[req] jakie przełożenie do silnka 5292

Technic, Scale Modeling, Great Ball Contraption

Moderatorzy: Mod Team, Mod Team

Autor
Wiadomość
Awatar użytkownika
OmenGda
Posty: 873
Rejestracja: 2007-02-05, 21:58
Lokalizacja: Gdańsk
brickshelf: OmenGda

 

[req] jakie przełożenie do silnka 5292

#1 Post autor: OmenGda »

Hej,
chcę ponownie za jakiś czas usiąść do mojej budowli. Zastanawiam się, ile są w stanie dać z siebie silniki 5292 zasilane oryginalnym źródłem (prądu nie braknie). Konstrukcja ważyć będzie nie więcej jak 1.2 kg. Kola na oponach 68.8 x 36. Totalnie nie mam pojęcia z którego wyjścia podłączyć albo czy jakąś redukcję zastosować. A bardzo mi zależy, by pojazd był szybki. Ktoś ma jakieś doświadczenie w tym temacie? Z góry dzięki za wszelkie rady.

Pozdrawiam!
Nie jest sztuką trafić w muchę przednią szybą...
Sztuką jest, zrobić to boczną!

Awatar użytkownika
ontek
VIP
Posty: 202
Rejestracja: 2011-05-30, 20:41
Lokalizacja: Rzeszów
brickshelf: ontek

 

#2 Post autor: ontek »

Przeglądnij posty Sariela (MOCe), miał pewien okres że budował sporo mocy w oparciu o ten silnik, a właściwie 2 lub nawet 4 takie silniki.
Dzięki wszystkim za oddane głosy!
Już niedługo nowy moc

Awatar użytkownika
Sariel
VIP
Posty: 5418
Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Sariel
Kontakt:

 

#3 Post autor: Sariel »

Jeden silnik? To na bank z wolniejszego (dalszego) wyjścia i bez minimum 9:1 bym nie zaczynał.

Awatar użytkownika
OmenGda
Posty: 873
Rejestracja: 2007-02-05, 21:58
Lokalizacja: Gdańsk
brickshelf: OmenGda

 

#4 Post autor: OmenGda »

Sariel pisze:Jeden silnik? To na bank z wolniejszego (dalszego) wyjścia i bez minimum 9:1 bym nie zaczynał.
Chcę dać dwa.
Nie jest sztuką trafić w muchę przednią szybą...
Sztuką jest, zrobić to boczną!

Awatar użytkownika
Sariel
VIP
Posty: 5418
Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Sariel
Kontakt:

 

#5 Post autor: Sariel »

No to może spróbowałbym z 5:1 i w razie konieczności w dół.

Tranzystor
Posty: 572
Rejestracja: 2016-08-29, 17:27
Lokalizacja: Rybnik okolice
brickshelf: Tranzystor

 

#6 Post autor: Tranzystor »

Sariel pisze:Jeden silnik? To na bank z wolniejszego (dalszego) wyjścia i bez minimum 9:1 bym nie zaczynał.
Sariel pisze:5:1 i w razie konieczności w dół
Chyba mocno przesadzasz. W 8366 jest 1:1 z szybszego wyjścia, przy tych samych kołach. 1:1 będzie na pewno ok.

Awatar użytkownika
OmenGda
Posty: 873
Rejestracja: 2007-02-05, 21:58
Lokalizacja: Gdańsk
brickshelf: OmenGda

 

#7 Post autor: OmenGda »

Tranzystor pisze:
Sariel pisze:Jeden silnik? To na bank z wolniejszego (dalszego) wyjścia i bez minimum 9:1 bym nie zaczynał.
Sariel pisze:5:1 i w razie konieczności w dół
Chyba mocno przesadzasz. W 8366 jest 1:1 z szybszego wyjścia, przy tych samych kołach. 1:1 będzie na pewno ok.
Hmm chyba masz rację. 8366 jako cały zestaw wg BL waży niecałe 2200. Po odliczaniu wagi pilota oraz pudełka wychodzi na to, że zestaw waży ok 1,3 kg. No i do tego jeszcze baterie. Czyli chyba faktycznie mogę dać bez redukcji na szybsze wyjście :D
Dzięki
Ostatnio zmieniony 2020-05-04, 06:35 przez OmenGda, łącznie zmieniany 1 raz.
Nie jest sztuką trafić w muchę przednią szybą...
Sztuką jest, zrobić to boczną!

Awatar użytkownika
Sariel
VIP
Posty: 5418
Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Sariel
Kontakt:

 

#8 Post autor: Sariel »

No w sumie tak. Tylko 8366 może tylko po płaskim jeśli mnie pamięć nie myli.
Ostatnio zmieniony 2020-05-04, 09:08 przez Sariel, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