[MOC] STAR 844

Wszystko co związane z / everything about LEGO Truck Trial, Cross Country, Truck Racing, Outdoor Car Racing

Moderatorzy: Blaha, Atros, ManiekManiak, omen, BJ, Mod Team

Autor
Wiadomość
Awatar użytkownika
smyk
VIP
Posty: 2116
Rejestracja: 2006-03-14, 23:13
Lokalizacja: Warszawa-Ochota
HELF: smyk

 

#46 Post autor: smyk »

Maciej Drwięga pisze:Nie widziałem jeszcze przegubu kardana połamanego na krzyżaku, mam za to kilkanaście z pękniętym mocowaniem osi.
A mi się kiedyś udało z jednego cardana zrobić dwa. :D

Awatar użytkownika
Maciej Drwięga
Posty: 1101
Rejestracja: 2004-08-08, 13:00
Lokalizacja: Warszawa
HELF: maciejd
: maciej_drwiega
: costamcostam

   

#47 Post autor: Maciej Drwięga »

smyk pisze:A mi się kiedyś udało z jednego cardana zrobić dwa.
Siekierą... ;)
Maciej
-----
Na warsztacie kolejowo, ale jeszcze nie wiem co... pewnie kawałek bocznicy kolejowej, na ten cały bałagan.

Awatar użytkownika
pixel
Posty: 285
Rejestracja: 2006-06-05, 13:43
Lokalizacja: wawa
HELF: pixel

 

#48 Post autor: pixel »

i kopa i kopa... :D

Awatar użytkownika
Sariel
VIP
Posty: 5361
Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
Lokalizacja: Warszawa
HELF: Sariel
: Sariel
Kontakt:

 

#49 Post autor: Sariel »

Smyku, i inni zainteresowani podkręcaniem silników - okazuje się że w pilotach starego typu również znajduje się element którego usunięcie może poprawić osiągi. Chodzi o opornik ukryty pod przyciskami, który reguluje napięcie podawane do kabla. Na BS taki patent został pokazany jako sposób 'ulepszenia' silników RC - zdjęcie tutaj.

axell66

#50 Post autor: axell66 »

Mam pytanie czy zabranie z pilota tej małej części nie zepsuje go i czy w ogóle ktoś to już robił ??

Awatar użytkownika
pitrek02
Posty: 880
Rejestracja: 2006-10-05, 19:27
Lokalizacja: Częstochowa/Wrocław
HELF: pitrek02
: 31972744@N02/
: pitrek02

   

#51 Post autor: pitrek02 »

A czy to jest odpowiedni temat ??

Awatar użytkownika
Sariel
VIP
Posty: 5361
Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
Lokalizacja: Warszawa
HELF: Sariel
: Sariel
Kontakt:

 

#52 Post autor: Sariel »

To jest odpowiedni temat bo w nim właśnie była wcześniej rozmowa odnośnie podkręcania silników RC. Ktoś już to robił skoro zamieścił zdjęcie na BS, natomiast wiadomo że takie eksperymenty prowadzi się na własne ryzyko.

Awatar użytkownika
Darek Mróz
VIP
Posty: 213
Rejestracja: 2004-06-02, 14:12
Lokalizacja: Rzeszów
HELF: sasik
: darekmroz

 

#53 Post autor: Darek Mróz »

Dodam tylko, że jest to modyfikacja oryginalnej części LEGO :).
Usunięcie tego elementu nie nie uszkodzi pojemnika na baterie, ale zwiększa się ryzyko uszkodzenia w razie zwarcia kabelków podpiętych do takiego pojemnika. Brak elementu ograniczającego prąd może spowodować szybkie ich rozgrzanie i stopienie, co przy nawet cienkich akumulatorach jest bardzo prawdopodobne :).
LEg GOdt Darek Mróz

Awatar użytkownika
pixel
Posty: 285
Rejestracja: 2006-06-05, 13:43
Lokalizacja: wawa
HELF: pixel

 

#54 Post autor: pixel »

a ponadto jest to modyfikacja ktora jak mniemam eliminuje zawodnika z zawodow
jako ze czesc lego bedzie modified

ale mysle ze to faktycznie nie jest odpowiedni watek

aro_kal
Posty: 436
Rejestracja: 2006-02-07, 14:34
Lokalizacja: Warszawa
HELF: aro-kal
: 39991358@N07

   

#55 Post autor: aro_kal »

Lekko się zdenerwowałem "wołowatością" mojego stara. W zasadzie gdy tylko ruszałem nim do boju reszta uczestników mogła iść na kawę. Sterowany za pomocą control center jeździ dość dobrze i ma sporo siły. W czasie spotkania musiałem korzystać z akumulatorów ... i niestety byłem sporo wolniejszy.

Po powrocie do domu siadłem do montażu silnika RC. Miejsca miałem pod dostatkiem więc była to prosta operacja.

