[MOC] CLAAS LEXION 760
Moderatorzy: Mod Team, Mod Team
Ja mam pytanie odnośnie opon z przodu, to są te od modelu 8466? Bo felga zwykłego rozmiaru jest (jak ta od kół z 9398) więc tak mnie dziwi, że to jakoś pasuje :-)
Ps ogólnie fajny model, szkoda że naklejki z boku - ale kto ich teraz nie stosuje :-)
Ps ogólnie fajny model, szkoda że naklejki z boku - ale kto ich teraz nie stosuje :-)
Ostatnio zmieniony 2016-10-31, 15:50 przez OmenGda, łącznie zmieniany 1 raz.
Nie jest sztuką trafić w muchę przednią szybą...
Sztuką jest, zrobić to boczną!
Sztuką jest, zrobić to boczną!
Tak swoją drogą, czasem mnie zaczyna głowa boleć jak sobie pomyślę, że modele budowane z LEGO gdyby przeliczyć na ceny oryginalnych zestawów klocek po klocku to wychodzi kupno prawdziwego, całkiem niezłego auta. A ludzie myślą, że to taka zwykła... zabawka.M_longer pisze:I jak usłyszą cenę będzie "OK, skontaktujemy się"...martinb pisze:A Claas to powinien się z Tobą skontaktować i nawiązać jakąś współpracę. ;-)
Ale cóż. Gdzie zaczyna się pasja, tam się kończy ekonomia :D
Sam model bezbłędny. No tutaj naprawdę ciężko coś skrytykować, a nawet jeśli to już jest krytyka dla sztuki samej w sobie.
Dla mnie Eric Trax to jest konstruktor na równi ze Żbikiem, klasa sama w sobie. Modele obłędne, naszpikowane szczegółami, idealnie odwzorowane, perfekcyjne w każdym calu.
I tak jak powiedziałem, krytyka tych modeli to już sztuka dla sztuki.
- M_longer
- VIP
- Posty: 5429
- Rejestracja: 2007-09-29, 08:47
- Lokalizacja: Lubin
- brickshelf: M-longer
- Kontakt:
-
Dobra, to macie ciekawostkę:Iasafaer pisze:Tak swoją drogą, czasem mnie zaczyna głowa boleć jak sobie pomyślę, że modele budowane z LEGO gdyby przeliczyć na ceny oryginalnych zestawów klocek po klocku to wychodzi kupno prawdziwego, całkiem niezłego auta. A ludzie myślą, że to taka zwykła... zabawka.
Ale cóż. Gdzie zaczyna się pasja, tam się kończy ekonomia :D
1550 elementów, przeważająca większość w obecnej produkcji. Ile ten model może kosztować?
Wedle cen LEGO (w Bricks and Pieces znalazłem 235 z 266 potrzebnych typów klocków) oraz po dodaniu cen z dwóch sklepów na BL (pozostałe elementy, niedostępne na BaP) wyszło... 1142zł. Pewnie gdyby zakombinować z wieloma zamówieniami na BL wyszło by taniej, ale pewnie wysyłki zjadłyby różnicę.
A samo BaP jest całkiem fajne, niektóre klocki dużo tańsze niż na BL, ale na przykład czerwone płytki 2x6 są teraz out of stock.
Podejrzewam że ten Claas kosztowałby jakieś 3-4 tysiące.
Ale Trax ma kabiny z wnętrzem :PIasafaer pisze:Modele obłędne, naszpikowane szczegółami, idealnie odwzorowane, perfekcyjne w każdym calu.
Ostatnio zmieniony 2016-10-31, 16:24 przez M_longer, łącznie zmieniany 1 raz.
To chyba dobrze? :P Potrafi upchać tyle funkcji i mieć miejsce na odwzorowaną kabinę :)M_longer pisze:Ale Trax ma kabiny z wnętrzem :P
To tylko na plus.
