Forum LUGPOL Strona Główna Forum LUGPOL
www.lugpol.pl

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
8865 Test Car
Autor Wiadomość
AOW 

Wiek: 42
Dołączył: 31 Sty 2014
Wpisy: 144
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-12-19, 12:05   

Witam, jakiś czas temu odkopałem tę recenzję i od razu zostałem przywołany do napisania czegoś od siebie na temat tego zestawu.
Tu chciałbym dodać, że jest to zestaw o którym marzyłem będąc dzieckiem i zawsze chciałem go mieć. Rodzice niedokładnie przeczytali chyba list to Mikołaja i kupili mi w 1992 zestaw 8862

8865 Test Car

Dane techniczne:
Seria: TECHNIC
Rok premiery: 1988r
Liczba klocków: 892 / 900
Liczba figurek: 0
Cena : Allegro ~250-300pln (ja zapłaciłem 260pln)

Pudełko:
Jest duże typowe i typowe dla zestawów Technic z owego okresu. Na przodzie widoczny jest główny model, z tyłu (u mnie wycięto) jest model B (Jeep). Po podniesieniu klapy pokazują się nam funkcje jakie model posiada
Wymiary wg Bricklink to 48 x 29 x 9,6 cm



Ciekawe klocki:
Zdecydowanie są to
Koła: 3739 + 3740
Elementy zawieszenia: 2738 , 2737 , 2739
Dyferencjał starego typu 73071
Kardany 4L w ilości 8 szt: 9244

Budowa:
Składanie modelu przebiega w miarę spokojnie i potrzeba na nie około 2-2,5 godziny. Nie mam zdjęć z etapu jego składania, ale są one widoczne na początku tego tematu. Dodam, że czasami trzeba się mocniej przyjrzeć aby dowiedzieć się gdzie idzie dany klocek. Nie zauważyłem żadnych błędów. Co ciekawe istnieją dwa rodzaje instrukcji, w obu przypadkach chodzi o „zmotoryzowanie” modelu B – chodzi o silniki 4,5v oraz 9v

Analiza modelu:

Test Car jest duży i wiele osób uważa go za szkaradny, głównie z powodu, że koła mocno wystają po za obrys nadwozia – spowodowane jest to zastosowaniem 2x kardanów 4L po na każde tylne koło tak aby zawieszenie było niezależne.

Jeśli chodzi o zawieszenie to każde koło jest niezależne wsparte na dwóch amortyzatorach – przód dwa wahacze , tył można powiedzieć że cztery. Sprężystość jest dobra, ale wg mnie trochę za miękka. Skok jest spory co prezentują zdjęcia niżej.





Silnik oraz napęd :
Test Car jest “napędzany” przez mocarną jednostkę w układzie V4 której elementy stanowią:
• Kwadratowe tłoki
• Wał korbowy zrobiony z axel 4 oraz zębatek z24
• Niesynchronizowana liniowa skrzynia biegów o 3 przełożeniach
• Dyferencjał starego typu oparty na zębatkach z14 (które bardzo lubią pękać)



Całość działa bardzo topornie z charakterystycznym klepaniem tłoków. Toporność zespołu napędowego wg mnie głównie spowodowana jest zespołem 3 zębatek z8 oraz budową wału korbowego. Aby nasz samochód „płyną” po popchnięciu można zastosować dwa rozwiązania, które zresztą sam sprawdziłem;
• Usunąć half bush’a z wału korbowego i lekko poluzować łączenia miedzy zębatkami z24
• Użyć oleju sylikonowego (ja dałem W5 z Lidla) między ośkę łączącą dyferencjał z zespołem zębatek z3 i ośkę „wałka sprzęgłowego”
Po zastosowaniu wyżej „usprawnień” model płynnie „jeździ” po drogach

Układ skrętny:
Mamy tu ciekawy system połączenia kierownicy z „przekładnią” (3x z16), układ Ackerman’a i naprawdę dobry promień skrętu – dzisiejsze modele są mniej zwrotne.


Detale:
Model posiada podnoszone przednie reflektory, proste rozwiązanie na zasadzie dźwigni, przesuwane fotele, które latają niemiłosiernie w kabinie i to by było tyle... a mamy jeszcze imitację układu wydechowego.



