[MOC] EU07 - uniwersalna lokomotywa elektryczna
: 2018-10-29, 23:53
EU07 - najpopularniejsza uniwersalna lokomotywa elektryczna na polskich torach. Produkowana na podstawie angielskiej licencji lokomotywy EU06 w fabrykach Pafawag Wrocław i HCP Poznań. Lokomotywę EU07 zaprojektowano do prowadzenia pociągów pośpiesznych z prędkością 125km/h lub lekkich pociągów towarowych (masa do 2000t i pręd. maks. 70km/h), stąd jej nazwa E (Elektryczna) U (uniwersalna). Od 1995 modernizowana na model o oznakowaniu EP07.
Model powstał dość dawno, ale nie było okazji zaprezentować go. Po debiucie na wystawie w Bemowie, zamówiłem nowe naklejki i zwiększyłem moc przez dodanie drugiego silnika by mógł uciągnąć ciężkie wagony piętrowe. Wymiary to 43 kropek długości, 8 szerokości oraz 10 klocków wysokości. Budując lokomotywę skoncentrowałem się na oddaniu zaokrągleń frontu, stąd ponad połowa modelu jest zbudowana kropkami w bok lub w dół. Zabrakło mi pomysłów na wypełnienie luki pod przednią szybą, ale popracuję jeszcze nad tym może jak pokombinuję z szybami po podpowiedziach Maćka Drwięgi.
Pierwotnie naklejki zrobiłem starą metodą czyli drukarką laserową na papierze samoprzylepnym, później wymieniłem je na winyle, jednak gdyby ktoś był zainteresowany to zieleń jaką pierwotnie uzyskałem to RGB 0, 135, 60.
Poniżej kilka zdjęć solo oraz w trzech dość charakterystycznych zestawieniach: z wagonami osobowymi, z wagonami piętrowymi oraz z węglarkami. Te ostatnie to takie luźne nawiązanie do znanej pracy Maćka. (węglarki zaprezentuję wkrótce)
Na końcu załączam film, może nieco przydługi, dlatego śmiało przewijajcie okrążenia lokomotywy na pętli :) Nie-legowe tory występujące w filmie to:
łuki R104 od bricktracks.com
łuki R88 od me-models.com
zwrotnice R104 od trixbrix.eu
Zapraszam do oglądania i komentowania.
Model powstał dość dawno, ale nie było okazji zaprezentować go. Po debiucie na wystawie w Bemowie, zamówiłem nowe naklejki i zwiększyłem moc przez dodanie drugiego silnika by mógł uciągnąć ciężkie wagony piętrowe. Wymiary to 43 kropek długości, 8 szerokości oraz 10 klocków wysokości. Budując lokomotywę skoncentrowałem się na oddaniu zaokrągleń frontu, stąd ponad połowa modelu jest zbudowana kropkami w bok lub w dół. Zabrakło mi pomysłów na wypełnienie luki pod przednią szybą, ale popracuję jeszcze nad tym może jak pokombinuję z szybami po podpowiedziach Maćka Drwięgi.
Pierwotnie naklejki zrobiłem starą metodą czyli drukarką laserową na papierze samoprzylepnym, później wymieniłem je na winyle, jednak gdyby ktoś był zainteresowany to zieleń jaką pierwotnie uzyskałem to RGB 0, 135, 60.
Poniżej kilka zdjęć solo oraz w trzech dość charakterystycznych zestawieniach: z wagonami osobowymi, z wagonami piętrowymi oraz z węglarkami. Te ostatnie to takie luźne nawiązanie do znanej pracy Maćka. (węglarki zaprezentuję wkrótce)
Na końcu załączam film, może nieco przydługi, dlatego śmiało przewijajcie okrążenia lokomotywy na pętli :) Nie-legowe tory występujące w filmie to:
łuki R104 od bricktracks.com
łuki R88 od me-models.com
zwrotnice R104 od trixbrix.eu
Zapraszam do oglądania i komentowania.