[MOC] STAR 844

Wszystko co związane z / everything about LEGO Truck Trial, Cross Country, Truck Racing, Outdoor Car Racing

Moderatorzy: Blaha, Atros, ManiekManiak, omen, BJ, Mod Team

Autor
Wiadomość
Awatar użytkownika
smyk
VIP
Posty: 2116
Rejestracja: 2006-03-14, 23:13
Lokalizacja: Warszawa-Ochota
HELF: smyk

 

#16 Post autor: smyk »

Sariel pisze:Notabene, natknąłem się ostatnio w sieci na instrukcje odważnych którzy wydłubywali termistory z 43362, twierdząc że opór jaki stawia obniża nieco wydajność silnika. Ale nie mam serca zamieszczać do tego linka ;)
Bym poprosił o tego linka! Mam jeden zablokowany silnik, jak go kiedyś rozgrzebię, to mogę poeksperymentować.
Pietruch_15 pisze:No właśnie i tu mnie dziwi że z tym zabezpieczeniem silnik potrafi się spalić.
Taki element po nagrzaniu, odcina dopływ prądu do silnika i wszystko powinno być ok.
A jednak czasem nawet z tym elementem silnik pada.
One nie padają z powodu temperatury, tylko z powodu jakiegoś pyłu, co się w nich wykrusza z magnesu, o ile dokładnie pamiętam. To nie przegrzanie, a tym bardziej nie spalenie.
---------------------------
Z innej beczki, ale muszę powkurzać technicowców (Aro, Pietruch, ...).

Wycinek z regualminu:
4.6. Wymagania ogólne pojazdu:
- wygląd rzeczywistej ciężarówki fabrycznej, ewentualnie modyfikowanej na potrzeby startu w zawodach TruckTrial;
- skala około 1:13;
4.8. Wyposażenie pojazdu:
- realistyczna kabina z karoserią, siedzeniami, kierownicą i deską rozdzielczą;
- 3 gładkie, łatwo dostępne powierzchnie o wymiarach minimum 4studs (poziom) x 3bricks (pion) - czyli wymiary klocka 4215b; rozmieszczenie: 2 na bokach kabiny oraz jedna z przodu lub z tyłu pojazdu
Ostatnio zmieniony 2007-04-11, 12:56 przez smyk, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Sariel
VIP
Posty: 5361
Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
Lokalizacja: Warszawa
HELF: Sariel
: Sariel
Kontakt:

 

#17 Post autor: Sariel »

To jest link, rachunków za zniszczone silniki nie przyjmuję ;) Masz tam pokazany rozgrzebany silnik z termistorem i opis jak eksperymentator wybebeszył termistor, wyjął, a potem złożył całość z powrotem. Wszystkie bebechy są opisane, ale osobiście nie jestem przekonany do podjęcia takiego ryzyka. Zakładam że skoro Lego użyło w tym silniku termistora, to z konkretnego powodu, nie dla zabawy.

EDIT: z tego co się przyjrzałem to zabawa polegałaby na usunięciu opornika PTC z płytki pokazanej na zdjęciach i zlutowaniu kabelków po nim żeby zamknąć obwód. Przynajmniej taka jest teoria, do praktyki się nie palę ;)
Ostatnio zmieniony 2007-04-11, 13:05 przez Sariel, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Pietruch
Posty: 1379
Rejestracja: 2004-12-25, 17:06
Lokalizacja: Warszawa
HELF: Pietruch-15
: 129951284@N03
: pietruch

   

#18 Post autor: Pietruch »

smyk pisze:Z innej beczki, ale muszę powkurzać technicowców (Aro, Pietruch, ...).
Heh. :)

Wiedziałem że kiedyś mnie wkurzysz. :P
Arek ma wszystko co podałeś, oprócz gładkiej powierzchni. ( 5 minut i jest )
Ja akurat nie mam niczego z tego co podałeś. ;) Ale będzie, na razie się zastanawiam nad marką ciężarówki.
Sorka za mały OT.
Ostatnio zmieniony 2007-04-11, 13:05 przez Pietruch, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam,
Maciej

aro_kal
Posty: 436
Rejestracja: 2006-02-07, 14:34
Lokalizacja: Warszawa
HELF: aro-kal
: 39991358@N07

   

#19 Post autor: aro_kal »

4.6. Wymagania ogólne pojazdu:
- wygląd rzeczywistej ciężarówki fabrycznej, ewentualnie modyfikowanej na potrzeby startu w zawodach TruckTrial;
- skala około 1:13;
I wygląda jak rzeczywista :mruga:. I skalę trzyma w granicach 1:12 - 1:14.

