[MOC] Tatra T815
: 2021-10-20, 21:59
Sezon 2021 przejechałem Tatrami, a ta startowała w 3 i 5 rajdzie.
Co to za model ciężarówki chyba nie trzeba się rozpisywać, Tatra T815 w układzie 6x6 to jedna z najpopularniejszych maszyn startujących w prawdziwym Truck Trialu. Dzięki wydajnemu układowi 6x6 i wahliwym półosiom radzi sobie w terenie tak dobrze, że jak Tatra nie przejdzie, to zostaje tylko czołg.
I wtedy wchodzę ja...
Model wykonany w skali 1:12,5.
Zawieszenie jest rozwinięciem sprawdzonej konstrukcji, która w polskim trialu jest stosowana już od wielu lat i u mnie modyfikacje skupiły się na eksperymentalnym układzie popychaczy w tylnym tandemie i rozpracowaniu mocowania w nim silników nisko i w poprzek dla usunięcia przekładni kątowych i obniżenia środka ciężkości (ten w Tatrze jest kluczowy).
Samochód jest wyposażony w napęd 6x6 realizowany za pomocą 3 silników PF XL, z których każdy niezależnie od pozostałych napędza jedną oś.
W tej chwili purystów o słabych nerwach proszę o przewinięcie do zdjęć.
Nie ma ich już? Dobra.
Opony: 96mm For Tamiya CC01 - kiedyś nie chciałem na nie patrzeć, teraz nie wyobrażam sobie bez nich trialówki. Tyle trakcji na sypkich i błotnistych nawierzchniach nie da żadna opona od Lego. Tam gdzie oryginalne opony już wymiękają, Tamiya dopiero zaczyna się rozkręcać
Sterowanie: Sbrick sterowany przez aplikację BrickController2 i pad bezprzewodowy X5 (dzięki Mechanik za podpowiedź, jest lepszy od tego z Xboxa :) )
Zawieszenie: sprężyny Lego.Z tyłu 9,5L z Unimoga działające jako popychacz między osiami, ustawione parami między 2 i 3 osią. Z przodu żółte 6,5L wspomagane potrójnie naciągniętymi gumkami z koperku z Lidla (po 2 gumki przy kole).
Jest jeszcze grawerowany round tile 2x2 z logo Tatry na froncie od Auriego :)
Tu puryści mogą powoli wracać.
Jest też pałąk przeciwkapotażowy za kabiną, który używam chyba od 2008, czy 2009 roku, a może tez służyć za uchwyt do wygodnego podnoszenia i transportu auta ;)
Drzwi się otwierają, klamki działają.
kilka zdjęć:
tu będą kradzione od Atrosa:
Szczególnie w Tatrach podoba mi się praca zawieszenia na nierównościach:
Typowa usterka na ostatnim rajdzie, drobne problemy ze zbieżnością (jeszcze udało mi się jedną bramkę zaliczyć w tym stanie)
Jakieś tam WIPy z lepszym widokiem na tandem
Jeszcze 2 kradzione zdjęcia, na których widać przekładnię kątową przedniego mostu (w wersji 4x4 były takie w obu mostach). Przejechała bezawaryjnie 4 rajdy, nie musiałem do niej zaglądać ani razu, jedynie po bytomskiej hali wymieniłem smar, bo nazbierał brudu. Działa płynniej od knobów i ma odczuwalnie mniejsze opory.
tu jeszcze wersja przejściowa z minimalistyczną kabiną po rajdzie #2 w trakcie przebudowy z wersji 4x4 na 6x6. Nie, ta Tatra nie jest tak modułowa jak oryginał.
Co to za model ciężarówki chyba nie trzeba się rozpisywać, Tatra T815 w układzie 6x6 to jedna z najpopularniejszych maszyn startujących w prawdziwym Truck Trialu. Dzięki wydajnemu układowi 6x6 i wahliwym półosiom radzi sobie w terenie tak dobrze, że jak Tatra nie przejdzie, to zostaje tylko czołg.
I wtedy wchodzę ja...
Model wykonany w skali 1:12,5.
Zawieszenie jest rozwinięciem sprawdzonej konstrukcji, która w polskim trialu jest stosowana już od wielu lat i u mnie modyfikacje skupiły się na eksperymentalnym układzie popychaczy w tylnym tandemie i rozpracowaniu mocowania w nim silników nisko i w poprzek dla usunięcia przekładni kątowych i obniżenia środka ciężkości (ten w Tatrze jest kluczowy).
Samochód jest wyposażony w napęd 6x6 realizowany za pomocą 3 silników PF XL, z których każdy niezależnie od pozostałych napędza jedną oś.
W tej chwili purystów o słabych nerwach proszę o przewinięcie do zdjęć.
Nie ma ich już? Dobra.
Opony: 96mm For Tamiya CC01 - kiedyś nie chciałem na nie patrzeć, teraz nie wyobrażam sobie bez nich trialówki. Tyle trakcji na sypkich i błotnistych nawierzchniach nie da żadna opona od Lego. Tam gdzie oryginalne opony już wymiękają, Tamiya dopiero zaczyna się rozkręcać
Sterowanie: Sbrick sterowany przez aplikację BrickController2 i pad bezprzewodowy X5 (dzięki Mechanik za podpowiedź, jest lepszy od tego z Xboxa :) )
Zawieszenie: sprężyny Lego.Z tyłu 9,5L z Unimoga działające jako popychacz między osiami, ustawione parami między 2 i 3 osią. Z przodu żółte 6,5L wspomagane potrójnie naciągniętymi gumkami z koperku z Lidla (po 2 gumki przy kole).
Jest jeszcze grawerowany round tile 2x2 z logo Tatry na froncie od Auriego :)
Tu puryści mogą powoli wracać.
Jest też pałąk przeciwkapotażowy za kabiną, który używam chyba od 2008, czy 2009 roku, a może tez służyć za uchwyt do wygodnego podnoszenia i transportu auta ;)
Drzwi się otwierają, klamki działają.
kilka zdjęć:
tu będą kradzione od Atrosa:
Szczególnie w Tatrach podoba mi się praca zawieszenia na nierównościach:
Typowa usterka na ostatnim rajdzie, drobne problemy ze zbieżnością (jeszcze udało mi się jedną bramkę zaliczyć w tym stanie)
Jakieś tam WIPy z lepszym widokiem na tandem
Jeszcze 2 kradzione zdjęcia, na których widać przekładnię kątową przedniego mostu (w wersji 4x4 były takie w obu mostach). Przejechała bezawaryjnie 4 rajdy, nie musiałem do niej zaglądać ani razu, jedynie po bytomskiej hali wymieniłem smar, bo nazbierał brudu. Działa płynniej od knobów i ma odczuwalnie mniejsze opory.
tu jeszcze wersja przejściowa z minimalistyczną kabiną po rajdzie #2 w trakcie przebudowy z wersji 4x4 na 6x6. Nie, ta Tatra nie jest tak modułowa jak oryginał.