Zaraz ktoś powie, że spamuje MOCami ale zebrało się tego więc publikuję :)
Podczas wystawy pojawił się problem z uciekającymi wagonami. Puszczone na tor odstawczy często wypadały z szyn i spadały z torowiska co w dłuższym użytkowaniu zaczęło być problematyczne. Postanowiłem coś na to zaradzić i zbudowałem małe kozły do umiejscowienia na zakończeniu toru. Po przetestowaniu okazało się być bardzo funkcjonalnie, więc na stałe trafi jako element zakończenia kilku ślepych torów.
Poniżej mały filmik pokazujący kozioł w akcji.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=102BY8KJeMg[/youtube]
Dzięki
[MOC] Kozioł oporowy
Moderatorzy: Mod Team, Mod Team
-
- Posty: 807
- Rejestracja: 2015-01-11, 20:14
- Lokalizacja: Piękne Księstwo Warszawskie
- brickshelf: Proszę uzupełnić
-
- legosamigos
- VIP
- Posty: 3942
- Rejestracja: 2012-04-11, 07:01
- Lokalizacja: Gdańsk
- brickshelf: legosamigos
- Kontakt:
-
Znalazłem coś podobnego do Twojego kozła oporowego sprzed roku. Wygląda bardzo podobnie :)
Ostatnio zmieniony 2020-12-01, 21:41 przez legosamigos, łącznie zmieniany 1 raz.
Moje życie jest jak klocki Lego, nigdy nie wiem, co zbuduję
- Maciej Drwięga
- Posty: 1109
- Rejestracja: 2004-08-08, 13:00
- Lokalizacja: Warszawa
- brickshelf: maciejd
-
Zastanawiam się, jakie jest praktyczne jego zastosowanie. Nie "w realu", choć nawet w realu mało kiedy one są amortyzujące.
Zwykle sam dojazd do końca toru jest powolny a nawet puszczony skład wagonów nie ma takiego pędu, aby kozioł tłumiący był potrzebny. Kolejna sprawa to krzywa tłumienia - być może skalibrowana pneumatyka była by ciekawa, bo wyhamowała by skład na kilku centymetrach. Tutaj ta sprężyna zadziała jak wyrzutnia, bo spora część energii będzie oddana w stronę najeżdżającego składu składu i ten odjedzie, nie wiadomo jak daleko. No chyba, że lokomotywa go przytrzyma. Nawet jeśli tam będzie i przytrzyma, to i tak nie dojeżdża się do kozła przecież.
No wiem, czepiam się, ale tak się zacząłem zastanawiać :)
Zwykle sam dojazd do końca toru jest powolny a nawet puszczony skład wagonów nie ma takiego pędu, aby kozioł tłumiący był potrzebny. Kolejna sprawa to krzywa tłumienia - być może skalibrowana pneumatyka była by ciekawa, bo wyhamowała by skład na kilku centymetrach. Tutaj ta sprężyna zadziała jak wyrzutnia, bo spora część energii będzie oddana w stronę najeżdżającego składu składu i ten odjedzie, nie wiadomo jak daleko. No chyba, że lokomotywa go przytrzyma. Nawet jeśli tam będzie i przytrzyma, to i tak nie dojeżdża się do kozła przecież.
No wiem, czepiam się, ale tak się zacząłem zastanawiać :)
Maciej
-----
Na warsztacie kolejowo, ale jeszcze nie wiem co... pewnie kawałek bocznicy kolejowej, na ten cały bałagan.
-----
Na warsztacie kolejowo, ale jeszcze nie wiem co... pewnie kawałek bocznicy kolejowej, na ten cały bałagan.