Tranzystor pisze:Tylko czemu takie mikroskopijne? 1024x683 to jakieś nieporozumienie.
Oszczędzam BSa :)
Tranzystor pisze:Piszesz, że się rozkalibrowuje, czyli po iluś przełączeniach przestaje dobrze działać, i trzeba ją rozbierać i kalibrować?
Trzeba zdjąć część szyb po bokach i wyzerować wychylenie dźwigienek, co zajmuje 5 minut.
Tranzystor pisze:W ogóle to jest strasznie przekombinowana i duża. Myślę, że można by to zrobić prościej. Np. rozdzielając funkcje zaworami (wtedy doszłyby 4 zawory, ale całość byłaby prosta i ładna),
Jeśli dobrze rozumiem, to (przy obecnym podziale na 2 kompresory: dedykowany i główny) 2 dodatkowe zawory strujące dopływem powietrza z kompresorów do zasilania 8 zaworów roboczych? Możnaby je przełączać dużym siłownikiem między dwoma stanami -1 i 1 (trzeba by omijać zero, bo układ by się zablokował). Wtedy serwa sterujące przełączałyby zawory parami (nie wiem czy dałyby radę) ale tylko jeden zawór z pary miałby dopływ powietrza. Ciekawy pomysł ale chyba już na kolejny model ;)
Tranzystor pisze:Pozbyłbym się też tego twojego patentu na minimalne otwieranie zaworów bo według mnie to niepotrzebne rozwiązanie. Chyba lepiej spowalniać poszczególne ruchy zgiętym przewodem, wtedy też nie trzeba się tak martwić kalibracją.
To nie rozwiąże problemu rozkalibrowywania się zaworów. Poza tym trąci partyzantką - brakuje technicznej elegancji. No i jest to mało ambitne podejście do tematu, a mało ambitne rzeczy nas nie interesują ;)
Tranzystor pisze:Bardzo podoba mi się skręt z dwoma serwami. Prosty i elegancki. Jedynie bym zmienił silnik przełączanie trybów na M i wywalił tryb z jedno osią skrętną, który jest w sumie po nic i nie byłoby wtedy potrzeby używania pilota kolejkowego (co raczej nie jest wygodne).
Jak wywalić? Skoro w realu maszyna ma 3 tryby skrętu, to jeśli jest to technicznie możliwe, to i w modelu muszą być! Silnik M prawdopodobnie by sprężynował (pomijam możliwe jego uszkodzenie) i wracał do pozycji "0", co znamy z prób sterowania pneumatyką. Pilot kolejkowy na podorędziu, do zmiany trybu skrętu. Do samej jazdy i skrętu zwykły (używam tego mojego od Terexa i innych modeli - wszystkie funkcje są tak dopasowane, że jednym pilotem mogę bez problemu sterować wszystkimi MOCami).
Tranzystor pisze:Trochę mnie też razi jak tył siada pod ciężarem du*y. Jeśli nie dało się usztywnić tylnej osi to może by ją obniżyć o pół studa?
Obniżenie nic by nie zmieniło. Po prostu lifty 1x15 uginają się pod ciężarem koparki.
ps. Jest nowy film. WMM za drugim razem się nie wysypał, więc wrzucam go na YT i będzie można się dalej pastwić :D