4.8. Wyposażenie pojazdu:
- realistyczna kabina z karoserią, siedzeniami, kierownicą i deską rozdzielczą;
- 3 gładkie, łatwo dostępne powierzchnie o wymiarach minimum 4studs (poziom) x 3bricks (pion) - czyli wymiary klocka 4215b; rozmieszczenie: 2 na bokach kabiny oraz jedna z przodu lub z tyłu pojazdu
Realistyczna nie jest - jeśli ktoś odpowiedzialny za zawody uzna, że nie mogę startować to trudno - nic nie będę zmieniał bo nie mam klocków. Do tej pory widziałem 2,5 auta z realistyczną kabiną - Twój man (Boże uchowaj nas przed Twoimi wcześniejszymi konstrukcjami :mruga: i przed obciętymi kółkami zębatymi od dyferencjałów :mruga:), Star Darka i wóz Maćka (tu tylko ten dach póki co nie spełnia regulaminu w pełni). Natomiast reszta wozów miała niewiele z rzeczywistymi pojazdami wspólnego.

Wyposażenie kabiny, poza deską rozdzielczą, którą zdjąłem do zdjęć, bo jest "ni przypiął ni przyłatał", jest kompletne.

Co zaś się tyczy płaskich powierzchni - to bym dorobił rach ciach.

Poza tym regulaminy są po to by je lekko naginać do rzeczywistości - silniki RC też dotychczas były niedopuszczalne, a mimo to, pełen nadziei, budowałeś swojego mana. I słusznie, nie omyliłeś się. Jak widać warto było.

Awatar użytkownika
smyk
VIP
Posty: 2116
Rejestracja: 2006-03-14, 23:13
Lokalizacja: Warszawa-Ochota
HELF: smyk

 

#20 Post autor: smyk »

Sariel, dzięki za linka.
Pietruch_15 pisze:A czy ten silnik Smyku nie padł Ci w Kielcach.
Raczej nie, kwestia zostawienia przed zawodami GAZa na kołach (miesiąc?) i w rezultacie powyginane osie, zbyt duża masa, niespójna skrzynia biegów.
Ostatnio zmieniony 2007-04-11, 13:30 przez smyk, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Kubrick
VIP
Posty: 2155
Rejestracja: 2006-05-19, 21:51
Lokalizacja: KrakóVW
HELF: Kubrick
: 185480128@N05
Kontakt:

   

#21 Post autor: Kubrick »

A teraz ja cos powiem :)
Jeszcze do przedwczoraj tez chcialem zbudowac 844, nawet korzystalem z tego samego schematu i wymiarowki :)
Aro, jesli chcesz, to podesle Ci zwymiarowana mniej wiecej kabine od 200 z mlodszych rocznikow, ktora mierzylem pod swoj model.

Moja przygoda ze starem na razie sie zakonczyla, ale nie wiem czy kiedys nie wroce do tej marki ;) Poki co po prostu nie mialem sily do przedniego mostu i robie cos zupelnie innego ;)
smyk pisze:To tak ogólnie:
z mechaniką to sobie poradzisz, bo się znasz.
JA bym sie o te kardany w mostach obawial... Zreszta co ja gadam? Sam mam przy 4 kolach przeguby teraz po zerznieciu zwrotnic od Macka ;)

Dyfry. Wada czy zaleta? Tu jest kwestia sporna, ja na ten przyklad mysle czy na przodzi u siebie nie upchnac teraz dyfra, ale to psuje efekt. W moim poprzednim modelu (tez 844) mialem 2 dyfry i nie chcial po glanie przejechac nawet...

Jak jest ze skokiem zawiasu? Testowales go na wiekszych przeszkodach? Jest stabilny? Nie ma problemow z przeskakujacymi zebatkami?