Podsumowanie
Test Car 8865 był pierwszym dużym samochodem Technic , który posiadał “karoserię” . Na pewno był rewolucyjny w czasie kiedy powstał i stanowi duży krok na przód do Super Car’a. Mimo swoich wad (toporny układ napędowy oraz umiejscowienie kierownicy) jest bardzo bawialnym zestawem. Osobiście uważam, że konstruktorzy mogli by go trochę bardziej dopracować stylistycznie, szczególnie pród gdzie wydaje się jakby brakowało mu dwóch długich Technic Brick’ów po bokach.
Ogólnie jest to zestaw warty ceny ale czy z serii „Must Have” to już nie powiem, ja zawszę chciałem go mieć 

Zalety:
• Legendarność i łatwość w kupieniu (co jakiś czas pojawia się na Allegro)
• Bawialność ,
• Wytrzymałość konstrukcji – mój syn (rocznik 2013) „katował” go wiele razy i wszystko się trzyma.
• 8 kardanów 4L
• Koła
• Zawieszenie(elementy)
Wady:
• Słynne kołeczki - kto je miał ten wie o czym mowa
• Trochę nie dopracowany stylistycznie
• Toporny układ napędowy (da się go poprawić we własnym zakresie)
• Brak HoG (da się go poprawić we własnym zakresie)

Galeria:

Test Car

Ps. Jak są błędy w linkach proszę o pomoc 
Dziękuję
Ostatnio zmieniony przez AOW 2014-12-19, 15:19, w całości zmieniany 9 razy  
 
 
 
Jarząb 
Fanatyk BVB


Wiek: 36
Dołączył: 07 Maj 2012
Wpisy: 131
Skąd: Ostróda
Wysłany: 2014-12-19, 12:47   

AOW, bardzo dobra recenzja. Widzę, że to Twoja pierwsza recenzja, mam nadzieję, że się nie pogniewasz, jak pozwolę sobie ją ocenić.

Plusy:
+ Rzeczowy, ale nie syntetyczny opis
+ Ciekawe spostrzeżenia, którymi wzbogacasz wcześniejszą recenzję
+ Dokładne, sensowne i przede wszystkim ostre zdjęcia, jedynie odnoszę wrażenie, że nieco zażółcone, ale to pewnie przez oświetlenie
+ Pomysły na porawę konstrukcji
+ Przygotowałeś model do recenzji, wszystkie klocki są czyste. Brudne lub pogryzione klocki powodują, że często znacznie gorzej odbieramy dany model i jego recenzję

Minusy:
- Literówki, kilka ich się trafiło. Czasem warto przed opublikowaniem recenzji wrzucić ją do edytora tekstu, aby wyłapać błędy. Można też pokusić się o włączenie sprawdzania pisowni w przeglądarce, jeśli nie masz jej włączonej.
- W miejscu, w których piszesz o ciekawych/przydatnych elementach brakuje mi zdjęć, chociażby miniaturek tych elementów np. z bricklinka.

Co do samego modelu to marzyłem o nim w dzieciństwie i jest to jedyny z SuperCarów, którego jeszcze nie złożyłem, ale czeka już na swoją kolej. Dziś wygląda mocno pokracznie o można by rzec, że komicznie, ale w swoich czasach był niesamowity. Jeśli kupiłeś go za 260zł z pudełkiem to zrobiłeś świetny interes.

PS. Poważnie oliwiłeś klocki? :)
_________________
Skrócony poradnik recenzenta
Ostatnio zmieniony przez Jarząb 2014-12-19, 12:49, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
 
Durzy 


Wiek: 35
Dołączył: 23 Lut 2014
Wpisy: 1107
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2014-12-19, 12:49   

AOW napisał/a:
Ps. Jak są blędy w linkach proszę o pomoc 
Problemem jest to coś co się (nie) pojawia po słowie pomoc i wyżej po "kołeczki". O jakie kołeczki chodzi?


Jarząb napisał/a:
Co do samego modelu to marzyłem o nim w dzieciństwie


Pomimo, że w Twoim dzieciństwie były już dużo bardziej dopracowane wizualnie modele jak 8856 czy 8868, a chwilę później pojawił się 8880?
Ostatnio zmieniony przez Durzy 2014-12-19, 12:59, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
AOW 

Wiek: 42
Dołączył: 31 Sty 2014
Wpisy: 144
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-12-19, 12:55   

Jarząb, dziękuję za opinię, zawszę mile widziana. Co do błędów postaram się je póżniej poprawić. Dodam też zdjęcia ciekawych kloców - bo wkońcu rozgryzłem jak je dodawać :) Co do "żółtego odcienia" robiąc zdjecia miałem ustawiony zły balans bieli, dopiero pózniej zobaczyłem to i już było za póżno na poprawę - najwyżej zrobię nowe :)

Tak "oliwiłem" przyznaję się bez bicia - ale muszę powiedzieć że w bardzo małych ilościach i tylko w kluczowych miejscach. Jak np. otwór gdzie przechodzi ośka. Działanie oleju sylikonowego uważam za mega plus - naprawdę się sprawdza.