Noo, ale to cały czas licząc ceny na BL. Gdyby ten sam model miało wypuścić TLG to pewnie cena x2. Umówmy się, że połowa ceny tego monstrum to PFy. Ceny PFów są tak nieludzkie, że czasem nawet na szybko poskładane jeździdełko z funkcją przód/tył/skręt potrafi podbić cenę do 5-7 stówek. Tu mamy kilka silników, dwa batboxy, trochę lampek...M_longer pisze:Podejrzewam że ten Claas kosztowałby jakieś 3-4 tysiące.
- Sariel
- VIP
- Posty: 5420
- Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
- Lokalizacja: Warszawa
- brickshelf: Sariel
- Kontakt:
-
Znakomity jak zawsze, wróć, jakimś cudem jeszcze podniosłeś bardzo wysoką poprzeczkę Twoich wcześniejszych modeli, ale nie da się ukryć że to kolejny kombajn. A jest przecież tyle fajnych czołgów ;)
Ostatnio zmieniony 2016-10-31, 17:36 przez Sariel, łącznie zmieniany 1 raz.
Czołgiem pszenicy się nie zbierze, a bez tego chleba w sklepie nie będzie :-)
Swoją drogą obecnie keszcze mam dwie uwagi, może przydatne, może nic nie warte, ale zawsze coś. Czy nie taniej byłoby zbudować lexiona w wersji Caterpillar? Wyszedłby żółto-czarny, zawsze nawiązanie do maszyn, które przeważają na forum :-P A na koniec, czy nie byłoby fajnie dodać mu jakąś ciekawą przystawkę, np. do słonecznika lub kukurydzy? To by byla odmiana od bizona i zdecydowanie ogromny plus.
Swoją drogą obecnie keszcze mam dwie uwagi, może przydatne, może nic nie warte, ale zawsze coś. Czy nie taniej byłoby zbudować lexiona w wersji Caterpillar? Wyszedłby żółto-czarny, zawsze nawiązanie do maszyn, które przeważają na forum :-P A na koniec, czy nie byłoby fajnie dodać mu jakąś ciekawą przystawkę, np. do słonecznika lub kukurydzy? To by byla odmiana od bizona i zdecydowanie ogromny plus.
- M_longer
- VIP
- Posty: 5429
- Rejestracja: 2007-09-29, 08:47
- Lokalizacja: Lubin
- brickshelf: M-longer
- Kontakt:
-
Trax robi kolekcję Claasa. Oraz:Grajek pisze:Czy nie taniej byłoby zbudować lexiona w wersji Caterpillar? Wyszedłby żółto-czarny, zawsze nawiązanie do maszyn, które przeważają na forum :-P
Grajek pisze:A na koniec, czy nie byłoby fajnie dodać mu jakąś ciekawą przystawkę, np. do słonecznika lub kukurydzy? To by byla odmiana od bizona i zdecydowanie ogromny plus.
- legosamigos
- VIP
- Posty: 3946
- Rejestracja: 2012-04-11, 07:01
- Lokalizacja: Gdańsk
- brickshelf: legosamigos
- Kontakt:
-
W sumie mógłbyś powiedzieć to samo przy mojej ciężarówce ;)dmac pisze:No kurczę, byłoby genialnie, gdyby nie wielka naklejka na boku oraz oklejenie rury!
Wielka naklejka mówi: poddałem się, poszedłem na skróty...
Wracając jeszcze do kombajnu, to teraz brakuje do kompletu traktora Claasa z przyczepą, jak podlinkował Maks
Ostatnio zmieniony 2016-10-31, 20:46 przez legosamigos, łącznie zmieniany 1 raz.
Moje życie jest jak klocki Lego, nigdy nie wiem, co zbuduję
Model wygląda obłędnie! Jestem pełen podziwu, że wprowadziłeś takie funkcje jak ruchoma kosa czy podnoszenie klap zbiornika na ziarno.
Swoją drogą fajnie by było gdybyś poszedł tym tropem i dodał wspomnianą przystawkę do kukurydzy lub oprzyrządowanie do rzepaku.
Ta przystawka z jaguara służy do zbierania całych roślin. Przystawki do kombajnów zbożowych wyglądają tak i służą tylko do zbierania kolb.M_longer pisze:ObrazekGrajek pisze:A na koniec, czy nie byłoby fajnie dodać mu jakąś ciekawą przystawkę, np. do słonecznika lub kukurydzy? To by byla odmiana od bizona i zdecydowanie ogromny plus.
