[MOC] MAZ 537 // Control+ version
: 2022-04-10, 18:43
Witajcie,
Prezentuję kolejną wariację mojego pojazdu MAZ 537, ten MOC to trochę jak bigos w polskiej kuchni - im częściej się go odgrzewa, tym staje się lepszy ;)
Tytułem wstępu - miałem nie lada zagwostkę czy i jak zaprezentować ten MOC, biorąc pod uwagę obecną sytuację geopolityczną i zważając na fakt, że jest to konstrukcja radziecka, stworzona jako transporter militarny w Mińsku, na terenie obecnej Białorusi... Na Forum zawsze odcinaliśmy się od polityki, model zacząłem budować na początku lutego, liczę na ocenę pracy wyłącznie pod kątem jakości jej wykonania.
DANE TECHNICZNE:
- napęd: 2 x Control+ XL-motor
- przełożenie 1:9
- skręt: Control+ L-motor
- skala - ok 1:15
- wymiary: 60x20x19 cm
- waga: 3.35 kg
- sterowanie: Control + app / oficjalny profil do modelu 4x4 X-treme Off-Roader 42099
PODSTAWOWE INFORMACJE:
Jak już wspomniałem jest to 3-cia odsłona tego pojazdu spod mojej ręki, dla przypomnienia wersja 1 z roku 2018 oraz wersja 2 z 2021 roku.
Model z zewnątrz nie różni się praktycznie od swoich poprzedników, natomiast niemal całe podwozie jest nowe, przede wszystkim zostało to wymuszone przez zmianę napędu z systemu Power Functions na Control +, co więcej - aby sterowanie możliwe było za pośrednictwem aplikacji od zestawu 42099 również silniki, przede wszystkim ten od skrętu musiał być zamocowany w taki sposób aby suwak przesunięty w lewo pozwalał na skręcanie w lewo:
Ponieważ Control+ hub został umieszczony w schowku za kabiną, wcześniej zajmowane miejsce przez pojemnik na baterie PF wykorzystałem do umieszczenia w nim zbiornika na paliwo:
Z detali ponadto dodałem otwierane włazy zarówno do korków wlewu paliwa oraz właz w dachu kabiny.
Dodatkowo dopracowałem konstrukcję zawieszenia tylnych kół - belka + jej mocowanie do wahaczy, zupełnie od nowa zbudowałem silnik V12 oraz doprowadzenie do niego napędu:
INSTRUKCJA:
Kilkakrotnie w komentarzach pod filmami prezentującymi poprzednie wersje MAZa 537 pojawiały się pytania o instrukcję, więc tworząc kolejną wersję pojazdu myślałem o budowie modułowej, aby na tej podstawie można było stworzyć instrukcję. Ostatecznie instrukcja powstała, składa się z 990 kroków, ma 416 stron a sam model zbudowany jest z 3.575 elementów, dla zainteresowanych link: https://reb.li/m/105362
PODSUMOWANIE:
Model uważam za udaną i dopracowaną konstrukcję, była to kolejna okazja do zmierzenia się ze środowiskiem stud.io.
To również moja pierwsza konstrukcja bazująca na systemie Control +, niezaprzeczalną zaletą jest na pewno design silników i możliwość użycia ich jako części konstrukcji np. podwozia, same silniki C+ XL są szybsze niż ich odpowiedniki PF, tak więc przy tym samym przełożeniu model jest szybszy od swojego poprzednika. Z wad to na pewno gabaryty C+ hub oraz ewentualna konieczność programowania profilu do sterownia, natomiast tutaj, przede wszystkim z myślą o późniejszych odbiorcach instrukcji postanowiłem skorzystać z gotowca tj. oficjalnego profilu modelu LEGO 42099.
PEŁNA GALERIA
FILM:
Prezentuję kolejną wariację mojego pojazdu MAZ 537, ten MOC to trochę jak bigos w polskiej kuchni - im częściej się go odgrzewa, tym staje się lepszy ;)
Tytułem wstępu - miałem nie lada zagwostkę czy i jak zaprezentować ten MOC, biorąc pod uwagę obecną sytuację geopolityczną i zważając na fakt, że jest to konstrukcja radziecka, stworzona jako transporter militarny w Mińsku, na terenie obecnej Białorusi... Na Forum zawsze odcinaliśmy się od polityki, model zacząłem budować na początku lutego, liczę na ocenę pracy wyłącznie pod kątem jakości jej wykonania.
DANE TECHNICZNE:
- napęd: 2 x Control+ XL-motor
- przełożenie 1:9
- skręt: Control+ L-motor
- skala - ok 1:15
- wymiary: 60x20x19 cm
- waga: 3.35 kg
- sterowanie: Control + app / oficjalny profil do modelu 4x4 X-treme Off-Roader 42099
PODSTAWOWE INFORMACJE:
Jak już wspomniałem jest to 3-cia odsłona tego pojazdu spod mojej ręki, dla przypomnienia wersja 1 z roku 2018 oraz wersja 2 z 2021 roku.
Model z zewnątrz nie różni się praktycznie od swoich poprzedników, natomiast niemal całe podwozie jest nowe, przede wszystkim zostało to wymuszone przez zmianę napędu z systemu Power Functions na Control +, co więcej - aby sterowanie możliwe było za pośrednictwem aplikacji od zestawu 42099 również silniki, przede wszystkim ten od skrętu musiał być zamocowany w taki sposób aby suwak przesunięty w lewo pozwalał na skręcanie w lewo:
Ponieważ Control+ hub został umieszczony w schowku za kabiną, wcześniej zajmowane miejsce przez pojemnik na baterie PF wykorzystałem do umieszczenia w nim zbiornika na paliwo:
Z detali ponadto dodałem otwierane włazy zarówno do korków wlewu paliwa oraz właz w dachu kabiny.
Dodatkowo dopracowałem konstrukcję zawieszenia tylnych kół - belka + jej mocowanie do wahaczy, zupełnie od nowa zbudowałem silnik V12 oraz doprowadzenie do niego napędu:
INSTRUKCJA:
Kilkakrotnie w komentarzach pod filmami prezentującymi poprzednie wersje MAZa 537 pojawiały się pytania o instrukcję, więc tworząc kolejną wersję pojazdu myślałem o budowie modułowej, aby na tej podstawie można było stworzyć instrukcję. Ostatecznie instrukcja powstała, składa się z 990 kroków, ma 416 stron a sam model zbudowany jest z 3.575 elementów, dla zainteresowanych link: https://reb.li/m/105362
PODSUMOWANIE:
Model uważam za udaną i dopracowaną konstrukcję, była to kolejna okazja do zmierzenia się ze środowiskiem stud.io.
To również moja pierwsza konstrukcja bazująca na systemie Control +, niezaprzeczalną zaletą jest na pewno design silników i możliwość użycia ich jako części konstrukcji np. podwozia, same silniki C+ XL są szybsze niż ich odpowiedniki PF, tak więc przy tym samym przełożeniu model jest szybszy od swojego poprzednika. Z wad to na pewno gabaryty C+ hub oraz ewentualna konieczność programowania profilu do sterownia, natomiast tutaj, przede wszystkim z myślą o późniejszych odbiorcach instrukcji postanowiłem skorzystać z gotowca tj. oficjalnego profilu modelu LEGO 42099.
PEŁNA GALERIA
FILM: