[MOC] Obozowisko Scoia'tael
Moderatorzy: Mod Team, Mod Team
[MOC] Obozowisko Scoia'tael
Obozowisko Wiewiórek (tak w książkach A.Sapkowskiego była nazywana partyzantka nieludzi, w języku elfów Scoia'tael), powstało jako czteropłytowy fragment bagna z makiety Mroczny Las Elfów.
Wybór motywu przewodniego do mojej makiety części wcale nie był dla mnie łatwy bo w klimatach fantasy siedzę od prawie 20 lat i przeczytałem całą masę książek, spędziłem tysiące godzin w grach fabularnych (pen&paper RPGs) oraz komputerowych i naoglądałem się wielu filmów. Autorzy czy tytuły, które wielu z Was coś powiedzą to oczywiście JRR Tolkien, RA Salvatore, T Pratchett, ale także William King, fabularny Warhammer 1 i 2, Dungeon&Dragons 2 i 3, Warcraft, Lineage 2, Neverwinter Nights 1 i 2, Wiedźmin 1, 2 i 3, Forgotten Realms i parę innych pewnie też by się przypomniało. Kopanie w tym wszystkim zajęło by wieki więc popatrzyłem na to czym się inspirują inni i postanowiłem pójść w temat którego nikt nie poruszał na makiecie.
Sapkowski stworzył świat w którym ludzie są rasą dominującą a wszystkie starsze rasy są wypierane ze swojego dawnego świata, przez co albo dopasowują się do życia w średniowiecznych miastach jako wytykane palcami i szykanowane mniejszości albo walczą na traktach i w lasach jako partyzantka. Dzięki temu że w świecie z książek i gier Wiedźmin elfy współpracują z krasnoludami, mogłem na makiecie umieścić kilku dwarfów.
Po paru godzinach biegania po bagnach w grze Wiedźmin 3: Dziki Gon i zrobieniu masy screenshotów wziąłem się do rysowania planu zagospodarowania przestrzennego i budowy. Łącznie poza supportem zrobiłem trzy zamówienia na Bricklinku by uzupełnić braki w częściach odpowiednich kolorów, zwłaszcza plejtów 2x1 do zbudowania Mrocznej Wieży.
Rzuty ogólne:
Finalnie na makiecie poza wieżą ze znakiem wiedźmińskiej Szkoły Kota, znalazło się obozowisko wspomnianych elficko-krasnoludzkich partyzantów oraz miejsce mocy umieszczone na skale.
Sama wieża wygląda tak:
Szczegóły z obozowiska i miejsca mocy z opisami poniżej, tym co grali w grę czy czytali opowiadania poprzedzające sagę Wiedźmina niektóre z poniższych wydadzą się znajome :)
Toruviel wkraczająca na pomost w kierunku wieży, przygotowana do walki z nieumarłym strażnikiem
Ukryte na szczycie wieży schematy rynsztunku Szkoły Kota:
Krasnolud wypatrujący zagrożeń ze strony bagna
Miejsce mocy pilnowane przez łucznika
Widok na obozowisko od strony bagna
Kociołek i rozłożone wokoło ogniska sienniki (wspomnienie gry Wiedźmin 1)
Obozowisko z lotu sowy
Barykady przy wejściu do obozu
Łucznik pilnujący 'bramy'
Elficki dowódca pochłonięty planowaniem kolejnej napaści
Przewrócony wóz zaopatrzeniowy (osobny temat na forum dla spragnionych szczegółów - klik)
I wóz z kotem ukryty za drzewem
Wybór motywu przewodniego do mojej makiety części wcale nie był dla mnie łatwy bo w klimatach fantasy siedzę od prawie 20 lat i przeczytałem całą masę książek, spędziłem tysiące godzin w grach fabularnych (pen&paper RPGs) oraz komputerowych i naoglądałem się wielu filmów. Autorzy czy tytuły, które wielu z Was coś powiedzą to oczywiście JRR Tolkien, RA Salvatore, T Pratchett, ale także William King, fabularny Warhammer 1 i 2, Dungeon&Dragons 2 i 3, Warcraft, Lineage 2, Neverwinter Nights 1 i 2, Wiedźmin 1, 2 i 3, Forgotten Realms i parę innych pewnie też by się przypomniało. Kopanie w tym wszystkim zajęło by wieki więc popatrzyłem na to czym się inspirują inni i postanowiłem pójść w temat którego nikt nie poruszał na makiecie.
