[MOC] [PARTLY FAILED] BOWLING by Chrisstopheres
: 2018-07-30, 11:02
Prezentuję moje dotychczasowe Opus Magnum pod względem programowania, ale niestety nie zachwycające pod względem ogólnej niezawodności.
Jest to w pełni (no, prawie) funkcjonalna miniaturowa kręgielnia, funkcjonująca dzięki mariażowi Mindstorms z pneumatyką oraz morzem żółtych bricków.
Stety czy też niestety - zdecydowałem się na kręgle zawieszone na sznurkach, aby za pomocą 4 tylko silników uzyskać możliwość unoszenia każdego z 10 kręgli z osobna (stawiane są wszystkie naraz), jak także aby zmotoryzować zamykaną pokrywę oraz ramię oddające kulę graczowi.
Ekran EV3 wyświetla na przemian tablicę wyników i diagram z 10 kołami, które wypełniają się po zbiciu kręgla; zostało to zaprogramowane od podstaw, każdy okrąg z osobna.
Kręgle w sprytny - jak sądzę - sposób skanuje maniupulator, który zapewnia także ich unoszenie z użyciem tych samych dwóch silników.
Niestety, tutaj dochodzimy do głównej wady tej maszyny: zdarzały jej się błędy zarówno na korzyść, jak i niekorzyść gracza, jeśli chodzi o liczenie zbitych kręgli, co uniemożliwiało zabawę na poważnie - no chyba że lubicie w rywalizacji ze znajomymi tę nutkę irytującej losowości :))
Trzeci silnik za pomocą grzechotkowego mechanizmu i dyferencjału steruje dwoma zaworami pneumatycznymi; czwarty napędza kompresor.
To chyba tyle; film jest niepubliczny, gdyż z uwagi na niedokładność uważam tego MOCa za jedynie częściowy sukces. W dodatku, linki sporadycznie jednak się plątały, mimo że robiłem co mogłem żeby konstrukcyjnie temu zapobiec.
https://www.youtube.com/watch?v=2YXr1GapTi8
Jest to w pełni (no, prawie) funkcjonalna miniaturowa kręgielnia, funkcjonująca dzięki mariażowi Mindstorms z pneumatyką oraz morzem żółtych bricków.
Stety czy też niestety - zdecydowałem się na kręgle zawieszone na sznurkach, aby za pomocą 4 tylko silników uzyskać możliwość unoszenia każdego z 10 kręgli z osobna (stawiane są wszystkie naraz), jak także aby zmotoryzować zamykaną pokrywę oraz ramię oddające kulę graczowi.
Ekran EV3 wyświetla na przemian tablicę wyników i diagram z 10 kołami, które wypełniają się po zbiciu kręgla; zostało to zaprogramowane od podstaw, każdy okrąg z osobna.
Kręgle w sprytny - jak sądzę - sposób skanuje maniupulator, który zapewnia także ich unoszenie z użyciem tych samych dwóch silników.
Niestety, tutaj dochodzimy do głównej wady tej maszyny: zdarzały jej się błędy zarówno na korzyść, jak i niekorzyść gracza, jeśli chodzi o liczenie zbitych kręgli, co uniemożliwiało zabawę na poważnie - no chyba że lubicie w rywalizacji ze znajomymi tę nutkę irytującej losowości :))
Trzeci silnik za pomocą grzechotkowego mechanizmu i dyferencjału steruje dwoma zaworami pneumatycznymi; czwarty napędza kompresor.
To chyba tyle; film jest niepubliczny, gdyż z uwagi na niedokładność uważam tego MOCa za jedynie częściowy sukces. W dodatku, linki sporadycznie jednak się plątały, mimo że robiłem co mogłem żeby konstrukcyjnie temu zapobiec.
https://www.youtube.com/watch?v=2YXr1GapTi8