[MOC] AM General M818
Moderatorzy: BJ, Aleksander Spyra, Blaha, Atros, ManiekManiak, omen, Mod Team, BJ, Aleksander Spyra, Blaha, Atros, ManiekManiak, omen, Mod Team
[MOC] AM General M818
Trochę technikaliów: sercem modelu jest moduł RC, który odpowiada za zasilanie napędu i zmianę biegów, a steruje również skrętem poprzez switcha podpiętego pod małego boxa PF. Rozwiązanie to nie daje jakiejś super precyzji skrętu, ale przynajmniej jego moc jest większa, niż jakbym zastosował drugie wyjście prądowe modułu, które jest wyraźnie słabsze (za to zupełnie wystarcza do zmiany biegów).
W napędzie są 3 XLe, na jednym rajdzie pojechałem z dwoma i też się dało, choć było dużo nudniej ;) W skręcie też XL.
Auto jest kompaktowe, rozstaw kół jest o 2 kropki mniejszy od popularnego standardu, geometria podwozia jest całkiem niezła. Niezawodność i łatwość obsługi to kolejne atuty tego auta. Wymiana akumulatorów do napędu zajmuje między sekcjami kilkadziesiąt sekund.
Z wad wymieniłbym odrobinę za wysoko położony środek ciężkości oraz zbyt wolny mocniejszy bieg. A jak już jesteśmy przy skrzyni biegów, to jest konstrukcja trójwałkowa i są w niej użyte kombinacje z20 -> z48 i z48 -> z20. Zębatka pośrednicząca to z12. Za zmianę odpowiadają krótkie popychacze wprawione w ruch przez PF Medium i ślimacznicę. Skrzynie oczywiście są dwie - za przednią osią i w tylnym tandemie.
Wymiary:
skala modelu 1:13;
długość kabiny: 22cm;
wysokość kabiny: 9,5cm/ ze skrzyniami 13,5cm
szerokość 24 st; 19,5cm
wysokość 29 st; 23cm (zależy od założonych kół)
długość 66 st; 53cm
rozstawi osi 1-2: 35 st; 27,5cm
rozstawi os 2-3: 15 st; 12cm
średnica opony 9,4 cm For Tamiya CC01
silniki napędowe 3x XL
Wersja M817 (z 2016 roku)
W napędzie są 3 XLe, na jednym rajdzie pojechałem z dwoma i też się dało, choć było dużo nudniej ;) W skręcie też XL.
Auto jest kompaktowe, rozstaw kół jest o 2 kropki mniejszy od popularnego standardu, geometria podwozia jest całkiem niezła. Niezawodność i łatwość obsługi to kolejne atuty tego auta. Wymiana akumulatorów do napędu zajmuje między sekcjami kilkadziesiąt sekund.
Z wad wymieniłbym odrobinę za wysoko położony środek ciężkości oraz zbyt wolny mocniejszy bieg. A jak już jesteśmy przy skrzyni biegów, to jest konstrukcja trójwałkowa i są w niej użyte kombinacje z20 -> z48 i z48 -> z20. Zębatka pośrednicząca to z12. Za zmianę odpowiadają krótkie popychacze wprawione w ruch przez PF Medium i ślimacznicę. Skrzynie oczywiście są dwie - za przednią osią i w tylnym tandemie.
Wymiary:
skala modelu 1:13;
długość kabiny: 22cm;
wysokość kabiny: 9,5cm/ ze skrzyniami 13,5cm
szerokość 24 st; 19,5cm
wysokość 29 st; 23cm (zależy od założonych kół)
długość 66 st; 53cm
rozstawi osi 1-2: 35 st; 27,5cm
rozstawi os 2-3: 15 st; 12cm
średnica opony 9,4 cm For Tamiya CC01
silniki napędowe 3x XL
Wersja M817 (z 2016 roku)
Ostatnio zmieniony 2019-11-12, 19:09 przez smyk, łącznie zmieniany 9 razy.
GPM '07#2 | '08#2 | '09#5 | '10#3 | '11#4
LTTC '11#6 | '12#2 | '13#3 | '14#3 | '15#3 | '16#2 | '17#4 | '18#4 | '19#11 | '20#7 | '21#9
LTTC '11#6 | '12#2 | '13#3 | '14#3 | '15#3 | '16#2 | '17#4 | '18#4 | '19#11 | '20#7 | '21#9
Dzięki za dobre słowo. Też byś upchnął.
Dorzucam fotkę przedniego mostu z archiwum , bo to on jest najbardziej upchany i technicznie ciekawy.
Dorzucam fotkę przedniego mostu z archiwum , bo to on jest najbardziej upchany i technicznie ciekawy.
Ostatnio zmieniony 2019-11-13, 19:06 przez smyk, łącznie zmieniany 1 raz.