Sapkowski stworzył świat w którym ludzie są rasą dominującą a wszystkie starsze rasy są wypierane ze swojego dawnego świata, przez co albo dopasowują się do życia w średniowiecznych miastach jako wytykane palcami i szykanowane mniejszości albo walczą na traktach i w lasach jako partyzantka. Dzięki temu że w świecie z książek i gier Wiedźmin elfy współpracują z krasnoludami, mogłem na makiecie umieścić kilku dwarfów.
Po paru godzinach biegania po bagnach w grze Wiedźmin 3: Dziki Gon i zrobieniu masy screenshotów wziąłem się do rysowania planu zagospodarowania przestrzennego i budowy. Łącznie poza supportem zrobiłem trzy zamówienia na Bricklinku by uzupełnić braki w częściach odpowiednich kolorów, zwłaszcza plejtów 2x1 do zbudowania Mrocznej Wieży.
Rzuty ogólne:
Finalnie na makiecie poza wieżą ze znakiem wiedźmińskiej Szkoły Kota, znalazło się obozowisko wspomnianych elficko-krasnoludzkich partyzantów oraz miejsce mocy umieszczone na skale.
Sama wieża wygląda tak:
Szczegóły z obozowiska i miejsca mocy z opisami poniżej, tym co grali w grę czy czytali opowiadania poprzedzające sagę Wiedźmina niektóre z poniższych wydadzą się znajome :)
Toruviel wkraczająca na pomost w kierunku wieży, przygotowana do walki z nieumarłym strażnikiem
Ukryte na szczycie wieży schematy rynsztunku Szkoły Kota:
Krasnolud wypatrujący zagrożeń ze strony bagna
Miejsce mocy pilnowane przez łucznika
Widok na obozowisko od strony bagna
Kociołek i rozłożone wokoło ogniska sienniki (wspomnienie gry Wiedźmin 1)
Obozowisko z lotu sowy
Barykady przy wejściu do obozu
Łucznik pilnujący 'bramy'
Elficki dowódca pochłonięty planowaniem kolejnej napaści
Przewrócony wóz zaopatrzeniowy (osobny temat na forum dla spragnionych szczegółów - klik)
I wóz z kotem ukryty za drzewem
Ostatnio zmieniony 2017-07-30, 13:38 przez Kocur, łącznie zmieniany 1 raz.
Ride the wind, take on your destiny
You gotta get much higher
Fly your flight, get over society
The world is by far much bigger! - Samael
You gotta get much higher
Fly your flight, get over society
The world is by far much bigger! - Samael
Super scenka. Bardzo podoba mi się bujna roślinność i gęste listowie. Elfy świetnie kryją się w całości.
Trzeba naprawdę wytężyć wzrok.
Brakuje mi tylko jakiegoś przesłuchiwanego bloede Dh'oine.
Trzeba naprawdę wytężyć wzrok.
Brakuje mi tylko jakiegoś przesłuchiwanego bloede Dh'oine.
Ostatnio zmieniony 2017-07-30, 17:23 przez Małgosia, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- VIP
- Posty: 2363
- Rejestracja: 2014-03-16, 16:34
- Lokalizacja: Warszawa
- brickshelf: Proszę uzupełnić
- Kontakt:
-
Bardzo na plus się wyróżniało oczywiście.Obozowisko wyróżniało się w mrocznym lesie elfów.
Ile by nie było to i tak jest za mało.
Szacunek do klocków, nienawiść do COBI, tak zostałem wychowany.
foto
Szacunek do klocków, nienawiść do COBI, tak zostałem wychowany.
foto
Cieszę się że tak pozytywnie tę pracę odebraliście. Jednej rzeczy jednak się nie udało załatwić i warto o tym wspomnieć, na zdjęciach z wystaw widać jeden szczegół który załatwiłem dokładnie ostatniego dnia przed wyjazdem na Pyrkon - znaku szkoły kota na ścianie zewnętrznej wieży - w grze Wiedźmin 3 były wszystkie schematy do kolekcji tak oznaczone. Dzięki temu że Darek Mróz robił tak szczegółowe fotki całej makiety w Chojnicach, możemy zobaczyć jak to finalnie wyszło:
171_7453 by Darek Mróz, on Flickr
Znak zrobiłem w photoshopie na podstawie screenów z gry, wydrukowany jest na folii samoprzylepnej.
