Forum LUGPOL Strona Główna Forum LUGPOL
www.lugpol.pl

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
[MOC] Unimog U4000+instrukcja LDD
Autor Wiadomość
krowkens 


Wiek: 49
Dołączył: 18 Sty 2013
Wpisy: 218
Skąd: Tychy
Wysłany: 2016-11-22, 20:08   [MOC] Unimog U4000+instrukcja LDD

Przedstawiam Mercedesa Unimoga U4000, którym startowałem w poprzednim sezonie STT.



Budując samochód chciałem silniki i skrzynie umieścić w mostach napędowych w celu redukcji strat w układzie napędowym. Z przodu silnik ze skrzynią jest nad osią i waha się tak jak zawieszenie przez co w kabinie musi mieć miejsce - stąd te dziury w podłodze kabiny.

Kabina wzorowana na Unimogu użytkownika Pat-Ard z tego tematu.



Przednie zawieszenie można pobrać tu

Tylne zawieszenie można pobrać tu

Całe autko można pobrać tu

Kilka fotek auta w akcji:


Reszta galerii tu
Kilka zdjęć autorstwa Lomeltora
I film autorstwa Noniusza


Samochód może się wydawać nieco skomplikowany w kilku miejscach, ale dzielnie jeździł.
Pakę ma z pokrywki pudełka klocków.
Ostatnio zmieniony przez Blaha 2016-12-14, 08:58, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
noniusz 
VIP
Grzegorz


Wiek: 39
Dołączył: 23 Lis 2011
Wpisy: 1033
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-11-22, 22:20   

Estetycznie - od samego początku podobało mi się wymodelowanie kabiny, od razu widać, co to za auto.

Technicznie - w recenzji nie napisałeś podstawowych danych, więc ja trochę dopiszę - bieg szybszy przełożenie 1:1.8, jak dobrze kojarzę, najszybsze auto w tym sezonie STT, można było "poczuć" na zawodach, gdy trafiały się dłuższe przejazdy między bramkami lub przeszkodami, mogłeś sporo nadrabiać.

Z mojego laickiego punktu widzenia auto miało 2 wady:
1) było dość wąskie, środek ciężkości był dość wysoko przez co auto było dość wywrotne.
2) bardzo podoba mi się zabudowa podwozia półokrągłymi panelami, ale ze względu na duży rozstaw osi jeśli mnie pamięć nie myli auto potrafiło zawiesić się na poprzecznej przeszkodzie.

krowkens napisał/a:
Z przodu silnik ze skrzynią jest nad osią i waha się tak jak zawieszenie przez co w kabinie musi mieć miejsce

Nie zwróciłem wcześniej uwagi, ale wydaje się bardzo pomysłowe, niestety pomysł ma rację bytu tylko w aucie 4x4.
_________________

 
 
 
Uncle Jaca 
VIP
4x4 6x6 8x8 i 6x9


Wiek: 39
Dołączył: 21 Kwi 2012
Wpisy: 1122
Skąd: Tarnowskie Góry
Wysłany: 2016-11-23, 09:53   

Jest i Mercedes :)

Dziękówka za instrukcje, z pewnością sobie zbuduję aby obadać na spokojno, zwłaszcza zmiana mnie interesuje na 1osi.

Ładny, szybki, zwrotny. Wywrotny jednak i potrafiący zawisnąć. Jak sam zauważyłeś skomplikowany względem moich konstrukcji :) Nie zauważyłem jednak aby nadmiernie wymagał serwisowania podczas rajdów, także raczej konstrukcja na plus. Wymagający jednak sporego objeżdżenia to i wynik byłby lepszy aczkolwiek kilka sekcji ukradłeś ;) Raczej utwardziłbym tą pierwszą oś, bo często na twarz leciał.

Taka gibana oś spokojnie również w 6x6 do wykorzystania.

I powiedz Tomku, zauważyłeś abyś dzięki takiej budowie faktycznie miał więcej mocy? Jak oceniasz taką konstrukcję sam? Opłaca sie taka kombinacja czy nie czy może niezauważalnie? Jakie wnioski?
_________________
Pies utonął, łańcuch pływa
 
 
 
M_longer 
VIP


Wiek: 32
Dołączył: 29 Wrz 2007
Wpisy: 5360
Skąd: Lubin
Wysłany: 2016-11-23, 13:26   

Ja chciałbym tylko dodać, że skrzynia biegów przesuwana w poprzek mostu jest świetna :)
_________________
m1longer.com
 
 
 
krowkens 


Wiek: 49
Dołączył: 18 Sty 2013
Wpisy: 218
Skąd: Tychy
Wysłany: 2016-11-23, 17:35   

M_longer napisał/a:
Ja chciałbym tylko dodać, że skrzynia biegów przesuwana w poprzek mostu jest świetna :)


Dzięki

Uncle Jaca napisał/a:
I powiedz Tomku, zauważyłeś abyś dzięki takiej budowie faktycznie miał więcej mocy? Jak oceniasz taką konstrukcję sam? Opłaca sie taka kombinacja czy nie czy może niezauważalnie? Jakie wnioski?


Po zbudowaniu tych kilku trialówek zauważyłem że jeśli napęd od silnika do kół przechodzi przez mniej otworów w liftach tym lepiej. Każde takie "łożysko" podpierające oś generuje straty. Wykorzystanie nawet osiek ze stopem (np Axle 4,5,8 with stop) jeśli ten stop kończy się w otworze lifta jest niewskazane.
Uważam że mocy w tym przypadku było więcej, a raczej że strat było mniej. Opłaciło się troszkę przykombinować mimo że nie znalazło to jakiegoś wyjątkowego potwierdzenia w wynikach, ale dawało radość z jazdy.
 
 
 
Wyświetl wpisy z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich wpisów
Nie możesz usuwać swoich wpisów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,051 sekundy. Zapytań do SQL: 10