (niekoniecznie początek i koniec) i ciągniesz myszą, tworząc między nimi dowolny łuk, w razie potrzeby powtarzasz to w innym miejscu fleksa, po czym przycinasz końcówki do żądanej długości i wstawiasz gotowy element do projektu. Albo: wskazujesz myszą punkty początkowe (np. clipy w modelu), a następnie myszą rozciągasz między nimi fleks w dowolnym kierunku... No co, nie można pomarzyć? ;)

: 2016-10-29, 12:23
autor: M_longer
dmac pisze:Gdy już zaczniesz testować, bądź tak miły i naciskaj ich w sprawie ŁATWEGO przycinania i formowania fleksów i rurek pneumatycznych; to byłoby coś! Na przykład: zaznaczasz na fleksie dwa punkty (niekoniecznie początek i koniec) i ciągniesz myszą, tworząc między nimi dowolny łuk, w razie potrzeby powtarzasz to w innym miejscu fleksa, po czym przycinasz końcówki do żądanej długości i wstawiasz gotowy element do projektu. Albo: wskazujesz myszą punkty początkowe (np. clipy w modelu), a następnie myszą rozciągasz między nimi fleks w dowolnym kierunku... No co, nie można pomarzyć? ;)
Taaa, i moja wielogodzinna nauka Lsyntha będzie już nieprzydatna? :D

Tak, to co proponujesz byłoby naprawdę fajne. Dziwnym zbiegiem okoliczności właśnie ustawiam znaczniki od Lsyntha w MLCadzie i będę generował węże. Jak to mówią Amerykanie - "Pain in the ass".

: 2016-10-29, 12:42
autor: Szerszen
Wygląda na zrzutach ekranowych zacnie... też się zarejestrowałem.

: 2016-10-29, 14:18
autor: OmenGda
Ciekawy temat. Dzięki za informacje. Też się zapisałem. Ciekawe czy się odezwą :-)

: 2016-10-29, 17:00
autor: Bricksley
M_longer pisze: dmac napisał/a:
Gdy już zaczniesz testować, bądź tak miły i naciskaj ich w sprawie ŁATWEGO przycinania i formowania fleksów i rurek pneumatycznych; to byłoby coś! Na przykład: zaznaczasz na fleksie dwa punkty (niekoniecznie początek i koniec) i ciągniesz myszą, tworząc między nimi dowolny łuk, w razie potrzeby powtarzasz to w innym miejscu fleksa, po czym przycinasz końcówki do żądanej długości i wstawiasz gotowy element do projektu. Albo: wskazujesz myszą punkty początkowe (np. clipy w modelu), a następnie myszą rozciągasz między nimi fleks w dowolnym kierunku... No co, nie można pomarzyć? ;)

Taaa, i moja wielogodzinna nauka Lsyntha będzie już nieprzydatna? :D
W CADowskim oprogramowaniu tworzenie wszelkich przewodów, węży itd. też jest czasochłonne więc... no nie ma łatwo :D

: 2016-10-30, 21:26
autor: Waler
Mam nadzieję, że będzie się dało wreszcie zrobić porządną instrukcję za pomocą kilku kliknięć, albo choć łatwo budować i wstawiać stepy tak by do Licreatora wrzucić bo ten program jest akurat user friendly w przeciwieństwie do Lpuba..

: 2016-10-30, 22:00
autor: Jarema1980
Mnie osobiście marzy coś powstałe z połączenia LEGO Digital Designer z Brick Inventory z LEGO Instruction Book Creator.

: 2016-10-30, 23:32
autor: M_longer
Waler pisze:bo ten program jest akurat user friendly w przeciwieństwie do Lpuba..
Idzie przywyknąć, aczkolwiek zdecydowanie za bardzo pożera czas.

: 2016-11-14, 10:37
autor: M_longer
Dostałem zaproszenie do bety, instaluje się :)

EDIT:

Zaczyna się robić ciekawie:

Obrazek

Oczywiście antywirus świruje...

: 2016-11-14, 13:02
autor: Taausz
M_longer pisze:Dostałem zaproszenie do bety, instaluje się :)

EDIT:

Zaczyna się robić ciekawie:

Obrazek

Oczywiście antywirus świruje...
Jak możesz to opisz w krótkim zdaniu wrażenia, bo jestem bardzo ciekaw :)

: 2016-11-14, 16:20
autor: Kalais
Strasznie jestem ciekaw tego softu. Jak by jeszcze robił dobre instrukcje... mmmm :)

: 2016-11-14, 22:21
autor: M_longer
Taausz pisze:
M_longer pisze:Dostałem zaproszenie do bety, instaluje się :)

EDIT:

Zaczyna się robić ciekawie:

Obrazek

Oczywiście antywirus świruje...
Jak możesz to opisz w krótkim zdaniu wrażenia, bo jestem bardzo ciekaw :)
No niestety w tym tygodniu mam drugie zmiany, więc cały dzień wyjęty z życia, ale zaraz coś zobaczę ;)

Walimy z grubej rury, importuję TH550 (2,4k elementów) i... program się powiesił :)

Pozwolicie, że będę tu w miarę postępów dopisywał linijki....

Pierwszy fajny bajer - lista części jest chowana. Wybiera się po prawej typ elementów (albo według kształtu, albo według rodzaju), poziomo wyświetlają się tak plus minus dwa wiersze klocków. Naciska się TAB lista klocków zajmuje 3/4 ekranu (jak jest ich więcej, przesuwa się ją w dół). Wybieramy klocek który jest potrzebny, naciskamy TAB i lista się chowa. Jakie to jest fajne...

Kolory klocków wybiera się z menu po prawej stronie, dodatkowo jest tam też okienko ze wszystkimi kolorami użytymi do tej pory w modelu. Przy wyborze koloru klocka można ukryć kolory w których element nie występuje.

W zakładce Model Info są dwie kolejne zakładki, lista części (z wyszczególnieniem elementów w kolorach które nie istnieją) oraz wymiary (oraz waga!) modelu w studach, centymetrach i calach.

Można pracować nad kilkoma modelami naraz, po prostu przełącza się zakładki jak w programie graficznym.

Oprócz battery boxa nie ma części PF. Kpina...

Opcja export chyba nie działa.

No dobra, pobawiłem się chwilę, poprzeglądałem co to potrafi i... wracam do LDrawa i LDD. Nie ma opcji dotyczących węży ani kabli, przy próbie pracy na większych modelach wiesza się za każdym razem:

Obrazek

I styl graficzny jakoś mi nie leży, najlepsze ustawienia wyglądają tak:

Obrazek

: 2016-11-15, 08:28
autor: Kalais
A jest generator instrukcji?

: 2016-11-15, 10:35
autor: M_longer
Kalais pisze:A jest generator instrukcji?
Raczej nie ma czegoś takiego jak LPub, zaraz się zbieram do pracy, jak wrócę to sprawdzę. Ale coś mi mignęło że żeby zrobić model z instrukcją w samym programie to go trzeba wrzucić na serwer BLa. Upewnię się wieczorem.