[MOC] [PARTLY FAILED] BOWLING by Chrisstopheres

Technic, Scale Modeling, Great Ball Contraption

Moderatorzy: Mod Team, Mod Team

Autor
Wiadomość
Chrisstopheres
Posty: 29
Rejestracja: 2017-12-20, 00:03
Lokalizacja: okolice Pszczyny
brickshelf: Proszę uzupełnić

 

[MOC] [PARTLY FAILED] BOWLING by Chrisstopheres

#1 Post autor: Chrisstopheres »

Prezentuję moje dotychczasowe Opus Magnum pod względem programowania, ale niestety nie zachwycające pod względem ogólnej niezawodności.

Jest to w pełni (no, prawie) funkcjonalna miniaturowa kręgielnia, funkcjonująca dzięki mariażowi Mindstorms z pneumatyką oraz morzem żółtych bricków.

Stety czy też niestety - zdecydowałem się na kręgle zawieszone na sznurkach, aby za pomocą 4 tylko silników uzyskać możliwość unoszenia każdego z 10 kręgli z osobna (stawiane są wszystkie naraz), jak także aby zmotoryzować zamykaną pokrywę oraz ramię oddające kulę graczowi.

Ekran EV3 wyświetla na przemian tablicę wyników i diagram z 10 kołami, które wypełniają się po zbiciu kręgla; zostało to zaprogramowane od podstaw, każdy okrąg z osobna.

Kręgle w sprytny - jak sądzę - sposób skanuje maniupulator, który zapewnia także ich unoszenie z użyciem tych samych dwóch silników.
Niestety, tutaj dochodzimy do głównej wady tej maszyny: zdarzały jej się błędy zarówno na korzyść, jak i niekorzyść gracza, jeśli chodzi o liczenie zbitych kręgli, co uniemożliwiało zabawę na poważnie - no chyba że lubicie w rywalizacji ze znajomymi tę nutkę irytującej losowości :))

Trzeci silnik za pomocą grzechotkowego mechanizmu i dyferencjału steruje dwoma zaworami pneumatycznymi; czwarty napędza kompresor.

To chyba tyle; film jest niepubliczny, gdyż z uwagi na niedokładność uważam tego MOCa za jedynie częściowy sukces. W dodatku, linki sporadycznie jednak się plątały, mimo że robiłem co mogłem żeby konstrukcyjnie temu zapobiec.

https://www.youtube.com/watch?v=2YXr1GapTi8

Corrado
Posty: 104
Rejestracja: 2016-03-29, 09:52
Lokalizacja: Poznań
brickshelf: Proszę uzupełnić

 

#2 Post autor: Corrado »

Niezwykle pomysłowe działanie i budowa. Niewielka ilość silników a tyle realizowanych operacji czyli kwintesencja technika i mindstormsa. Jestem pod wrażeniem. Następnym razem przydałyby się jakieś zrzuty z ekranu kompilatora. :)

Chrisstopheres
Posty: 29
Rejestracja: 2017-12-20, 00:03
Lokalizacja: okolice Pszczyny
brickshelf: Proszę uzupełnić

 

#3 Post autor: Chrisstopheres »

Corrado pisze: Następnym razem przydałyby się jakieś zrzuty z ekranu kompilatora. :)
Byłbym zapomniał, oczywiście machnąłem ręką na EV3-G i program został napisany w języku Smallbasic w wersji dla MS, czyli EV3BASIC. Około 400 linijek kodu, bo chciałem żeby było czytelnie :D

PS: Aktualnie przerzucam się na ROBOTC, właśnie zacząłem pracę nad maszyną która wymaga multitaskingu. Stay tuned.

ODPOWIEDZ