Przedział wiekowy szukających był od kilku do kilkudziesięciu lat (najstarsza uczestniczka tej zabawy wyglądała prawie jak moja babcia), a dla mnie wielka satysfakcja, że wymyśliłem do tej makiety smaczek który tak dobrze trafił w potrzeby publiczności :)
171_7453 by Darek Mróz, on Flickr
Znak zrobiłem w photoshopie na podstawie screenów z gry, wydrukowany jest na folii samoprzylepnej.
Przecież był! To ten co leży nad wodą ze sztyletem pod żebrem, centralnie na środku trzeciego zdjęcia i na tym które wstawiłem teraz powyżej też, choć poza głębią ostrości ;)Małgosia pisze:Brakuje mi tylko jakiegoś przesłuchiwanego bloede Dh'oine.
Fotki są parę dni przed Pyrkonem zrobione, tylko nie miałem czasu ich obrobić i opublikować wcześniej. A co do sokoła to ktoś go wyfrunął dwie płyty dalej wraz z paroma innymi elementami przewróconymi po drodze, zgaduję że jakiś odwiedzający miał dość zamaszysty styl pokazywania szczegółów. No bo nasi raczej nie pokazywali dalszych płyt taranując wszystkie klocki po drodze ;)naugtur pisze:Sokół się znalazł? Czy to zdjęcie przed?
Rekordzistka znalazła najlepiej ukrytego żółwia w ~45 sekund, najwytrwalsi spędzili tam prawie 20 minut by odnaleźć je wszystkie - kilka żab, szczura, pająka, krokodyla, węża, dwie sowy, sokoła, nietoperza i żółwia. Dla początkujących i zagubionych pierwszym rozluźniającym zadaniem było "znaleźć 3 krasnoludy", co też nie było takie proste :DVlado pisze:Na wystawie, bardzo dużym zainteresowaniem cieszyło się
szukanie zwierzątek poukrywanych w obozowisku.
Przedział wiekowy szukających był od kilku do kilkudziesięciu lat (najstarsza uczestniczka tej zabawy wyglądała prawie jak moja babcia), a dla mnie wielka satysfakcja, że wymyśliłem do tej makiety smaczek który tak dobrze trafił w potrzeby publiczności :)
Ride the wind, take on your destiny
You gotta get much higher
Fly your flight, get over society
The world is by far much bigger! - Samael
You gotta get much higher
Fly your flight, get over society
The world is by far much bigger! - Samael
Tylko standardowa obróbka photoshopowa, bo bez profesjonalnego studia takiej makiety nie da się obfocić bez obrabiania zdjęć (a może jestem za mało zaawansowany w obsłudze aparatu?). ;)zen535i pisze:Czy Ty dodatkowo jakoś "nasycałeś" kolorami zdjęcia w jakimś programie? Dla mnie są za bardzo oczopląsowe. Mało co widać, jedynie mnóstwo kolorów.
W Jordanowie udało mi się cyknąć jeszcze jedną fotkę symbolu Szkoły Kota, teraz to jeszcze lepiej będzie widać:
Scoia'tael 17 School of the Cat symbol by Kocur Velox, on Flickr
Ride the wind, take on your destiny
You gotta get much higher
Fly your flight, get over society
The world is by far much bigger! - Samael
You gotta get much higher
Fly your flight, get over society
The world is by far much bigger! - Samael
bardzo udana praca i choć to nie moja bajka jak to się mówi, przyjemnie się ją ogląda, widać jaki ogrom pracy w nią włożyłeś, dbałość o szczegóły oraz kilka fajnych pomysłów w tej pracy przyciąga uwagę :) Dodam że praca jest na tyle wyróżniająca się że nawet moja niespełna 8 letnia córeczka Laurka podczas oglądania wspólnie makiety na wystawie pokazała mi paluszkiem właśnie na Twój kawałek i zawołała tatusiu to zbudował Kocur a poszukaj krokodyla :) hehe fajnie