Moduły / człony - muszą być trzy, jak w oryginale. Fakt będzie to kosztowało, jednak skoro powiedziałem A to trzeba i B teraz powiedzieć....meler pisze: Nie wiem ile modułów planujesz, ale współczuję portfelowi.
POZdrawiam
Moderatorzy: Mod Team, Mod Team
54 powinno być dość OK. Wtedy przód nabierze też takiego "szerokiego" wyglądu: https://www.flickr.com/photos/maciej_dr ... ateposted/Mateusz92 pisze:według skalowania powinienem mieć jeśli dobrze pamiętam długość człony 70 studów. Skróciłem do 50. Nie wygląda to może jakoś super (rozważam przedłużenie do 54)
Eeetam. No co Ty ;)Mateusz92 pisze:sprawdź też jak zachowuję się na zwrotnicach; u mnie okazało się, że jak zwrotnica jest po zewnętrznej stronie okręgu to uderza w dźwignie
No, będzie. No, nie trzeba.DawKub1922 pisze:będzie to kosztowało, jednak skoro powiedziałem A to trzeba i B teraz powiedzieć
Ja w sumie też, lubię tą żółto-niebieską kolorystykę.Mateusz92 pisze:życzę Ci wytrwałości
Tutaj powinienem dodać, że jak zwrotnica jest zaraz za zakrętem. Jako odbicie na równoległy tor przejeżdża bezproblemowo. Śmieszność tej sytuacji polega jeszcze na tym, że zahacza "dziobem". Oryginał też miał problem z wjazdem na niektóre stację z tego powidu. Także zbudowałem model bardzo wierny oryginałowi. :)Maciej Drwięga pisze:Eeetam. No co Ty ;)Mateusz92 pisze:sprawdź też jak zachowuję się na zwrotnicach; u mnie okazało się, że jak zwrotnica jest po zewnętrznej stronie okręgu to uderza w dźwignie
Ta odległość 5,5 kropki to chyba na wózkach Jacobsa. W Pendolino mam 3 study odległości, człony łączone wózkami (idzie ten połówkowy liftarm pod drzwiami dla pasażerów) i śmiga.Maciej Drwięga pisze:To nie jest zamek, drzewo czy kamieniczka, gdzie zawsze można założenia zmienić. Tutaj elementem ograniczającym są tory, w szczególności rozjazdy i łuki. I możesz skutecznie ten fakt ignorować, ale wtedy co najwyżej będzie to stało w gablocie a nie jeździło.
To właśnie powoduje, że jest to projekt sporego ryzyka, bo model jest długi, wybrałeś sobie szerokość 8 kropek i dodatkowo wieloczłonowy pojazd. Przy czymś takim o ile dobrze pamiętam minimalna odległość między członami to przy zwykłym połączeniu członów wynosi 5,5 kropki dla 8 kropek szerokości. Trochę więcej niż w EN, bo tu powinna być 1-2 kropki maksymalnie. Do końca nie będziesz wiedział, czy to co budujesz tak dużymi nakładami finansowymi zadziała tak, jak chcesz.
Ja też lubię tą żółto-niebieską kolorystykę. Może dlatego, że jeszcze nie jeździłem w tych kolorach. Natomiast najładniejszą dla mnie ma teraz ENdolino od Kolei Dolnośląskich.Maciej Drwięga pisze:Ja w sumie też, lubię tą żółto-niebieską kolorystykę.Mateusz92 pisze:życzę Ci wytrwałości
Rozjazd. Rozjazd. Zwrotnica zmienia zwrot składu... a tu zwrot się nie zmienia ;)Mateusz92 pisze:Tutaj powinienem dodać, że jak zwrotnica jest zaraz za zakrętem
Aż sprawdzę, choć rzeczywiście to jest uzależnione od rozmieszczenia czopów skrętu i tego, ile wraz z nimi jest punktów przełamań zestawu. Istotnie może się to redukować do ciut ponad 2 jeżeli łączenie wózków jest na zwykłym przegubie a nie sztywne/wspólny wózek.Mateusz92 pisze:Ta odległość 5,5 kropki to chyba na wózkach Jacobsa. W Pendolino mam 3 study odległości, człony łączone wózkami (idzie ten połówkowy liftarm pod drzwiami dla pasażerów) i śmiga.
No ładna jest, to prawda. Dodaje lekkości tej dość topornej konstrukcji.Mateusz92 pisze:Natomiast najładniejszą dla mnie ma teraz ENdolino od Kolei Dolnośląskich.
Maciej Drwięga pisze:...Teraz najważniejsze jest, aby (...) wszcząć lament...
W którym momencie „wszcząłem lament” oraz kiedy i gdzie napisałem / powiedziałem, że ignoruję czyjeś porady???Maciej Drwięga pisze:...No ale możesz skutecznie ignorować tego typu porady...
„I tak będę musiał torowisko budować jak Kolega radzi...”Bricksley pisze:...Znacznie lepiej to wygląda gdy łuk układa się z odcinków prostych.
O tutaj.DawKub1922 pisze:W którym momencie „wszcząłem lament
DawKub1922 pisze:Mam nadzieję, że kiedyś go skończę bo chyba nie do końca zdawałem sobie sprawę z tego za co się biorę (mam na myśli okna, ich ilość)...
To jest po prostu dla mnie zabawne, że okna np. są problemem, ale nie jest problemem budowanie łuków z prostych torów, gdzie na pół okręgu idzie 46 takich elementów :), o tutaj:DawKub1922 pisze:Fakt będzie to kosztowało, jednak skoro...
Bricksley pisze:Znacznie lepiej to wygląda gdy łuk układa się z odcinków prostych.
Czyli pół kółeczka torów kosztuje mniej więcej tyle, co niemal setka żółtych ramek do okien... ale z ramkami okien problem, bo dużo. Z torami już nie problem, choć tyle samo to mniej więcej kosztuje... i pełny okrąg ma średnicę 4 metrów :) I nadal nie rozwiązuje kwestii rozjazdów.DawKub1922 pisze:I tak będę musiał torowisko budować jak Kolega radzi...
No więc raczej chodzi o to, że bezkrytycznie łykasz wszystko jak pelikan rybę nie dopytując, co i jak. Lub nawet nie sprawdzając, z czym się pewne rzeczy wiążą.DawKub1922 pisze:gdzie napisałem / powiedziałem, że ignoruję czyjeś porady???
I być może mój model się kilku osobom nie spodoba, być może będzie wyglądał pokracznie, być może będzie miał problemy na zwrotnicach oraz łukach, być może będzie doprowadzał kogoś do apopleksji, i nie będzie idealny… Jednak będzie mój, a zabawa przy jego budowaniu, rozwiązywaniu mniejszych bądź większych problemów, to:wielkamucha pisze:Chłopaki, nie kłóćcie się...
(...) ale oprócz oczywistych "plusów dodatnich", są też "plusy ujemne", jak chociażby kwestia odpowiedniego dobrania proporcji czy większej bądź mniejszej wierności pierwowzorowi. Wiadomo, coś za coś. Jednak tylko do budowniczego należy decyzja, którą drogę wybierze.(...)
Maciej Drwięga pisze:(...)To jest właśnie radość budowania. Trzymam kciuki. (...)
Ten punkt (poradę) mogę uznać za zrealizowany, choć co prawda na tym foto tego nie widać…meler pisze:Tutaj 3 kropki :) (...)
A nad tym się zastanawiam…Zwariowany pisze: (...) Flexible Train Track?