I dobrze widze? Obie osie skretne? Moze to byc fajny patent :)
Cieślu pisze:kup volvo nie bądź janusz
Cieślu pisze:Ty to byś Kubrick wszystko zwieśniaczył :>

Awatar użytkownika
Maciej Drwięga
Posty: 1101
Rejestracja: 2004-08-08, 13:00
Lokalizacja: Warszawa
HELF: maciejd
: maciej_drwiega
: costamcostam

   

#22 Post autor: Maciej Drwięga »

aro_kal pisze:wóz Maćka (tu tylko ten dach póki co nie spełnia regulaminu w pełni).
Czepiał się nie będę Realizmu Twojej kabiny, jednak od mojego dachu wara: http://img206.imageshack.us/my.php?image=star6608kt.jpg
aro_kal pisze:silniki RC też dotychczas były niedopuszczalne, a mimo to, pełen nadziei, budowałeś swojego mana. I słusznie, nie omyliłeś się. Jak widać warto było.
O nich dyskusja była od roku toczona... ale fakt, pewnie dał komuś w łapę i swego był pewien...

Ogólnie modelik fajniusi. Może mała pogadanka trialowa w stolycy gdzieś kole tego łikenda ? :)
Maciej
-----
Na warsztacie kolejowo, ale jeszcze nie wiem co... pewnie kawałek bocznicy kolejowej, na ten cały bałagan.

Awatar użytkownika
pitrek02
Posty: 880
Rejestracja: 2006-10-05, 19:27
Lokalizacja: Częstochowa/Wrocław
HELF: pitrek02
: 31972744@N02/
: pitrek02

   

#23 Post autor: pitrek02 »

Jest fajowy :mruga: . Bardzo ładna kabina i estetyczna!! To na tyle wyglądu, teraz mechanika:

-Patrząc się na filmik sprawuje się podobnie, jak mój unimog (Mam nadzieję, że uznasz to za zaletę :mruga: )
-Widzę mechanizmy różnicowe, ale nie wiem czy to wada czy zaleta, jest bardzo wiele głosów na tak :yes: i na nie ;/ .
-2 osie skrętne, według mnie to dobry patent !!
-Most sztywny i trwały :ok: .

No to tyle, jak się dokładniej przyjrzę to jeszcze napiszę :mruga: !!
Ostatnio zmieniony 2007-04-11, 17:10 przez pitrek02, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Pietruch
Posty: 1379
Rejestracja: 2004-12-25, 17:06
Lokalizacja: Warszawa
HELF: Pietruch-15
: 129951284@N03
: pietruch

   

#24 Post autor: Pietruch »

Maciej Drwięga pisze:Może mała pogadanka trialowa w stolycy gdzieś kole tego łikenda ?
Przepraszam, ale czy będzie można się do niej przyłączyć. ;)


[EDIT:]
Jak uda mi się dokończyć ciężarówkę ( a na pewno o to się postaram ) i jak wszystko dojdzie do skutku to tylko mam czas: Sobota i Niedziela.
Ostatnio zmieniony 2007-04-11, 18:55 przez Pietruch, łącznie zmieniany 3 razy.
Pozdrawiam,
Maciej

Awatar użytkownika
smyk
VIP
Posty: 2116
Rejestracja: 2006-03-14, 23:13
Lokalizacja: Warszawa-Ochota
HELF: smyk

 

#25 Post autor: smyk »

Maciej Drwięga pisze:Może mała pogadanka trialowa w stolycy gdzieś kole tego łikenda ?
Pogadanka czy przejażdżka? Trochę zaganiany jestem, ale godzinkę-dwie powinienem znaleźć. Tylko jakiś konkretniejszy termin.

Fakt, że aktywność w temacie jest spora i warto by nie zaprzepaścić trialowego potencjału. W sumie zawody by sie przydały, tylko że nie ma gdzie ich zrobić.

