Strona 1 z 1

[MOC] [MOD] Tatra 8x8

: 2018-02-28, 19:38
autor: marcin1982m6
Chciałbym zaprezentować MOC Lego Technic TATRA 8X8. Jest to moje pierwsze podejście do pojazdu 8x8 dlatego projekt jest wzorowany na projekcie Madoca 1977. Pojazd został zmodernizowany wizualnie oraz dostosowany do kół z oponami 107x44R. W związku z chęcią zamontowania największych dostępnych kół pojazd wymagał zmian w zawieszeniu (rozstaw osi) oraz modyfikacja osi skrętnych. Modyfikacjom poddana została również skrzynia biegów , została ona wzmocniona - udało się wyeliminować efekt przeskakiwania zębatek pod obciążeniem oraz problemów ze zmianą przełożenia .
Pojazd napędzany jest tak samo jak w oryginale dwoma silnikami XL. Za zmianę przełożenia odpowiada M, skręt 2 x silnik L.
W związku z ograniczeniami budżetowymi pojazd jest sterowany za pomocą 1 kostki S-BRICK podłączonej do Battery Boxa.
Podsumowując realnie możliwości trialowe pojazdu to zdecydowanie lepiej wygląda niż radzi sobie w ciężkim terenie. Myślę że najsłabszym ogniwem jest skręt za pomocą cięgien które potrafią ,,wyskoczyć" przy pokonywaniu większych przeszkód terenowych. Jeśli chodzi o przekazanie napędu na koła to to wykonane próby nie przyniosły żadnych strat w zębatkach oraz przegubach więc jest całkiem nieźle.
Myślę że budowa tego pojazdu pozwoliła mi trochę zapoznać się z tematem i pozwoli zmniejszyć ilość błędów w następnych konstrukcjach.

ObrazekImage00013 by Marcin Dyla, on Flickr

ObrazekImage00075 by Marcin Dyla, on Flickr

ObrazekImage00079 by Marcin Dyla, on Flickr

ObrazekImage00128 by Marcin Dyla, on Flickr

Zdjęcia
https://flic.kr/s/aHsmbCTpYW

Film
https://youtu.be/lMXSQdLDdUI

Re: MOC: Tatra 8x8

: 2018-02-28, 19:44
autor: Qbab
Tempo jazdy jest żałosne, szkoda bo wygląda lepiej niż jeździ.

Re: MOC: Tatra 8x8

: 2018-02-28, 19:50
autor: marcin1982m6
Qbab pisze:Tempo jazdy jest żałosne, szkoda bo wygląda lepiej niż jeździ.
Filmik robiony na 1 biegu, na drugim dużo szybszy nie jest ale możliwości terenowe znacząco spadają :-)

: 2018-02-28, 20:23
autor: Atros
No cóż, powolny, ale jak na pierwszy pojazd jest dobrze. Widać ogrom włożonej pracy i dopracowanie wizualne. Najważniejsze, że wiesz co jest nie tak i będziesz poprawiał. Szkoda, że nie dałeś ujęć na drugim biegu, skoro ma skrzynię wypadałoby to pokazać.

Zapraszamy na zawody do Warszawy albo na Śląsk!

: 2018-02-28, 20:38
autor: marcin1982m6
Atros pisze:No cóż, powolny, ale jak na pierwszy pojazd jest dobrze. Widać ogrom włożonej pracy i dopracowanie wizualne. Najważniejsze, że wiesz co jest nie tak i będziesz poprawiał. Szkoda, że nie dałeś ujęć na drugim biegu, skoro ma skrzynię wypadałoby to pokazać.

Zapraszamy na zawody do Warszawy albo na Śląsk!

Dzięki za zaproszenie:-) Może kiedyś .... myślę że dobrze było by wpaść nawet w roli obserwatora

Jak znajdę chwilę czasu uzupełnię video :-)

: 2018-03-01, 07:44
autor: cichy1987
Może i nie jest demonem prędkości, ale w całości dobra robota.:) Mnie się podoba.:) I opis ciekawy, bo wszystko wyjaśnione.:)

: 2018-03-01, 14:10
autor: bender
Sam mam w planach budowe tej Tatry - wersja wojskowa. Tylko, że planuję zastosować w budowie BuWizz 2.0
W załączniku mniej więcej widok budowanej Tatry (zamiast plandeki będą panele).

: 2018-03-01, 18:55
autor: marcin1982m6
bender pisze:Sam mam w planach budowe tej Tatry - wersja wojskowa. Tylko, ze planuje zastosowac w budowie BuWizz 2.0.
W zalaczniku mniej wiecej widok budowanej Tatry (zamiast plandeki beda panele)
A kwestia malowania? Czy będzie to wersja cywilna?

: 2018-03-01, 21:25
autor: bender
marcin1982m6 pisze: A kwestia malowania? Czy będzie to wersja cywilna?
Z malowaniem to jest tak, że będą to panele + naklejki. Mój znajomy ma przyjaciela co siedzi w druku. Może on wydrukować absolutnie każdą naklejkę i każdym rozmiarze i odpowiednio ją pociąć pod wymiar. Z BuWizzem poczekam jak zostanie stworzona odpowiednia aplikacja na telefony i rozwiązany problem z odłączaniem czwartego kanału.

: 2018-03-02, 08:51
autor: Uncle Jaca
Fajnie, że dzięki dostępnym instrukcjom powstają na ich bazie kolejne projekty, tu widać włożony osobisty wkład i pomysł i dobrze, że kolejna osoba wchodzi w budowę trialówki.

Na takiej konstrukcji można poznać już pewne rzeczy i tylko od Ciebie zależy czy będziesz chciał więcej, mocniej i czy to Cię wciągnie.

Oponki dodają pazura ale kabinkę należałoby poszerzyć żeby zbić trochę ten efekt pająka, fajna muza w filmie.

: 2018-03-03, 17:22
autor: marcin1982m6
Uncle Jaca pisze:...
Oponki dodają pazura ale kabinkę należałoby poszerzyć żeby zbić trochę ten efekt pająka...
Kabina została w takiej wielkości ponieważ przód jest budowany z cienkich liftarmów które niestety nie są już łatwo dostępne.
ObrazekTatra

ObrazekImage00125

: 2018-03-04, 16:02
autor: marcin1982m6
Zgodnie ze wskazówką zmieniłem film i dodałem ujęcia pokazujące jazdę na 1 i 2 biegu :-)

: 2018-03-05, 12:18
autor: Uncle Jaca
Biegi wyglądają na coś 9:1 i 5:1, z tym, że na większych oponkach.
Jak z promieniem skrętu? Widać, że koła skręcają się tylko troszku aby się nie wrzynały, zawija na raz poniżej 2m?

: 2018-03-05, 18:33
autor: marcin1982m6
Uncle Jaca pisze:...
Jak z promieniem skrętu? Widać, że koła skręcają się tylko troszku aby się nie wrzynały, zawija na raz poniżej 2m?
Potrzebuje trochę więcej miejsca, zawija się na 2,65m :-)

: 2018-03-05, 21:39
autor: Uncle Jaca
Omg!!!