Durzy, chodziło mi o "Black Technic, Pin with Friction Ridges Lengthwise WITHOUT Center Slots" czyli TO CUDO wyjęcie ich stanowi niezłe wyzwanie :)
Ostatnio zmieniony przez AOW 2014-12-19, 13:04, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
Jarząb 
Fanatyk BVB


Wiek: 36
Dołączył: 07 Maj 2012
Wpisy: 131
Skąd: Ostróda
Wysłany: 2014-12-19, 13:23   

Durzy napisał/a:
Pomimo, że w Twoim dzieciństwie były już dużo bardziej dopracowane wizualnie modele jak 8856 czy 8868, a chwilę później pojawił się 8880?

Podejrzewam, że katalogi docierały do mnie ze sporym opóźnieniem, dlatego jeszcze sporo przed pojawieniem się 8880 zdążyłem się niezle napalić na jego poprzednika. Oczywiście w czasach, gdy królował już 8880, jego czerwony poprzednik nie wyglądał już tak emocjonująco. Co do 8856 czy 8868 to były one jednak sporo mniejsze i nie stawiałem ich do porównań.
_________________
Skrócony poradnik recenzenta
 
 
 
 
Kocur 
VIP


Wiek: 35
Dołączył: 30 Lis 2014
Wpisy: 886
Skąd: Kraków
Wysłany: 2014-12-19, 13:31   

Mój kumpel miał ten zestaw, jak miałem 6 lat to robił na mnie niesamowite wrażenie, później przez to namówiłem rodziców by mi parę techniców kupili, ale to była w mojej lego historii ślepa uliczka, jakoś piraci bardziej do mnie przemawiali.

O ile pamiętam to chyba on jest zachowany w wymiarze ludzików technic.

Recenzja fajna, miło się czytało, zdjęcia bardzo dopasowane do tematu, chyba obfociłeś wszystko co się dało. Gratuluję :)
_________________
Ride the wind, take on your destiny
You gotta get much higher
Fly your flight, get over society
The world is by far much bigger!
- Samael
Ostatnio zmieniony przez Szerszen 2014-12-19, 16:35, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
Jarząb 
Fanatyk BVB


Wiek: 36
Dołączył: 07 Maj 2012
Wpisy: 131
Skąd: Ostróda
Wysłany: 2014-12-19, 13:36   

Kocur napisał/a:
O ile pamiętam to chyba on jest zachowany w wymiarze ludzików technik.

Był zdecydowanie większy. Ludziki Technic miały fotele, których podstawa była rozmiaru 2x2 study. Tu fotele mają podstawę 6x6 studów, więc sam widzisz jaka to ogromna różnica :)
_________________
Skrócony poradnik recenzenta
 
 
 
 
Kocur 
VIP


Wiek: 35
Dołączył: 30 Lis 2014
Wpisy: 886
Skąd: Kraków
Wysłany: 2014-12-19, 13:40   

Ale dało się bawić z ludzikami w środku :)
Masz rację, pamietam fotele dla Technic. Miałem parę takich, o rany, właśnie zdałem sobie sprawę jak ja dawno nie budowałem w takiej skali...
_________________
Ride the wind, take on your destiny
You gotta get much higher
Fly your flight, get over society
The world is by far much bigger!
- Samael
Ostatnio zmieniony przez Innos 2014-12-20, 02:29, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
AOW 

Wiek: 42
Dołączył: 31 Sty 2014
Wpisy: 144
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-12-19, 13:42   

Kocur, to zdjęcie najlepiej pokazuje skalę TechLudzika względem 8865 i 8855

 
 
 
Kocur 
VIP


Wiek: 35
Dołączył: 30 Lis 2014
Wpisy: 886
Skąd: Kraków
Wysłany: 2014-12-19, 13:45   

Dlatego skala samochodu była taka niesamowita. No i pamiętam że było "tylko go nie podnoś, bo jak upuścisz to cię zabiję" :D
_________________
Ride the wind, take on your destiny
You gotta get much higher
Fly your flight, get over society
The world is by far much bigger!
- Samael
 
 
 
Durzy 


Wiek: 35
Dołączył: 23 Lut 2014
Wpisy: 1107
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2014-12-19, 14:33   

Jarząb napisał/a:
8868 to były one jednak sporo mniejsze i nie stawiałem ich do porównań.


Dla mnie 8865 wyglądał jak duży blok powietrza obudowany pojedynczymi technicbrickami, stąd modele wypełnione szczelnie mechanizmami robiły na mnie większe wrażenie.