GPM '07#2 | '08#2 | '09#5 | '10#3 | '11#4
LTTC '11#6 | '12#2 | '13#3 | '14#3 | '15#3 | '16#2 | '17#4 | '18#4 | '19#11 | '20#7 | '21#9
LTTC '11#6 | '12#2 | '13#3 | '14#3 | '15#3 | '16#2 | '17#4 | '18#4 | '19#11 | '20#7 | '21#9
Auto technicznie fajnie zoptymalizowane, czuć w tej furze duży potencjał. Niestety (albo dla reszty stawki stety:P) zabrakło chyba dobrego zapoznania się kierowcy z maszyną, przez co zazwyczaj wyniki nie powalały.
Zauważyłeś jakieś skutki uboczne po kolejnym sezonie strzelania zabezpieczenia w module przy skręcie?
Zauważyłeś jakieś skutki uboczne po kolejnym sezonie strzelania zabezpieczenia w module przy skręcie?
(19:28:58) Toltomeja: teraz powiem absolutnie serio, nawet jeśli zaraz będę żałował: trialowki wygrywają ten pojedynek
BJ, raczej nie zauważyłem zdecydowanego pogłębienia, aczkolwiek da się to zrobić ostro katując - najbardziej, gdy odpuszczasz gałkę, serwo chce wrócić do pozycji zero, ale jest fizycznie zablokowane.
GPM '07#2 | '08#2 | '09#5 | '10#3 | '11#4
LTTC '11#6 | '12#2 | '13#3 | '14#3 | '15#3 | '16#2 | '17#4 | '18#4 | '19#11 | '20#7 | '21#9
LTTC '11#6 | '12#2 | '13#3 | '14#3 | '15#3 | '16#2 | '17#4 | '18#4 | '19#11 | '20#7 | '21#9
Auto legenda - chyba jedynie Fiat BJa więcej widział od tego Generała. Przedstawiciel wymarłego gatunku trialówek ze skrzynią biegów (pewnie dlatego, że Smykowi nie chciało się jej wymontować.
A tak ogólnie to autko bardzo szybkie i sprawne. Pamiętam jak nie raz wślizgiwał się na jakieś masakryczne przeszkody po to, aby Smyk je potem za metr wywrócił na jakimś lamerskim trawersie :)
A tak ogólnie to autko bardzo szybkie i sprawne. Pamiętam jak nie raz wślizgiwał się na jakieś masakryczne przeszkody po to, aby Smyk je potem za metr wywrócił na jakimś lamerskim trawersie :)
-
- VIP
- Posty: 1262
- Rejestracja: 2009-04-13, 22:21
- Lokalizacja: Karczew/Warszawa
- brickshelf: cieslu12
-
Pod niektórymi względami przypomina Kamaza, którego kiedyś dawno temu miałem. Wyje, jęczy i trzeszczy, ale w końcu wjedzie wszędzie :) Zresztą, to auto to chyba ta sama epoka. Jest tu kilka interesujących rozwiązań i pewnie po pewnych modyfikacjach i unowocześnieniach byłaby to bardzo konkurencyjna maszyna. Mam do niej na pewno niewspółmiernie większy sentyment niż do Fiata BJa :D
Jeden rabin powie tak, drugi rabin powie nie.
WIP:
Oshkosh MMRS
MAN F2000
Iveco Powerstar
WIP:
Oshkosh MMRS
MAN F2000
Iveco Powerstar
Podoba mi się upakowanie mechanizmów i kompaktowość tego auta. Przy zmniejszonej szerokości udało Ci się upakować 2 skrzynie biegów, 3 Xle, 2 mediumy do zmiany biegów i jeszcze uzyskać całkiem przyzwoity kąt skrętu - szacun ;) Auto rzeczywiście przypomina trochę minioną epokę, ale w niczym nie odstaje od nowych konstrukcji
Trochę jednak odstaje, bo części w napędzie mają ze trzy lata i smarowanie piachem. Może gdyby je powymieniać to mógłbym trochę powalczyć, ale poziom upchania poskutkował tym, że większość podzespołów jest skrajnie trudna do rozbiórki i serwisowania.Kamyk pisze:Podoba mi się upakowanie mechanizmów i kompaktowość tego auta. Przy zmniejszonej szerokości udało Ci się upakować 2 skrzynie biegów, 3 Xle, 2 mediumy do zmiany biegów i jeszcze uzyskać całkiem przyzwoity kąt skrętu - szacun ;) Auto rzeczywiście przypomina trochę minioną epokę, ale w niczym nie odstaje od nowych konstrukcji
Dzięki za komentarze.
GPM '07#2 | '08#2 | '09#5 | '10#3 | '11#4
LTTC '11#6 | '12#2 | '13#3 | '14#3 | '15#3 | '16#2 | '17#4 | '18#4 | '19#11 | '20#7 | '21#9
LTTC '11#6 | '12#2 | '13#3 | '14#3 | '15#3 | '16#2 | '17#4 | '18#4 | '19#11 | '20#7 | '21#9