[MOC] Frostpunk Automaton
Moderatorzy: Mod Team, Mod Team
- Sariel
- VIP
- Posty: 5418
- Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
- Lokalizacja: Warszawa
- brickshelf: Sariel
- Kontakt:
-
[MOC] Frostpunk Automaton
Dane techniczne:
Wymiary: wys. 42s / szer. 15s / dł. 34s
Waga: 0.256 kg
Trochę nie wiem do którego działu to wsadzić. Zgodnie z zasadą że czasem trzeba zbudować coś trochę innego oto model Automatona z gry Frostpunk polskiego studia 11 Bit. Jest to rodzaj robota którego można odnaleźć albo zbudować żeby obrabiał jakiś budynek w zastępstwie ludzkiej siły roboczej.
Model jest statyczny, posiada po 5 punktów artykulacji w każdej nodze, dodatkowo końcówki nóg mogą się wsuwać i wysuwać, jak w grze, oraz całe nogi dają się obracać o 90 stopni w stosunku do "nadwozia", a więc Automaton może się ustawić niejako w poprzek.
Tak, rozważałem zrobienie wersji faktycznie chodzącej ale po przeanalizowaniu tego jak się porusza model w grze, uznałem że nie jest to wykonalne w rozsądnej skali i z zachowaniem wyglądu. Problemów do rozwiązania jest tu cała masa:
- wysoko umieszczony środek ciężkości przy wąsko rozstawionych "stopach"
- znikoma ilość miejsca na "górze", w grze Automaton składa się w 90% z nóg
- sekwencja poruszania nogami: żeby w ogóle marzyć o stabilnym chodzeniu czegoś takiego, moim zdaniem trzebaby trzymać trzy nogi na ziemi kiedy czwarta się podnosi, a więc poruszamy nogami kolejno po jednej i tu pojawia się problem co w tym czasie zrobić z trzema stojącymi na ziemi. Żeby nastąpił ruch, one też muszą się w którymś momencie przemieścić, ergo duże problemy z synchronizacją wszystkich nóg mechanicznie, bo luzy, z kolei żeby na górze zmieścić NXT/EV3 i podejść do tego software'owo zachowując wygląd, to model musiałby być chyba wysokości Longera
Specjalne podziękowanie dla Auriego za jak zwykle doskonałe klocki metallic gold.
Galeria: https://bricksafe.com/pages/sariel/frostpunk-automaton
Parę fotek:
I film z majestatycznym staniem w miejscu:
Bardzo fajny model, ma swój urok. Szkoda że nie udało się tam wsadzić jakiejś lampki ale jak rozumiem bateria dla jednej diody byłaby przesadą w przypadku takiego modelu.
Jak pokazywałeś "highly stable" to spodziewałem się kopniaka jak w prezentacjach boston dynamics :D
W filmie trochę zabrakło różnych pozycji tego modelu. Sceny w plenerze ciągle w tym samym miejscu i w tej samej pozycji a skoro nogi da się przestawiać to mogła być seria ujęć pokazujących kolejne etapy podróży np. Dlatego film troszeczkę nudny bo ciągle pokazuje praktycznie tą samą pozę.
Fajny postprocess śniegu :)
Jak pokazywałeś "highly stable" to spodziewałem się kopniaka jak w prezentacjach boston dynamics :D
W filmie trochę zabrakło różnych pozycji tego modelu. Sceny w plenerze ciągle w tym samym miejscu i w tej samej pozycji a skoro nogi da się przestawiać to mogła być seria ujęć pokazujących kolejne etapy podróży np. Dlatego film troszeczkę nudny bo ciągle pokazuje praktycznie tą samą pozę.
Fajny postprocess śniegu :)
Ostatnio zmieniony 2021-03-04, 15:09 przez SaperPL, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 53
- Rejestracja: 2016-11-12, 10:51
- Lokalizacja: Bielsk Podlaski
- brickshelf: Proszę uzupełnić
- Kontakt:
-
Re: Frostpunk Automaton
Ciekawy model, trochę half-life 2 mi się przypomina. Ostatnio sam zastanawiałem się nad budową Spota od Boston Dynamics, dlatego temat maszyn kroczących jest mi dość bliski.
Inna kwestia jest taka, że zastanawiałem się ostatnio nad stworzeniem prostego programu desktopowego umożliwiającego programowanie hubów Powered Up / Control+ z wykorzystaniem języka wysokopoziomowego tj. Java albo Python (znam oba). Niestety protokół Bluetooth Low Energy jest strasznie pogmatwany, dlatego wciąż szukam rozwiązań. Wspominałeś w ostatnim raporcie, że pracujesz nad jakąś aplikacją, to też coś w ten deseń?
Tak właściwie to programowanie mogłoby się odbyć mniejszym kosztem lokując software na hubie Powered Up (inna kwestia jest taka, że z tego co wiem umożliwia to jedynie programowanie blokowe, co daje ograniczone możliwości, ale sekwencyjność ruchów można by i tak zrealizować).Sariel pisze: żeby na górze zmieścić NXT/EV3 i podejść do tego software'owo zachowując wygląd, to model musiałby być chyba wysokości Longera
Inna kwestia jest taka, że zastanawiałem się ostatnio nad stworzeniem prostego programu desktopowego umożliwiającego programowanie hubów Powered Up / Control+ z wykorzystaniem języka wysokopoziomowego tj. Java albo Python (znam oba). Niestety protokół Bluetooth Low Energy jest strasznie pogmatwany, dlatego wciąż szukam rozwiązań. Wspominałeś w ostatnim raporcie, że pracujesz nad jakąś aplikacją, to też coś w ten deseń?
Mistrz wszystkich mistrzów.
- Sariel
- VIP
- Posty: 5418
- Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
- Lokalizacja: Warszawa
- brickshelf: Sariel
- Kontakt:
-
Re: Frostpunk Automaton
Nie, ale miło mi że obejrzałeś :)Psor pisze:Wspominałeś w ostatnim raporcie, że pracujesz nad jakąś aplikacją, to też coś w ten deseń?