„W stanie nieważkości nie ma poziomu ani pionu. Kierunki są takie, jakie sobie wyobrazimy.”
(Gra Endera)
Z ciekawszych rzeczy – kolor żółty światła osiągnięty przez stare 6x8 plate’y trans-yellow. Czerwień to standardowy light brick. Wykorzystałem także światłowody do umieszczenia figurki i części jego kosmicznej odzieży. Są przeźroczyste, na tyle elastyczne aby nadać pewien kąt figurce, ale wystarczająco sztywne aby ją utrzymać.
Zbliżenie, może z lepszym światłem.
Gdzieniegdzie mogą pojawić się stare naklejki z czasów postapokaliptycznego Kombinatu.
Cytat na początku ma znaczenie w kontekście wymiarów podstawy pracy - mieści się w 16x16 podstawy. Jedno podstawa niekoniecznie musi być podłogą ;).
Pierwotnie myślałem o nadaniu scence motywu „Samotność Michaela Collinsa w module dowodzenia Apollo 11”, ale fryz rozbitka nijak by pasował do wymuskanych standardów NASA. Ani przestrzeń kabiny.
Dlatego praca zostanie bardziej w klimatach Pasiarzy uniwersum Expanse’a :).
Oyedeng.
[MOC] Samotność w próżni...
Moderatorzy: Mod Team, Mod Team
[MOC] Samotność w próżni...
Żaden klocek LEGO nie ucierpiał przy tworzeniu tego MOCa.
-
- Posty: 803
- Rejestracja: 2015-01-11, 20:14
- Lokalizacja: Piękne Księstwo Warszawskie
- brickshelf: Proszę uzupełnić
-
Wow.
Ty to masz pomysły :) Patrząc na pierwsze zdjęcie zastanawiałem się "jakim cudem osiągnął tę nieważkość?". Dopiero na drugim spojrzałem tak, jak należy :)
Przestrzeni trochę za dużo, jak na wnętrze modułu załogowego - tak moim zdaniem. Jednak zdjęcie jest przepiękne, jak z najlepszego katalogu.
Iluminator to też legowe światło? Bo zakładam, że to światło?
Ty to masz pomysły :) Patrząc na pierwsze zdjęcie zastanawiałem się "jakim cudem osiągnął tę nieważkość?". Dopiero na drugim spojrzałem tak, jak należy :)
Przestrzeni trochę za dużo, jak na wnętrze modułu załogowego - tak moim zdaniem. Jednak zdjęcie jest przepiękne, jak z najlepszego katalogu.
Iluminator to też legowe światło? Bo zakładam, że to światło?
Hmm no nie wiem, figurka coś trzyma w ręku, ale nie wiem czy to zwykła owkwa. Prędzej coś mocniejszego :).wielkamucha pisze:Wow.
Ty to masz pomysły :) Patrząc na pierwsze zdjęcie zastanawiałem się "jakim cudem osiągnął tę nieważkość?". Dopiero na drugim spojrzałem tak, jak należy :)
No właśnie moduł Apollo nie pozwoliłby wyeksponować efektu próżni. Dlatego zmiana na świat Expanse'a pomogła.wielkamucha pisze:Przestrzeni trochę za dużo, jak na wnętrze modułu załogowego - tak moim zdaniem. Jednak zdjęcie jest przepiękne, jak z najlepszego katalogu.
Iluminator to lupa Lego, światło pochodzi z latarki przepuszczonej przez taflę trans-yellow.wielkamucha pisze:Iluminator to też legowe światło? Bo zakładam, że to światło?
Tu chciałem osiągnąć efekt tarczy słońca (najlepiej jego ćwiartki odbijającej się w iluminatorze, lupa Lego to soczewka zatem ustawienie pod odpowiednim kątem dałoby radę), ale tu na przeszkodzie stanęła fizyka. Generalnie mamy tu 3 różne światła, i wybór jest albo prześwietlić "słońce", albo niedoświetlić wnętrze. Jeszcze może spróbuję HDR, ale boję się przestrzeń sceny jest zbyt mała z tą ilością zmieszanych źródeł światła, do dobrego złożenia zdjęcia.
Poza tym nie chcę nadwrężać cierpliwości żony, bo ktoś te lampki kierunkowe trzymać musi :).
Żaden klocek LEGO nie ucierpiał przy tworzeniu tego MOCa.
-
- Posty: 803
- Rejestracja: 2015-01-11, 20:14
- Lokalizacja: Piękne Księstwo Warszawskie
- brickshelf: Proszę uzupełnić
-
- Dreamweb
- Posty: 40
- Rejestracja: 2005-08-24, 07:39
- Lokalizacja: Warszawa
- brickshelf: Dreamweb
- Kontakt:
-
Bardzo dobre, czuć klimat kosmosu. :) Pierwsze moje skojarzenie to kogo ten facet poćwiartował, albo czy jakiś alien tam dokonał spustoszenia. Dopiero po chwili do mnie dotarło, że to skafander. :)
Zatrzęsienie przycisków i kontrolek też robi robotę. No i ta gra świateł - trochę filmowa. Ogółem super. :)
Zatrzęsienie przycisków i kontrolek też robi robotę. No i ta gra świateł - trochę filmowa. Ogółem super. :)
Ostatnio zmieniony 2021-03-31, 18:06 przez Dreamweb, łącznie zmieniany 1 raz.