[MOC] Frostpunk Automaton

Boats, City, Military, Paradisa, Racers (System), Sports, Town, World City

Moderatorzy: Mod Team, Mod Team

Autor
Wiadomość
Awatar użytkownika
Sariel
VIP
Posty: 5418
Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Sariel
Kontakt:

 

[MOC] Frostpunk Automaton

#1 Post autor: Sariel »

Obrazek

Dane techniczne:
Wymiary: wys. 42s / szer. 15s / dł. 34s
Waga: 0.256 kg

Trochę nie wiem do którego działu to wsadzić. Zgodnie z zasadą że czasem trzeba zbudować coś trochę innego oto model Automatona z gry Frostpunk polskiego studia 11 Bit. Jest to rodzaj robota którego można odnaleźć albo zbudować żeby obrabiał jakiś budynek w zastępstwie ludzkiej siły roboczej.

Model jest statyczny, posiada po 5 punktów artykulacji w każdej nodze, dodatkowo końcówki nóg mogą się wsuwać i wysuwać, jak w grze, oraz całe nogi dają się obracać o 90 stopni w stosunku do "nadwozia", a więc Automaton może się ustawić niejako w poprzek.

Tak, rozważałem zrobienie wersji faktycznie chodzącej ale po przeanalizowaniu tego jak się porusza model w grze, uznałem że nie jest to wykonalne w rozsądnej skali i z zachowaniem wyglądu. Problemów do rozwiązania jest tu cała masa:
- wysoko umieszczony środek ciężkości przy wąsko rozstawionych "stopach"
- znikoma ilość miejsca na "górze", w grze Automaton składa się w 90% z nóg
- sekwencja poruszania nogami: żeby w ogóle marzyć o stabilnym chodzeniu czegoś takiego, moim zdaniem trzebaby trzymać trzy nogi na ziemi kiedy czwarta się podnosi, a więc poruszamy nogami kolejno po jednej i tu pojawia się problem co w tym czasie zrobić z trzema stojącymi na ziemi. Żeby nastąpił ruch, one też muszą się w którymś momencie przemieścić, ergo duże problemy z synchronizacją wszystkich nóg mechanicznie, bo luzy, z kolei żeby na górze zmieścić NXT/EV3 i podejść do tego software'owo zachowując wygląd, to model musiałby być chyba wysokości Longera

Specjalne podziękowanie dla Auriego za jak zwykle doskonałe klocki metallic gold.

Galeria: https://bricksafe.com/pages/sariel/frostpunk-automaton
Parę fotek:
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

I film z majestatycznym staniem w miejscu:

Awatar użytkownika
SaperPL
Posty: 514
Rejestracja: 2020-01-30, 06:54
Lokalizacja: Nowy Sącz

#2 Post autor: SaperPL »

Bardzo fajny model, ma swój urok. Szkoda że nie udało się tam wsadzić jakiejś lampki ale jak rozumiem bateria dla jednej diody byłaby przesadą w przypadku takiego modelu.

Jak pokazywałeś "highly stable" to spodziewałem się kopniaka jak w prezentacjach boston dynamics :D

W filmie trochę zabrakło różnych pozycji tego modelu. Sceny w plenerze ciągle w tym samym miejscu i w tej samej pozycji a skoro nogi da się przestawiać to mogła być seria ujęć pokazujących kolejne etapy podróży np. Dlatego film troszeczkę nudny bo ciągle pokazuje praktycznie tą samą pozę.

Fajny postprocess śniegu :)
Ostatnio zmieniony 2021-03-04, 15:09 przez SaperPL, łącznie zmieniany 1 raz.

Psor
Posty: 53
Rejestracja: 2016-11-12, 10:51
Lokalizacja: Bielsk Podlaski
brickshelf: Proszę uzupełnić
Kontakt:

 

Re: Frostpunk Automaton

#3 Post autor: Psor »

Ciekawy model, trochę half-life 2 mi się przypomina. Ostatnio sam zastanawiałem się nad budową Spota od Boston Dynamics, dlatego temat maszyn kroczących jest mi dość bliski.
Sariel pisze: żeby na górze zmieścić NXT/EV3 i podejść do tego software'owo zachowując wygląd, to model musiałby być chyba wysokości Longera
Tak właściwie to programowanie mogłoby się odbyć mniejszym kosztem lokując software na hubie Powered Up (inna kwestia jest taka, że z tego co wiem umożliwia to jedynie programowanie blokowe, co daje ograniczone możliwości, ale sekwencyjność ruchów można by i tak zrealizować).

Inna kwestia jest taka, że zastanawiałem się ostatnio nad stworzeniem prostego programu desktopowego umożliwiającego programowanie hubów Powered Up / Control+ z wykorzystaniem języka wysokopoziomowego tj. Java albo Python (znam oba). Niestety protokół Bluetooth Low Energy jest strasznie pogmatwany, dlatego wciąż szukam rozwiązań. Wspominałeś w ostatnim raporcie, że pracujesz nad jakąś aplikacją, to też coś w ten deseń?
Mistrz wszystkich mistrzów.

Awatar użytkownika
Sariel
VIP
Posty: 5418
Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Sariel
Kontakt:

 

Re: Frostpunk Automaton

#4 Post autor: Sariel »

Psor pisze:Wspominałeś w ostatnim raporcie, że pracujesz nad jakąś aplikacją, to też coś w ten deseń?
Nie, ale miło mi że obejrzałeś :)

ODPOWIEDZ