Czy Test Car ma jakieś plusy, ciekawsze rozwiązania, czy funkcje niż 8880?
 
 
 
Kalais 
brickfilmer, mocer


Wiek: 40
Dołączył: 30 Lis 2014
Wpisy: 512
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-12-19, 14:53   

Fajnie się czytało. Pamiętam ten zestaw z katalogów z tamtych lat, ale jakoś nigdy nie był w kręgu moich must-have, wolałem zamki, piratów i mtron ;)

AOW napisał/a:
Durzy, chodziło mi o "Black Technic, Pin with Friction Ridges Lengthwise WITHOUT Center Slots" czyli TO CUDO wyjęcie ich stanowi niezłe wyzwanie :)


A one jakoś znacząco się różnią od tego?
http://www.bricklink.com/catalogItem.asp?P=2780

Z tymi 2780 jakoś nigdy nie miałem z problemów, używałem nawet wczoraj, a mają już dokładnie 23 lata.

P.S. Czemu recenzja jest w środku tematu z inna recenzją, a nie w oddzielnym wątku? Trochę to wygląda od czapy moim zdaniem... Jeśli tak nakazują zasady forum to... są trochę dziwne (te zasady) :D
_________________
LEGO Blog | LEGO Sklep | Grafik
 
 
 
AOW 

Wiek: 42
Dołączył: 31 Sty 2014
Wpisy: 144
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-12-19, 15:06   

Kalais, ten który Ty podałeś ma przecięcie pośrodku , a ten co jak tego nie ma , przez co kołek siedzi bardzo mocno w otworze i jest problem z jego wyjęciem :) to tak łopatologicznie opisane :) :)

A recenzja jest w środku, bo takie są zasady, tak to zrozumiałem z regulaminu

Burzy - ogólnie po za samymi klockami i "legendarnością" zestawu to nie.... 8880 był po prostu dużo uleprzoną wersją 8865... koncepcja jest ta sama ale nowe klocki umożliwiły wszystkie rzeczy które nie dokońca dobrze działały w 8865. Głównie chodzi tu o przeniesienie napędu, skrzynia biegów oraz nowe cylindry i tłoki. Dodatkowo 8880 ma AWD a 8865 RWD
Ostatnio zmieniony przez Innos 2014-12-20, 02:29, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
 
Cieślu 
VIP
Do odciny!


Wiek: 28
Dołączył: 13 Kwi 2009
Wpisy: 1235
Skąd: Karczew/Warszawa
Wysłany: 2014-12-19, 15:51   

AOW napisał/a:
Burzy - ogólnie po za samymi klockami i "legendarnością" zestawu to nie.... 8880 był po prostu dużo uleprzoną wersją 8865... koncepcja jest ta sama ale nowe klocki umożliwiły wszystkie rzeczy które nie dokońca dobrze działały w 8865. Głównie chodzi tu o przeniesienie napędu, skrzynia biegów oraz nowe cylindry i tłoki. Dodatkowo 8880 ma AWD a 8865 RWD


Dodatkowo 8880 ma obie osie skrętne. Tak na marginesie to i w tym zestawie można sporo poprawić ale co legenda to legenda. Mam na półce i strasznie się z tego cieszę. Chociaż nie ukrywam że i 8865 chciałbym posiąść :)
_________________
Jeden rabin powie tak, drugi rabin powie nie.
WIP:
Oshkosh MMRS
MAN F2000
Iveco Powerstar
 
 
 
 
Jarząb 
Fanatyk BVB


Wiek: 36
Dołączył: 07 Maj 2012
Wpisy: 131
Skąd: Ostróda
Wysłany: 2014-12-19, 16:24   

Durzy napisał/a:
Czy Test Car ma jakieś plusy, ciekawsze rozwiązania, czy funkcje niż 8880?
Ma przesuwane fotele ;p
Cieślu napisał/a:
Dodatkowo 8880 ma obie osie skrętne.
Akurat tylne osie skrętne to moim skromnym zdaniem są wadą 8880. Przy tak szerokich oponach powodują koszmarne opory przy skręcaniu. Kiedyś dla testu przerobiłem swojego Super Cara i ze sztywna tylną osią dla mnie by znacznie bardziej bawialny. Strata na promieniu skrętu nie była tak duża jak może się wydawać.
_________________
Skrócony poradnik recenzenta
 
 
 
 
Wyświetl wpisy z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich wpisów
Nie możesz usuwać swoich wpisów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,044 sekundy. Zapytań do SQL: 17