[MOC] Zamek
: 2019-11-23, 14:34
Witajcie!
Mój syn ma już 5 lat i od pewnego czasu zaczął przejawiać "niebezpieczny" entuzjazm na widok moich budowli i chęć zabawy nimi. Ponieważ ostatnio wygląda to coraz częściej tak:
- Synek, nie pchaj mi się tu.
- Ja się wcale nie pcham... - odpowiada latorośl, jednocześnie wężowym ruchem wciskając się między mnie a krzesło, w garści trzymając podarowane mu kiedyś dwa minifigi strażaków,
zdecydowałem, że zbuduję coś tylko dla niego, aby było dosyć spore, miało sporo przejść, jakieś ruchome klapki, schody itp. i było możliwie maksymalnie "bawialne". Wybór padł więc na zamek.
Zaprojektowałem go w oparciu o klasyczne konstrukcje Castle z przełomu lat 80 i 90 - czyli moim zdaniem najfajniejsze i najbardziej "bawialne". Projekt powstawał w stud.io i z niego pochodzą rendery - dopiero jednak "odkryłem" tę funkcję, więc ich jakość może przedstawiać trochę do życzenia. Studi.io nie ma też w swoim repozytorium niektórych "oczywistych" klocków, więc rozłożona wersja zamku nie posiada np. base plate'ów 16x16 pod otwieranymi skrzydłami. W oryginale oczywiście będą. :)
Zamek będzie miał zwodzony most, podnoszony linką na mechanizmie korbowym. W każdej wieży jest zamykane kratą więzienie, a na blanki można dostać się po schodach. Tylne części zamku są otwierane, więc można go "rozłożyć" na naprawdę sporą konstrukcję - wtedy można dołożyć do niego dodatkowy moduł z wewnętrznym dziedzińcem. Moduł ten jest na razie w planach, ale chyba będzie tam karczma i dodatkowe fragmenty baszt.
Na jednym z otwieranych skrzydeł jest "domek", wzorowany na podobnej konstrukcji z Black Falcon's Fortress (sam sobie kiedyś go kupiłem z serii Legends, jak już miałem ponad 20 lat :)), na drugim zaś niewielka kuźnia z piecem i kowadłem.
Na renderach nie ma jeszcze załogi - nie ogarniam na razie dobrze tej części programu. W oryginale będzie prawdopodobnie 7-8 figów: 2 łuczników, kusznik, 2-3 tarczowników, rycerz/król i kowal. Oczywiście, chabeta dla rycerza też będzie - stajnia dla niej przewidziana jest pod "domkiem".
Zamek będzie prezentem na Gwiazdkę - zbudujemy go razem, bo widzę, że zaczyna coraz pewniej składać małe klocki. Klocki już prawie wszystkie mam, została mi do skompletowania załoga. Jak zbudujemy, wrzucę zdjęcie "oryginału" - albo założę osobny temat, jeśli to dopuszczalne?
zamek11c by wielka mucha, on Flickr
zamek11d by wielka mucha, on Flickr
zamek11e by wielka mucha, on Flickr
zamek11f by wielka mucha, on Flickr
I zamek rozłożony:
zamek11g by wielka mucha, on Flickr
zamek11h by wielka mucha, on Flickr
zamek11i by wielka mucha, on Flickr
zamek11j by wielka mucha, on Flickr
zamek11m by wielka mucha, on Flickr
Kuźnia z bliska:
zamek11l by wielka mucha, on Flickr
I wersja poprawiona, z otworami do dołączenia dodatkowych modułów:
zamek11k by wielka mucha, on Flickr
zamek11n by wielka mucha, on Flickr
bzzz-bzzz
Mój syn ma już 5 lat i od pewnego czasu zaczął przejawiać "niebezpieczny" entuzjazm na widok moich budowli i chęć zabawy nimi. Ponieważ ostatnio wygląda to coraz częściej tak:
- Synek, nie pchaj mi się tu.
- Ja się wcale nie pcham... - odpowiada latorośl, jednocześnie wężowym ruchem wciskając się między mnie a krzesło, w garści trzymając podarowane mu kiedyś dwa minifigi strażaków,
zdecydowałem, że zbuduję coś tylko dla niego, aby było dosyć spore, miało sporo przejść, jakieś ruchome klapki, schody itp. i było możliwie maksymalnie "bawialne". Wybór padł więc na zamek.
Zaprojektowałem go w oparciu o klasyczne konstrukcje Castle z przełomu lat 80 i 90 - czyli moim zdaniem najfajniejsze i najbardziej "bawialne". Projekt powstawał w stud.io i z niego pochodzą rendery - dopiero jednak "odkryłem" tę funkcję, więc ich jakość może przedstawiać trochę do życzenia. Studi.io nie ma też w swoim repozytorium niektórych "oczywistych" klocków, więc rozłożona wersja zamku nie posiada np. base plate'ów 16x16 pod otwieranymi skrzydłami. W oryginale oczywiście będą. :)
Zamek będzie miał zwodzony most, podnoszony linką na mechanizmie korbowym. W każdej wieży jest zamykane kratą więzienie, a na blanki można dostać się po schodach. Tylne części zamku są otwierane, więc można go "rozłożyć" na naprawdę sporą konstrukcję - wtedy można dołożyć do niego dodatkowy moduł z wewnętrznym dziedzińcem. Moduł ten jest na razie w planach, ale chyba będzie tam karczma i dodatkowe fragmenty baszt.
Na jednym z otwieranych skrzydeł jest "domek", wzorowany na podobnej konstrukcji z Black Falcon's Fortress (sam sobie kiedyś go kupiłem z serii Legends, jak już miałem ponad 20 lat :)), na drugim zaś niewielka kuźnia z piecem i kowadłem.
Na renderach nie ma jeszcze załogi - nie ogarniam na razie dobrze tej części programu. W oryginale będzie prawdopodobnie 7-8 figów: 2 łuczników, kusznik, 2-3 tarczowników, rycerz/król i kowal. Oczywiście, chabeta dla rycerza też będzie - stajnia dla niej przewidziana jest pod "domkiem".
Zamek będzie prezentem na Gwiazdkę - zbudujemy go razem, bo widzę, że zaczyna coraz pewniej składać małe klocki. Klocki już prawie wszystkie mam, została mi do skompletowania załoga. Jak zbudujemy, wrzucę zdjęcie "oryginału" - albo założę osobny temat, jeśli to dopuszczalne?
zamek11c by wielka mucha, on Flickr
zamek11d by wielka mucha, on Flickr
zamek11e by wielka mucha, on Flickr
zamek11f by wielka mucha, on Flickr
I zamek rozłożony:
zamek11g by wielka mucha, on Flickr
zamek11h by wielka mucha, on Flickr
zamek11i by wielka mucha, on Flickr
zamek11j by wielka mucha, on Flickr
zamek11m by wielka mucha, on Flickr
Kuźnia z bliska:
zamek11l by wielka mucha, on Flickr
I wersja poprawiona, z otworami do dołączenia dodatkowych modułów:
zamek11k by wielka mucha, on Flickr
zamek11n by wielka mucha, on Flickr
bzzz-bzzz