[MOC] Wieża Łuczników

Mindstorms, WeDo, Lego Digital Desinger, Stud.io

Moderatorzy: Mod Team, Mod Team

Autor
Wiadomość
Awatar użytkownika
Rysiek
Posty: 347
Rejestracja: 2019-10-18, 13:15
Lokalizacja: Gdańsk
brickshelf: Proszę uzupełnić

 

[MOC] Wieża Łuczników

#1 Post autor: Rysiek »

Witam Forumowiczów,

Kolejna praca w klimatach Castle. Znowu będzie to wieża(obiecuję, że chwilowo to ostatni projekt wieży). Tym razem mamy do czynienia z koszarami łuczników. Przyznam szczerze, że tworząc ten zestaw inspirowałem się wieżą łuczniczą z Heroes 3 frakcji Castle. Swoje 5 groszy do tego projektu dołożyło też Age of Empires II.
Budynek, tym razem wykończony też w środku, stanowi schronienie dla garnizonu. Wojownicy mają do dyspozycji otwory pod blankami do zrzucania na atakujących różnych nieprzyjemnych rzeczy. Okna w wieży są dość wąskie, dzięki czemu pozwalają oddać strzał jednocześnie chroniąc załogę.
W czasie wolnym dzielni wojacy mają także 3 tarcze pozwalające na ćwiczenie umiejętności. Bruk przed budynkiem został już nadgryziony zębem czasu, w niektórych miejscach koszary zostały też porośnięte bluszczem.

Poniżej kilka renderów, zapraszam do oglądania i komentowania.

ObrazekArchers Tower by Ryszard Bosiak, on Flickr

ObrazekArchers Tower by Ryszard Bosiak, on Flickr

ObrazekArchers Tower by Ryszard Bosiak, on Flickr

ObrazekArchers Tower by Ryszard Bosiak, on Flickr

ObrazekArchers Tower by Ryszard Bosiak, on Flickr

ObrazekArchers Tower by Ryszard Bosiak, on Flickr

ObrazekArchers Tower by Ryszard Bosiak, on Flickr

ObrazekArchers Tower by Ryszard Bosiak, on Flickr

ObrazekArchers Tower by Ryszard Bosiak, on Flickr

ObrazekArchers Tower by Ryszard Bosiak, on Flickr

MOC jest moim pomysłem w Lego Ideas. Jeżeli spodoba Wam się moja praca, to proszę o wsparcie.

https://ideas.lego.com/projects/416d8d9 ... 01f3295aa8

Pozdrawiam!
Ostatnio zmieniony 2019-10-24, 17:45 przez Rysiek, łącznie zmieniany 1 raz.

Fuku
Posty: 974
Rejestracja: 2015-11-24, 16:10
Lokalizacja: radom/kraków
brickshelf: Proszę uzupełnić
Kontakt:

 

#2 Post autor: Fuku »

Praca prostsza niż poprzednia, ale jakoś podoba mi się bardziej, ma jakis taki fajny zamkowo-zestawowy klimat, kilka mało istotnych szczegółów bym zmienił, ale jako zestaw bym kupował, więc głos na ideas oddany ;)

Awatar użytkownika
Ex3qtor
Posty: 481
Rejestracja: 2008-02-01, 16:48
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: X3qtor

 

#3 Post autor: Ex3qtor »

Bardzo przyjemnie wyglądająca rzecz. Kilka fajnych szczegółów - roślinność na murach, ciekawie zrobione "bannery" w barwach Erathii, fajne pole treningowe dla łuczników.
Wywaliłbym natomiast kratki z tego muru - zwyczajnie nie pasują. Może jest też trochę niskie, ale rozumiem, że pod kątem IDEAS trzeba było to możliwie "uzsestawowić".
Żeby mi się tak chciało, jak mi się nie chce...

Awatar użytkownika
Stelario
VIP
Posty: 1795
Rejestracja: 2014-11-30, 19:49
Lokalizacja: z PRLu

#4 Post autor: Stelario »

Chodnik mi się zupełnie nie podoba jakąś kombinacja klocków które do siebie zupełnie nie pasują. W classic castle taking napewno nie było. Jeśli to nie classic to znowu blanki są strasznie uproszczone.
Kolejny fragment który nie pasuje i to schody. Ot taki klocki z przodu widać że jeszcze się starałeś to jakoś upiększyć ale czym gołębiem tym większa szara ściana.
Okna w murze do których nikt nie dosięga też były raczej nie spotykane.
Przeszkadzają mi te żeby zasłaniające baner.

A z plusów to fajna winorośl, której również nikt by na zewnątrz zamku nie hodował bo by mu się po niej wdrapalj do środka. ;)
Powiedzmy STOP rasistowskim opiniom na temat kolorów zabawek dla dzieci.

Awatar użytkownika
CamelXP
VIP
Posty: 321
Rejestracja: 2011-11-05, 19:07
Lokalizacja: Lubin / Norymberga

#5 Post autor: CamelXP »

Mi się od razu skojarzyło z grą Stronghold :)
Hey! you're banjaxed!
Hey! you're screwed!
And death is coming for you!

Awatar użytkownika
Kloss
Posty: 143
Rejestracja: 2016-09-07, 17:04
Lokalizacja: Bruksela / Warszawa

#6 Post autor: Kloss »

CamelXP pisze:Mi się od razu skojarzyło z grą Stronghold :)
Miałem identyczne skojarzenie. Od razu zachciało mi się pograć!
Praca wspaniała, bardzo lubię takie klimaty.

Awatar użytkownika
Rysiek
Posty: 347
Rejestracja: 2019-10-18, 13:15
Lokalizacja: Gdańsk
brickshelf: Proszę uzupełnić

 

#7 Post autor: Rysiek »

Bardzo dziękuję wszystkim za konstruktywną opinię. Staram się nie trzymać twardych ram typu classic castle, czy coś nowszego, bez mieszania. Wolę czasami wziąć trochę z jednej i z drugiej strony.

Ach, Stronghold. Stare dobre czasy, początek serii bardzo udany, potem świetny Krzyżowiec, szkoda, że nie zrobili też wersji z terenów Państwa Krzyżackiego. Kamień wystarczyłoby zamienić na cegły, ale by to pięknie wyglądało. Potem dwójka jeszcze znośna, a potem niestety tylko gorzej.

Awatar użytkownika
eric trax
Administrator
Posty: 2454
Rejestracja: 2011-02-28, 20:30
Lokalizacja: Wrocław
brickshelf: erictrax

 

#8 Post autor: eric trax »

Rysiek pisze:Bardzo dziękuję wszystkim za konstruktywną opinię. Staram się nie trzymać twardych ram typu classic castle, czy coś nowszego, bez mieszania. Wolę czasami wziąć trochę z jednej i z drugiej strony.
To bardzo dobre podejście. Pierwsze wrażenie/myśl to klasyczne castle ale po chwili człowiek widzi te detale, które nadają powiewu świeżości i dzięki którym praca jest bardziej przystępna w odbiorze. Na prawdę dobrze to wygląda, choć te schody mocno mi nie pasują. Nie wiem czy nie lepiej było by użyć jednolitego koloru albo przykryć schody "deskami"
Na warsztacie:
- Grimme Varitron 270 - 10%
.

Awatar użytkownika
Rysiek
Posty: 347
Rejestracja: 2019-10-18, 13:15
Lokalizacja: Gdańsk
brickshelf: Proszę uzupełnić

 

#9 Post autor: Rysiek »

eric trax pisze:Na prawdę dobrze to wygląda, choć te schody mocno mi nie pasują. Nie wiem czy nie lepiej było by użyć jednolitego koloru albo przykryć schody "deskami"
Jeżeli chodzi o ten element to miałem na nie kilka pomysłów. Wpierw myślałem o drobnej wieżyczce z kręconymi schodami, ale nie za bardzo mieściło mi się to w ogólnym planie. Potem pomyślałem o zwykłych schodach.
Mam problemy z budową mocno zróżnicowanych ścian/elementów, staram się nad tym pracować w miarę jak czas na to pozwala :) Moim zdaniem czasami ciężko jest znaleźć złoty środek między ładnym zróżnicowanym na przykład kominem lub schodami, a budowlą z wyglądu podobną do sterty losowo poprzyczepianych klocków.
Ostatnio zmieniony 2019-11-09, 14:25 przez Rysiek, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