Swoją drogą fajnie by było gdybyś poszedł tym tropem i dodał wspomnianą przystawkę do kukurydzy lub oprzyrządowanie do rzepaku.
- eric trax
- Administrator
- Posty: 2469
- Rejestracja: 2011-02-28, 20:30
- Lokalizacja: Wrocław
- brickshelf: erictrax
-
Uwierz mi że różnica jest spora. Nie piszę tego na odczepne ale nad podobnym problemem pochyliłem się podczas budowy BizonaTranzystor pisze:2,5 a 2 study to żadna różnica tak naprawdę. Myślę, że lepiej by wyglądały niż folia.
M_longer pisze:Czemu on nie ma na przodzie opon z Xeriona?
A tak, ładny i w ogóle...
Tranzystor pisze: Opony z Claasa są większe niż z PP (107 vs 105 mm).
Kruk pisze:opony są lepsze z PP gdyż są szersze a te od xeriona wyglądały by za wąsko.
.
Faktycznie prawie to samo. Jak wrócę do domu zrobię zdjęcie na kołach od xeriona dla marudzących (zwłaszcza na EB jest ich sporo). Ostrzegam jednak, może nie wyglądać to tak fajnie jak można sobie to wyobrażać. Nie mniej rozmiar nie eliminuje innego problemu czyli mniejszych kół z jodełką. Chyba wam się nie wydaje, że ktoś kto położył głowę pod topór oklejając część modelu folią zaakceptował by ten fakt :)OmenGda pisze:Ja mam pytanie odnośnie opon z przodu, to są te od modelu 8466? Bo felga zwykłego rozmiaru jest (jak ta od kół z 9398) więc tak mnie dziwi, że to jakoś pasuje :-)
Tak czy inaczej ze zdjęć i informacji jakie mam model 760 ma dostępnych w opcji 12 rozmiarów przednich opon tak więc nie zależnie od tego czy są za szerokie czy za wąskie z pewnością odpowiadały by którejś z dostępnych opcji. Tak czy inaczej projektowałem ten model dla kół PP i tak zakończyłem. Jeśli kiedyś pojawią się jodełki być może zmienię ogumienie :)
OmenGda pisze: Ps ogólnie fajny model, szkoda że naklejki z boku - ale kto ich teraz nie stosuje :-)
Rotmistrz pisze:Niesamowity model, który zachwyca wyglądem i dbałością o szczegóły. Jedyny minus to naklejki na boku i rurze.
dmac pisze:No kurczę, byłoby genialnie, gdyby nie wielka naklejka na boku oraz oklejenie rury!
Wielka naklejka mówi: poddałem się, poszedłem na skróty.
dmac masz trochę racji. Był moment pracy nad pokrywami, że się poddałem. Żbik, którego bombardowałem zdjęciami to potwierdzi. Nie jest tak, że chodzę zadowolony z faktu, że okleiłem boki folią imam temat z głowy. Cały czas chodzi za mną przeświadczenie, że spora część uroku wizualnego tego modelu to naklejka. Tłumacze sobie to tym, że lego też pomaga sobie naklejkami. Może zabrzmi to trochę pysznie ale to jednak wyższy poziom niż ten z legowych zestawów. Pole manewru zawsze jest tylko przy sensownym zbudowaniu czegoś takiego z klocków opcje są dwie. Pierwsza, trzymała by się na zagęszczonym powietrzu a te pokrywy na prawdę są ciężkie, druga nie była by idealnie płaska na czym zwłaszcza mi zależało. Cóż może kiedyś wrócę do przebudowy tego elementu.Maks pisze: Też jestem trochę smutny, że musi być oklejona folią ale jak jest to estetycznie zrobione to trzeba zaakceptować, bo lepszego rozwiązania nie ma.