Awatar użytkownika
Paweł
VIP
Posty: 443
Rejestracja: 2005-04-14, 15:23
Lokalizacja: Warszawa
HELF: starwarsmaniak
Kontakt:

 

#26 Post autor: Paweł »

smyk pisze:Fakt, że aktywność w temacie jest spora i warto by nie zaprzepaścić trialowego potencjału. W sumie zawody by sie przydały, tylko że nie ma gdzie ich zrobić.
Cwiczyć sobie można na wałach wiślanych zaraz koło mojego domu. Jest tam peeeeeeeełno wertepów i innych. Ewentualnie byłoby tylko bez publiczności, ale trening- jak najbardziej. Nawet mogły by być małe zawody, ale raczej nie wchodzące do ogólnej klasyfikacji.

Co do modelu. Samo podwozie widziałem na spotkaniu i byłem pod wrażeniem, że coś takiego można zrobić z klocków. Jak widzę świetnie poradziłeś sobie beze mnie w wykonaniu nadwozia. Może nie jest jakość szczególnie piękne i nie zaliczy się tego do Model Team, ale mimo to, że użyłeś bardzo mało klocków (trochę belek, zresztą w świetnie dobranym kolorze, oraz trochę więcej axeli [dobrze napisałem ??]) to oddaje to świetnie klimat technic. Chyba jedna z lepszych trialówek jakie widziałem :)
Nic lepszego niż LEGO mój kolego
Pozdrawiam:
Paweł

Awatar użytkownika
smyk
VIP
Posty: 2116
Rejestracja: 2006-03-14, 23:13
Lokalizacja: Warszawa-Ochota
HELF: smyk

 

#27 Post autor: smyk »

Paweł pisze:
smyk pisze:Fakt, że aktywność w temacie jest spora i warto by nie zaprzepaścić trialowego potencjału. W sumie zawody by sie przydały, tylko że nie ma gdzie ich zrobić.
Cwiczyć sobie można na wałach wiślanych zaraz koło mojego domu. Jest tam peeeeeeeełno wertepów i innych. Ewentualnie byłoby tylko bez publiczności, ale trening- jak najbardziej. Nawet mogły by być małe zawody, ale raczej nie wchodzące do ogólnej klasyfikacji.
Po piachu nigdy nie jeździliśmy, trzeba też mieć kawałek dachu na wypadek burzy (pod mostem?) i gniazdko z prądem. Na publiczności średnio mi zależy, bardziej na głodnych rywalizacji zawodnikach.

Awatar użytkownika
Paweł
VIP
Posty: 443
Rejestracja: 2005-04-14, 15:23
Lokalizacja: Warszawa
HELF: starwarsmaniak
Kontakt:

 

#28 Post autor: Paweł »

smyk pisze:Po piachu nigdy nie jeździliśmy, trzeba też mieć kawałek dachu na wypadek burzy (pod mostem?) i gniazdko z prądem. Na publiczności średnio mi zależy, bardziej na głodnych rywalizacji zawodnikach.
No to tor przynieść, a ja spróbowałby kocyki z domu przytargać. Poza tym można by było to w lato zorganizować i pogodę tydzień przed obejrzeć.
Nic lepszego niż LEGO mój kolego
Pozdrawiam:
Paweł

Awatar użytkownika
Pietruch
Posty: 1379
Rejestracja: 2004-12-25, 17:06
Lokalizacja: Warszawa
HELF: Pietruch-15
: 129951284@N03
: pietruch

   

#29 Post autor: Pietruch »

Może tam gdzie było ostatnie spotkanie. :)
Z tego wszystkiego najważniejszy jest termin.
Może zrobimy oddzielny temat, bo tutaj nie pasuje o tym pisać.
Pozdrawiam,
Maciej

Awatar użytkownika
Bricksley
Posty: 2461
Rejestracja: 2005-03-29, 23:00
Lokalizacja: Stalowa Wola
HELF: KAROL4
: 97083384@N04

   

#30 Post autor: Bricksley »

Jak dobrze pamiętam to do TrTr można użyć maksymalnie 3 silników do napędu i skręcania (no chyba, że sie mylę), a Ty masz 4. Estetycznie jest bardzo ładny, podoba mi się połączenie niebieskiego i czarnego. Zawieszenie i napęd wygląda na proste i wytrzymałe. Jak spisują się obie osie skrętne na przeszkodach?
Pozdrawiam :)

ODPOWIEDZ