[MOC] Ciągnik siodłowy trzyosiowy
: 2017-08-26, 11:38
Witam.
Po dłuższej nieobecności wracam z nową konstrukcją- trzyosiowym ciągnikiem siodłowym.
Wymiary:
-Długość: 40cm
-Wysokość: 21cm
-Szerokość: 15,5cm
-Waga: 2225g
Funkcje:
-Jazda
-Skręt kołami
-Podnoszenie trzeciej osi
-Działające siodło z blokadą
-Pełne zawieszenie
-Uchylana kabina
-Atrapa silnika V6
-Fotele z amortyzacją
Postanowiłem zbudować jakiś europejski ciągnik siodłowy z trzema osiami, ale nie chciałem żeby jego funkcje ograniczały sie tylko to jeżdżenia oraz uchylanej kabiny postawiłem sobie na cel aby zbudować ciężarówkę z działającym siodłem oraz podnoszoną trzecią osią z odłączanym napędem.
Napęd jest dość nietypowym rozwiązaniem, ponieważ zazwyczaj trzecia oś podnoszona jest albo pojedyncza skrętna lub z bliźniakami bez napędu. W moim ciągniku ta oś jest podnoszona oraz napędzana. Jeśli chodzi o realne pojazdy to widziałem takie rozwiązanie jedynie w najnowszym Volvo FH z wyższym podwoziem. Do napędu mechanizmów służą dwa silniki M, jeden do podnoszenia osi, drugi do obsługi sprzęgła rozłączającego napęd.
Zasada działania siodła jest prosta. Wszystko opiera się na listwie zębatej 7L do której przymocowana jest blokada. Wszystko napędza silnik M.
Do napędu ciężarówki służy silnik XL z przełożeniem 1.19:1. Za skręt kołami odpowiada ServoMotor. Ciężarówka posiada pełna zawieszenie zależne z resorami piórowymi przy przedniej osi.
Pod uchylaną kabiną znajduje się atrapa silnika V6, a we wnętrzu amortyzowane fotele. Amortyzacja opiera się na jednej Legowej gumce. BatteryBox oraz odbiorniki IR umieszczone są za fotelami.
Jeśli chodzi o wygląd oraz wymiary to nie da się ukryć, że wzorowałem się na Renault Magnum
co widać w charakterystycznej budowie kabiny.
Ogólnie jestem zadowolony z efektu, ciągnik porusza się sprawnie, a wszystkie funkcje działają tak jak trzeba.
To by było na tyle z mojej strony. Czekam na Wasze opinie :)
PEŁNA GALERIA: https://www.flickr.com/photos/124730997 ... 5238086861
Po dłuższej nieobecności wracam z nową konstrukcją- trzyosiowym ciągnikiem siodłowym.
Wymiary:
-Długość: 40cm
-Wysokość: 21cm
-Szerokość: 15,5cm
-Waga: 2225g
Funkcje:
-Jazda
-Skręt kołami
-Podnoszenie trzeciej osi
-Działające siodło z blokadą
-Pełne zawieszenie
-Uchylana kabina
-Atrapa silnika V6
-Fotele z amortyzacją
Postanowiłem zbudować jakiś europejski ciągnik siodłowy z trzema osiami, ale nie chciałem żeby jego funkcje ograniczały sie tylko to jeżdżenia oraz uchylanej kabiny postawiłem sobie na cel aby zbudować ciężarówkę z działającym siodłem oraz podnoszoną trzecią osią z odłączanym napędem.
Napęd jest dość nietypowym rozwiązaniem, ponieważ zazwyczaj trzecia oś podnoszona jest albo pojedyncza skrętna lub z bliźniakami bez napędu. W moim ciągniku ta oś jest podnoszona oraz napędzana. Jeśli chodzi o realne pojazdy to widziałem takie rozwiązanie jedynie w najnowszym Volvo FH z wyższym podwoziem. Do napędu mechanizmów służą dwa silniki M, jeden do podnoszenia osi, drugi do obsługi sprzęgła rozłączającego napęd.
Zasada działania siodła jest prosta. Wszystko opiera się na listwie zębatej 7L do której przymocowana jest blokada. Wszystko napędza silnik M.
Do napędu ciężarówki służy silnik XL z przełożeniem 1.19:1. Za skręt kołami odpowiada ServoMotor. Ciężarówka posiada pełna zawieszenie zależne z resorami piórowymi przy przedniej osi.
Pod uchylaną kabiną znajduje się atrapa silnika V6, a we wnętrzu amortyzowane fotele. Amortyzacja opiera się na jednej Legowej gumce. BatteryBox oraz odbiorniki IR umieszczone są za fotelami.
Jeśli chodzi o wygląd oraz wymiary to nie da się ukryć, że wzorowałem się na Renault Magnum
co widać w charakterystycznej budowie kabiny.
Ogólnie jestem zadowolony z efektu, ciągnik porusza się sprawnie, a wszystkie funkcje działają tak jak trzeba.
To by było na tyle z mojej strony. Czekam na Wasze opinie :)
PEŁNA GALERIA: https://www.flickr.com/photos/124730997 ... 5238086861