To zamierzone. Nie było miejsca na skrzynię biegów. Miało byż przełożenie transportowe i polowe. Niestety trzeba było uzyskać pewien kompromis. Nie chciałem by kombajn jeździł jak ślimak podczas transportu a i nowoczesne maszyny podczas pracy osiągaja bardzo wysokie prędkości.Jellyeater pisze: Coś za szybko jeździ. Proponuję korepetycje u Sariela. :-D
folię kupiłem w papierniczym. Poszedłem z podpierdółki i akurat była :)Kruk pisze:Model jest przepiękny, też uważam że biała folia jest lepsza na boki niż profilowanie z klocków ( p.s. gdzie taką folie złapałeś? )
.
ma cztery wieże IR - dwie zwykłe i dwie V2. Od następnych modeli przesiadam się na SBrickkiohin pisze: Kombajn jest sterowany SBrickiem czy IR LEGO PF??
zawsze wstawiam zdjęcie z rysunkiem poglądowym w tym wypadku zabrakło mi czasu. Jutro to nadrobię :)Muszel pisze:Mógłbyś zliczyć ile jakich silników tu zmiesciles, ile jakich bb, elementów pneumatycznych? Masz może jakieś zdjęcia bebechów, tj. całości bez zabudowy?
Akurat o to martwić się nie musicie. Lexion i Holmer będą asystować przy wielu tego typu modelach :)Maks pisze: Wszystko już zostało napisane, od siebie dodam, że taki kombajn zasługuje na dobudowanie jakiegoś fajnego ciągnika z przyczepą albo wozem przeładowczym:
Wszystko zależy od szerokości. W przypadku modelu 770 co dla pewności jeszcze sprawdziłem jest 5 sekcji czyli 6 gwiazd.STING pisze:czy heder nie jest za wąski? W oryginale składa się z 8 sekcji, u Ciebie z 5. Nie powinno być 6?
To raczej podyktowane jest charakterem budowanych pojazdów. Jeśli chodzi o Scanię Żbika to i tak dziwi mnie, że w kabinie wystawał tylko serwomotor. Ja mam gdzie to upychać :)M_longer pisze: Ale Trax ma kabiny z wnętrzem :P
Mistrzu. Zapewniam od kombajnów będę stronił dłuższy czas. W ciągu ostatnich lat dały mi popalić, czas odpocząć :D Co do czołgów, to po pierwsze nie mam na nie w ogóle zajawki. Ani tyci tyci. Po drugie wiem o nich mniej niż Ty o maszynach rolniczych więc nie będę się publicznie ośmieszał :DSariel pisze:Znakomity jak zawsze, wróć, jakimś cudem jeszcze podniosłeś bardzo wysoką poprzeczkę Twoich wcześniejszych modeli, ale nie da się ukryć że to kolejny kombajn. A jest przecież tyle fajnych czołgów ;)
Zasadniczo sam sobie odpowiedziałeś. Na forum modeli w tym kolorze jest masa. Jeśli chodzi o pieniądze to przy takim projekcie nie mają dla mnie aż takiego znaczenia. Sporo limonki zostało z Jaguara. Mimo iż znane mi są wszelkiego rodzaju przystawki i specjalistyczne maszyny rolnicze (tak jest sporo takich maszyn) póki co boje się w to zagłębiać bo o ile same maszyny rolnicze to nisza na poziomie średniej dna oceanu jeśli chodzi o legowe MOCe to znaczne jej pogłębianie mogło by się źle skończyć. Małymi kroczkami. Będzie farma 1:17Grajek pisze:Czy nie taniej byłoby zbudować lexiona w wersji Caterpillar? Wyszedłby żółto-czarny, zawsze nawiązanie do maszyn, które przeważają na forum :-P A na koniec, czy nie byłoby fajnie dodać mu jakąś ciekawą przystawkę, np. do słonecznika lub kukurydzy? To by byla odmiana od bizona i zdecydowanie ogromny plus.
Myślałem nad tym ale pracujące w pionie kosy trochę mnie przerosły. Nie twierdze że nie da się tego zrobić w ogóle. Ja na moment składania hedera nie byłem w stanie z siebie tego wykrzesać. Może i lepiej bo wtedy przystawka była by jeszcze cięższa co skończyło by się dramatem.Xsysiek pisze: Swoją drogą fajnie by było gdybyś poszedł tym tropem i dodał wspomnianą przystawkę do kukurydzy lub oprzyrządowanie do rzepaku.