Ta oto wygląda nowe wcielenie mojego stara.
Obrazek
Obrazek

Zmian estetycznych praktycznie żadnych nie robiłem. Za kabiną widać sterczący silnik. Tak teraz mój star jeździ. TO MORDERCA!

FILM

Podczas testów odkryłem, że nie można zasilać silnika RC za pomocą control center. Po prostu po bardzo krótkiej pracy silnika przestaje on pracować.

Mój samochodzik potrafi teraz podjechać pod dwie opony od silverchampiona (co widać na filmie) jak również pod grubą (7,5 cm) książkę oczywiście oboma kołami jednocześnie. Co to byłby za problem gdyby miał podjechać pod skosem. Wreszcie będę mógł nawiązać skuteczną walkę o pierwsze miejsce.
Ostatnio zmieniony 2007-07-23, 16:51 przez aro_kal, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
smyk
VIP
Posty: 2116
Rejestracja: 2006-03-14, 23:13
Lokalizacja: Warszawa-Ochota
HELF: smyk

 

#56 Post autor: smyk »

No, teraz widać, że się rusza!
Właśnie dlatego byłem za wprowadzeniem RC do trtr - zupełnie się to inaczej ogląda i nie trzeba brać ze sobą gazety.

Awatar użytkownika
Jerac
Posty: 2311
Rejestracja: 2006-01-14, 20:32
Lokalizacja: Sol III, Łódź
HELF: Jerrec
: 28110487@N06
: Jerac

   

#57 Post autor: Jerac »

OŻEŻ... to aż tak żwawe jest? I potrafi na takie rzeczy wjeżdżać? I to jest JEDEN silnik RC? Nie ma co, zaczyna mi się to podobać :)

Awatar użytkownika
szarikm
Adminus Emeritus
Posty: 1306
Rejestracja: 2005-11-03, 16:43
Lokalizacja: Rzeszów
HELF: szarikm
: 38486535@N06
: szarikm

   

#58 Post autor: szarikm »

aro_kal pisze:W zasadzie gdy tylko ruszałem nim do boju reszta uczestników mogła iść na kawę.
Pionierem w tej kategorii jest todu :)
smyku, ciężarówka aro_kala jeździła jeszcze wolniej od ciężarówki Todu?
aro_kal pisze:Podczas testów odkryłem, że nie można zasilać silnika RC za pomocą control center. Po prostu po bardzo krótkiej pracy silnika przestaje on pracować.
Control Center odcina zasilanie przy zbyt dużym poborze prądu.

Awatar użytkownika
smyk
VIP
Posty: 2116
Rejestracja: 2006-03-14, 23:13
Lokalizacja: Warszawa-Ochota
HELF: smyk

 

#59 Post autor: smyk »

szarikm pisze:Pionierem w tej kategorii jest todu :)
smyku, ciężarówka aro_kala jeździła jeszcze wolniej od ciężarówki Todu?
Rekord chyba już zostanie przy Todu. Aro jeździł porównywalnym tempem do wszystkich ciężarówek napędzanych silnikami starego typu z wewnętrzną przekładnią i masie ok. 1,6 kg. Po prostu od czasu wprowadzenia RC standardy wyraźnie się zmieniły i Aro nie mógł przeżyć, że jest wolniejszy. Ale jego maszynka jest skuteczna.

aro_kal
Posty: 436
Rejestracja: 2006-02-07, 14:34
Lokalizacja: Warszawa
HELF: aro-kal
: 39991358@N07

   

#60 Post autor: aro_kal »

Być może powinienem założyć nowy wątek, bo i pojazd już nie ten sam. Ze zwykłego lenistwa wziąłem ze starego kabinę i tylko dlatego kontynuuję ten temat.

Mój star przeszedł kompleksową przebudowę. Zmieniłem zupełnie mosty i całą ramę. Musiałem nieco zmodyfikować kabinę by pasowała do nowych komponentów.

Dotychczas zawieszenie opierało się na częściach z modelu 8880. Od tej pory nie są one w starze używane. Mosty są moją autorską koncepcją.

Nie będę dużo na jego temat pisał, bo zbliżają się zawody, a odrobina tajemniczości nikomu nie zaszkodziła. Powiem tylko, że jeździ tak, że .....

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Filmy zaprezentuję dopiero po zawodach w Kielcach, na które, mam nadzieję, uda mi się pojechać.

DODANO: ŁAŁ! A czy zauważyliście, że całe mosty budowane są snotem? Jestem wielki, co nie? Lepiej na to nie odpowiadajcie bo bije ode mnie sarkazmem. Po prostu mocno mnie męczy gdy czytam, że model zbudowany jest za pomocą techniki snot. Ble. :mruga:
Ostatnio zmieniony 2007-09-02, 18:45 przez aro_kal, łącznie zmieniany 4 razy.

ODPOWIEDZ