
Myślę, że większość osób świetnie je kojarzy i pewnie nie raz z nich korzystaliście. Osobiście nie miałem okazji podróżować (tylko starszymi oliwkowymi), ale zasady są pewnie te same - kto pierwszy przy oknie na piętrze ;) Inspirowane mocno zestawami PIKO:
https://www.dcc24.eu/category/image-gal ... -116-3-pkp
http://modele.wroclaw.pl/galerie/zestaw ... dhpumn.jpg
Widok pary


Tak wyglądają na łukach R40

A tak komplecie z EU07 (WIP)

Oraz od środka


Parametry modelu:
- klocki: 960
- długość: 70 kropek
- szerokość: 8
- wysokość: 12 klocków
- waga: 1,2kg
Na zdjęciach wagony ciągnie lokomotywa EU07, którą opiszę w innym wątku. Wagon jest spory, ale starałem się zachować balans między rzeczywistymi proporcjami, a możliwością operowania na łukach Lego R40 co widać na filmie. Ciężar i opór wagonów czuć kiedy lokomotywa wpada w drgania wyciągając skład na prostą (trzeba będzie ją nieco dociążyć). Wnętrze jest proste i należałoby uzupełnić poręcze oraz ścianki. Może ktoś pamięta gdzie znajdowała się toaleta? :)
Film
Załączam informację co oznaczają poszczególne litery w oznakowaniu wagonu. Za Wikipedią, do 2009 roku było to:
B – wagon 2 klasy
d – wagon z przewodem zdalnego sterowania
h – wagon bezprzedziałowy z korytarzem przez środek wagonu
p – wagon piętrowy
u – wagon ze zdalnym zamykaniem drzwi i sterowaniem oświetleniem
m – wagon dłuższy niż 24,5 metra
n – wagon wyposażony w ogrzewanie nawiewne
Okna train window 1x2x3 są niekoszerne ze względu na cenę (>20zł). Potrzebowałem 24szt, dlatego użyłem winylowy zamiennik za 1/6 ceny. Okna pochyłe, dla większego realizmu, podkreśliłem obwódką.
Bibliografia:
https://pl.wikipedia.org/wiki/Goerlitz_Bmnopux/Bmteeo
http://bazawagonow.pl/gorlitzpietr_wag.html
Komentarze i uwagi mile widziane.
MM