Na warsztacie:
- Grimme Varitron 270 - 10%
.
- Grimme Varitron 270 - 10%
.
- Żbik
- Administrator
- Posty: 2960
- Rejestracja: 2006-06-06, 15:34
- Lokalizacja: Gdynia
- brickshelf: Zbiczasty
-
No w końcu jest :) Ciesze się, że udało Ci się puścić go w świat. Kilka myśli ode mnie. Model wizualnie bardzo mi się podoba.
Dział MT, więc nie będę bardzo marudził o funkcjonalności (chodzi mi o to, że te pracujące wewnętrzne elementy są niewidoczne i w sumie nie wiadomo co tam się dzieje - czy tylko kręcą się zębatki i koła pasowe? ;) ). Piszesz, że w osi tylnej też są "rolki odbijające", a na filmie (2:43) widać jak koło się koślawi - dlaczego?
Reasumując: model bardzo udany, solidny kandydat na MOC roku 2016. Powodzenia!
Nie tyle klepnął ile wyraził opinię, że wybór należy do autora :)eric trax pisze:Konie końców największy naklejkowy purysta czyli Żbik klepnął pomysł jako najsensowniejszą opcję w związku z czym moje opory były jakby mniejsze :D
I słusznie! :) Ja bym rzeźbił z płytek i slopów.eric trax pisze:Cały czas chodzi za mną przeświadczenie, że spora część uroku wizualnego tego modelu to naklejka.
Inny dział, inne wymagania. Nie ma co wozić powietrza - trzeba wykorzystywać przestrzeń. Ten model to stodoła na kołach, miejsca tyle, że można samolotem w środku latać ;)eric trax pisze:M_longer napisał/a:
Ale Trax ma kabiny z wnętrzem :P
To raczej podyktowane jest charakterem budowanych pojazdów. Jeśli chodzi o Scanię Żbika to i tak dziwi mnie, że w kabinie wystawał tylko serwomotor. Ja mam gdzie to upychać :)
Jak najbardziej. Szkoda prądu na przydługawe "zjazdy na ręcznym" ;) Pokazałeś wszystko co trzeba, a jak ktoś chce więcej, to wizyta na wystawie w realu.eric trax pisze:Oglądając możecie odnieść wrażenie że funkcje prezentowane są dość szybko jedna po drugiej. Taki sposób prezentacji modelu wymusza niejako widz na YouTube. Nikomu nie chce oglądać się 10 minutowych filmów. Dodatkowo rozwodzenie się po kilkadziesiąt sekund nad każdą funkcją to raczej sztuka dla sztuki ale za to jest trochę Hollywood na początku. Ciekaw jestem waszych opinii na temat filmu. Iść dalej tą drogą? :D
Dział MT, więc nie będę bardzo marudził o funkcjonalności (chodzi mi o to, że te pracujące wewnętrzne elementy są niewidoczne i w sumie nie wiadomo co tam się dzieje - czy tylko kręcą się zębatki i koła pasowe? ;) ). Piszesz, że w osi tylnej też są "rolki odbijające", a na filmie (2:43) widać jak koło się koślawi - dlaczego?
Reasumując: model bardzo udany, solidny kandydat na MOC roku 2016. Powodzenia!
"As nigdy nie odmawia w słusznej sprawie!"
ABC prezentacji MOCy | Zamienniki wężyków pneumatycznych | Sklepik z gadżetami klubowymi
ABC prezentacji MOCy | Zamienniki wężyków pneumatycznych | Sklepik z gadżetami klubowymi
No cóż... podniosłem szczękę z podłogi. Tylko tyle mogę napisać - gratuluję udanego modelu. To chyba na pewno Model Team ;-)
Ostatnio zmieniony 2016-11-01, 13:35 przez BONBINI, łącznie zmieniany 1 raz.
W budowie: Liebherr LTM 1500-8.1 Pozdrawiam.